Teigens bassline

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Teigens bassline

Hello Guys!

Vedder vel på at de fleste her har noe lignende, men man kan jo alltids lage en post for å kunne skryte litt
    har forøvrig flere anlegg, men det nyeste innkjøpet er av typen tungvektere med store røde elemnter med en velkjent logo. Cerwin Vega!

Vil laste opp bilder i morgen, men kan gi en kort liste over hva jeg kjører med

Bilde:

Thosiba Regza 42"

Forsterkere:

NAD C355BEE
    Cerwin Vega! CXA-10

Høyttalere:

Cerwin Vega! XLS-215
    Eksterne 12" kickers i hjemmelaget subkasse (ikke tilkoblet for tiden)

Kabler:
    ARGON 5351 kabel
    QED Silver Anniversary XT kabel

Kilder:

Playstation 3 - for en bedre Blu-ray og spillopplevelse.
    Qued bluetooth tilkopling (for PC og TLF etc)
    Canal Digital HD-PVR

Har koblet CXA-10'n på Basselementene på CV høyttalerne, og NAD'n på Mellomtone og Diskant.

Må si at jeg er meget fornøyd med lydkvaliteten i Cerwin, da den ble ganske annerledes her hjemme i stuen enn på jobben (HFK)

De duger faktisk fin-fint til å se på lydømfintelige filmer og programmer, samt musikk av samme sjanger, dog Dali vill vært valget hadde jeg hørt på klassisk og opera.

Anbefaler til alle dere unge der ute å stikke ned på den lokale HFK og kjøpe et par med XLS 215 og en forsterker som yter det samme som CXA-8 eller mer. Det gir skikkelig trykk og jeg får lett bilder til å falle ned når jeg og kompisene ser film og tester litt diverse basslines.

Samlet er vel prislappen på rundt 28 000 på lydanlegget, og det er slett ikke dårlig (ikke medregnet kickerelementene) til den summen. Cerwin leverer alltid, både i pose og sekk!

PS: funker også bra på 80s rock n metal osv i tillegg.

Ha en god natt

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bilder bilder bilder bilder?

Liker oppsettet. Skikkelige høyttalere, med skikkelig forsterker.

Bare lurer på en ting. Får dere som jobber i HFK noe personalrabatt?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teigen
    Hello Guys!

Må si at jeg er meget fornøyd med lydkvaliteten i Cerwin, da den ble ganske annerledes her hjemme i stuen enn på jobben (HFK)

Anbefaler til alle dere unge der ute å stikke ned på den lokale HFK og kjøpe et par med XLS 215 og en forsterker som yter det samme som CXA-8 eller mer. Det gir skikkelig trykk og jeg får lett bilder til å falle ned når jeg og kompisene ser film og tester litt diverse basslines.
    Velkommen skal du være, men dette er vel i grenseland i forhold til reglene på forumet?

Edit: b3nd1k viser til noe du bør lese under her. Det første som slo meg var om du har klarert din tilstedeværelse med din egen sjef..? Kjenner til flere som har blitt "oppmuntret" til å la vær å poste på forum når man er ansatt på "slike steder".
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De får 80% rabatt hvis dem reklamerer for HFK på nett!

Nei, ikke vet jeg. Men bør kanskje lese denne tråden

Forhandlere / bransjeaktører er selvsagt også velkommen, men da i form av å opptre som entusiastiske AV-diskutanter som svarer på egne, private vegne, ikke som selgere / promotører for en gitt bransjeaktør. Bransjerepresentanter skal forsøke å ikke gjøre seg til kjenne som dette på forumet, da det vil føre til problemer med å overholde overstående. Hvis dette først er kjent skal uansett ikke eventuelle spørsmål knyttet til din kommersielle aktivitet besvares, verken på forumet eller via PM. Vi understreker at forhandlere må unngå å indirekte promotere egne tjenester under dekke av å opptre som vanlige brukere
    :wink:
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Velkommen skal du være, men dette er vel i grenseland i forhold til reglene på forumet?

Edit: b3nd1k viser til noe du bør lese under her. Det første som slo meg var om du har klarert din tilstedeværelse med din egen sjef..? Kjenner til flere som har blitt "oppmuntret" til å la vær å poste på forum når man er ansatt på "slike steder".
    Det er UTROLIG viktig å skille mellom jobb og privat. Dersom HFK som bedrift har lyst å poste her, så ser jeg ikke problemet, men de må overholde reglene slik som alle andre. Pinnell-Support er vel et glimrende eksempel på akkurat slik det skal gjøres.

Jeg ser ikke problemet med å poste slik som TS. har gjort. Kanskje han må moderere seg litt. Men fint at han sier at han jobber hos HFK, slik "fan"-meninger er lett å vekte mindre. Da man som regel er farget i synet.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget Ostemannen, men jeg deler ikke synet helt. Setningen som oppfordrer til å stikke ned på HFK og kjøpe, selv om han sier klart fra at han jobber der, er over grensen. Hvertfall slik jeg oppfatter forumet for tiden. Jamfør saken om "de to bladene" og "reklame".

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ser poenget Ostemannen, men jeg deler ikke synet helt. Setningen som oppfordrer til å stikke ned på HFK og kjøpe, selv om han sier klart fra at han jobber der, er over grensen. Hvertfall slik jeg oppfatter forumet for tiden. Jamfør saken om "de to bladene" og "reklame".
    Joda, enig i det. Skal avforum være konsekvente så skal de sende advarsel eller lignende.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt, så håper jeg ikke vår lille diskusjon fører til at trådstarter ikke vil være på forumet vårt. Han er selvsagt hjertelig velkommen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at jeg formulerte meg noget feil i den første posten. Det jeg mener med at "Stikk ned på den lokale HFK"; Hvor ellers får man tak i CV! i butikk her ? tenkte ikke engang tanken på at dette kunne være reklame for HFK. Som f.eks. når man er fornøyd med noe, så anbefaler man gjerne til andre med lignende interesser etc.

Man kan jo såklart kjøpe Cerwin på nett, men HFK har jo på en måte litt dominanse på den fronten hvis man skal kjøpe over disk. Var bare det jeg mente, så håper ikke dette fører til noen som helst komplikasjoner for HFK eller andre, Takk

80 % spm: Ikke som jeg vet noe om, kan hverken bekrefte eller avkrefte denne teorien, har i hvertfall aldri snakket om noe som helst lignende heller med sjefen og/eller andre kollegaer.

Personalavslag: Det stemmer, det er kommer endel ann på hva da, F.eks. TV'r, som vi selger med så godt som 0 % fortjeneste, hvis ikke nesten med tap, så er det ikke noe avslag. Men kjøper man f.eks. vårt egne Dali er det alltids noe å hente

Må vel nærme seg 45-50k jeg har lagt igjen på HFK med tiden Var lenge bare kunde/entusiast før jeg begynte å jobbe der.

Sist men ikke minst: Takk TeddyTusen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •