Ny tråd, Nye muligheter. Dynaudio Focus 110A & Hegel HD20 i hus.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tråd, Nye muligheter. Dynaudio Focus 110A & Hegel HD20 i hus.

Velkommen!
    jeg satser på en tråd med mye god stemning og enda mere god musikk.

Utstyrsliste:

Hi-Fi:
    Dynaudio Focus 110A
    Hegel HD 20
    Airport Express

Headfi

Apple imac 24"
    AKG K272HD
    Apogee Duet 2

Mine synspunkter:

Musikk

Det finnes utrolig mye musikk som ikke kommer til sin rett igjennom et par ipod øreplugger eller et sett med slitte pc høyttalere.
    gjennom et greit Hi-Fi anlegg kommer det fram kvaliteter som veldig få ikke kjenner til, jeg har selv fått et par aha opplevelser igjennom de siste årene.

Lyd

Selv har jeg hatt flere dyre oppsett igjennom de siste årene, men til nå har jeg ikke opplevd en slik åpenbaring som jeg har fått igjennom komboen som jeg har idag.
    Hegel & Dynaudio leverer et vokal trykk og en oppløsning som ikke ligner noen jeg har hørt tidligere i denne prisklassen og størrelsen.
    men selvsagt et par stativ høyttalere som 110A leverer jo ikke like dyp basss som mine tidligere JBL LS 60, men det kan jeg ikke si at jeg savner.
    men det jeg derimot kunne tenkt med er en sub som passer så godt med Focus 110A at jeg bare hadde fått videre ført bass karakteren til Høyttalerne.

Akustikk

Det rommet som anlegget står i dag, er langt fra perfekt.
    jeg ska montere et par absutbasjonsplater på bak veggen i rommet når sjansen byr seg.
    jeg ser for meg at når jeg får en litt mer romslig bopel så får jeg laget et dedikert lytterom.

Kilder

Pr i dag benytter jeg primert sett Spotify og Eget itunes (lossless) bibliotek.
    det kommer flere kilder med tiden.

Litt om meg

Jeg er en ung mann fra Trondheim, til dagelig jobber jeg som kunde behandler hos et telefonselskap.
    itilleg til dette jobber jeg som freelance lydtekniker, jeg gjør og jobber som avmontør av og til noe jeg selvfølgelig kunne tenkt meg å drevet med tildagelig.

Bilder:
    Head-FI

AKG K272HD

Focus 110A

Focus 110A Bak

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Strøm og RCA til høyttalerne.

Hei
    etter å satt opp Focus 110a på Stand 3 ser jeg at strøm og signal kabler hengende i alle retninger ikke er noe lekkert.
    jeg har gått til innkjøp av 10m strømkabel i løpemeter, og kontakter.
    Løsningen blir slik.

Ledning og kontakter.

Delvis montert igjennom Stand3

Ferdig!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •