Cyber's ministereo! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 30 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 589
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Oj, spennende. Var inne på tanken om disse kunne være kandidat til nye, nette hyllehøyttaere i sekundærboligen.
    Har fått opplyst at man må opp på litt større saker for å få svung på surroundbiten. Pioneeren har jo 9 kanaler ut, men vi får begynne med 5 og ta det derfra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har fått opplyst at man må opp på litt større saker for å få svung på surroundbiten. Pioneeren har jo 9 kanaler ut, men vi får begynne med 5 og ta det derfra.
    Vil også anbefale å bi ampe frontene Cyber! Jeg gjør dette selv og synes bassen blir mye bedre!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Vil også anbefale å bi ampe frontene Cyber! Jeg gjør dette selv og synes bassen blir mye bedre!
    Tror ikke du skal være redd for at fyren ikke har prøvd, eller tenkt på det

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Tror ikke du skal være redd for at fyren ikke har prøvd, eller tenkt på det
    Tanken har vært der, men jeg har lite tid til slikt om dagen. Er nå på fjerde 10-liter med maling (og sikkert 5+ igjen). Har jobbet 14 timer i ett i dag, men biamping skal utprøves etterhvert. Blir nok til høsten oppsettet får sin ilddåp.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Hva syns du om bevegelse, sidelengs panorering?
    Har kikket litt på dette og jeg vet ikke hva jeg skal si. På f.eks. Star Wars så er det jo litt blurry når ting fyker forbi i full fart og scener som panoerer litt raskt, men jeg testet ved å kjøre scenene parallellt på min bærbare og den var omtrent like utydlige på de nevnte scenene. Har ikke noen annen erfaring med gode projektorer for å kunne si hvor bra denne er. Men takk for at du fikk meg til å henge meg opp i det.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på dette og jeg vet ikke hva jeg skal si. På f.eks. Star Wars så er det jo litt blurry når ting fyker forbi i full fart og scener som panoerer litt raskt, men jeg testet ved å kjøre scenene parallellt på min bærbare og den var omtrent like utydlige på de nevnte scenene. Har ikke noen annen erfaring med gode projektorer for å kunne si hvor bra denne er. Men takk for at du fikk meg til å henge meg opp i det.
    StarWars - Episode 1 er ikke akkurat referansemateriale, bare så det er sagt. Blurry bilde. Bildekvaliteten er langt bedre på de gamle, første filmene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    StarWars - Episode 1 er ikke akkurat referansemateriale, bare så det er sagt. Blurry bilde. Bildekvaliteten er langt bedre på de gamle, første filmene.
    Ja, var ikke veldig imponert, hadde trodd de nyere skulle vært bedre, men det er de ikke. Så litt på episode II idag.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig helg! Fruen har besøk og far kan legge opp beina på den manglende krakken i kjelleren. Et lite tilstandbilde, mye kabler og greier som mangler og HDMI ligger på gulvet inntil videre. Blir ikke så pent å føre den opp til taket bak lerret, men men, har ikke noe valg uten å måtte ha veldig langt strekk.

Jeg er klar over at kvaliteten på bilde er under pari, men håndholdt i mørk kjeller osv...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke stereolyd en nedtur i et slikt rom / utstyr sammenlignet med hva du har hatt innom av rene stereokomponenter de siste årene? Eller er rommet her såpass bedre rent akustikkmessig?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig helg! Fruen har besøk og far kan legge opp beina på den manglende krakken i kjelleren. Et lite tilstandbilde, mye kabler og greier som mangler og HDMI ligger på gulvet inntil videre. Blir ikke så pent å føre den opp til taket bak lerret, men men, har ikke noe valg uten å måtte ha veldig langt strekk.

Jeg er klar over at kvaliteten på bilde er under pari, men håndholdt i mørk kjeller osv...
    Hvor ble det av vinduet? Har du flyttet oppsettet til motsatt vegg, kanskje?

Synes dette ser meget lovende ut!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Blir ikke stereolyd en nedtur i et slikt rom / utstyr sammenlignet med hva du har hatt innom av rene stereokomponenter de siste årene? Eller er rommet her såpass bedre rent akustikkmessig?
    Rommet er ikke spesielt godt akustisk, Monopulse Model A fungerte svært dårlig der T6ene står nå, men T6 fungerer "helt greit". De spilte litt bedre andre veien i dette rommet, men der fikk jeg ikke plass til lerretet pga vindu og ørten lister. Men det er jo klart at selv om det spiller godt så er det ikke helt euforisk lydmessig mot dyrere saker, men har ikke tweaket og stilt så mye enda så det får komme på sikt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slengte meg ned et lite øyeblikk i det søte punktet her nu og satte på litt Alison Krauss. Lyden er egentlig god den, jeg klarer ikke å sette fingeren på noe som "irriterer" meg, det låter detaljert og åpent og med fin fylde, men har ikke den gåsehudgivende kvaliteten man får på noen dyre systemer på endel vokal og stemning.

Dog er rommet ubehandlet og matter skal henges i førsteregleksjon, det har jeg stor tro på i dette rommet.

Alt i alt gir PSBene utrolig valuta for pengene, eneste jeg kan kommer på som overgår er Tannoy sin Revolution Signature serie, men de er til gjengjeld ustødige og ikke å anbefale med barn rundt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjørt autokalibrasjon i rommet Cyber?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Har du kjørt autokalibrasjon i rommet Cyber?
    I går faktisk, synes lyden ble litt tynnere muligens. I stereo fungerer det best på Pure Direct. I stereo med MCACC påslått blir stereobilde dårligere definert og vokalen sitter ikke i senter på samme tydelige måte, men når jeg får inn bakhøyttalere skal jeg kjøre en skikkelige kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går faktisk, synes lyden ble litt tynnere muligens. I stereo fungerer det best på Pure Direct. I stereo med MCACC påslått blir stereobilde dårligere definert og vokalen sitter ikke i senter på samme tydelige måte, men når jeg får inn bakhøyttalere skal jeg kjøre en skikkelige kalibrering.
    Det er mest sannsynlig under "standing wave" parameteret som drar ned litt for mye i stående bølger , etter min erfaring da..
    Prøv å senke disse dempingene litt så blir det nok bedre..

Ellers synes jeg også at Pure direcet er best i stereo! Evt; Direct, da subben er med..

Hvordan er PSB og Pio sammen? Blir det spisst eller slikt?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, oppløst og pent låter det, overhodet ikke spisst. Ikke en skarp sibilant på mils omkrets.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, oppløst og pent låter det, overhodet ikke spisst. Ikke en skarp sibilant på mils omkrets.
    Spennende!

Jeg merker jeg er litt nysgjerrig på PSB selv!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen uker med full kinolyd innser jeg at tiden for "ragnarokk"-nivåer ikke kommer på mange år her i heimen. Rommet ligger nær trappeoppgangen med soveavdelingen i huset og jeg kan ikke få brukt systemet på nivåer der det egentlig får vist hva det kan. Jeg har derfor kommer dithen at jeg vil sjekke interessen for receiveren da det blir mye valuta å ha liggende i ustyr som utnyttes minimalt. Jeg hadde ikke trodd lyden skulle bære så godt oppover i hus når dørene fikk ekstra pakninger osv...

Jeg kommer til å gå for en løsning med et par aktive høyttalere i stereo istedet for full surround, for meg fungerer det like godt når jeg ikke kan spiller spesielt høyt. Bildet har jeg fått ganske bra til etterhvert. Like bra blir det selvsagt ikke, men det er en vurdering jeg har kommet til.

Produktene har jeg vært udelt svært fornøyd med.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at BenQ er på vei ut, nye planer for projektor?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror all elektronikken i kinoen har blitt lagt ut for salg jeg. Hjemmekino var ingen suksess?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 11 av 30 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •