americanFord's (soveroms)kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

americanFord's (soveroms)kino

Bør opprettet en egen tråd for flere år siden, men bedre seint enn aldri.

- Litt historie -
    Har drevet med lyd og bilde siden 2006. Startet med noe Dynavoice som fronter med en Proson stereo-forsterker. Ca. ett år senere begynte film-interessen å spire, og flere kanaler ble et faktum. Naturlig nok starta det med noe billig for å se om det var noe for meg. Kom blant annet inn noe China-Patos som center og surround, samt en tidligere premium-modell fra Pioneer (VSX 2016?) ble handlet brukt. En Optoma 720p projektor ble også kjøpt inn. Var nå veldig fornøyd! (noen måneder...)

Åpenbaringen kom når jeg flytta anlegget til dette 35 kvm store rommet, og fant fort ut at over-nevnte anlegg ikke lenger holdt mål. I 2008 begynte fasinasjonen for horn å melde seg. Blant annet JBL og Klipsch ble testet. Et par med Klipsch i hus, og de ble ikke returnert. Tenkte at horn var veien å gå for min del, og det viste seg å være riktig vei. Jeg var frelst!

Årene har gått, og en rekke subwoofere, projektorer, front-høyttalere (mest Klipsch), receivere, stereo-forsterkere, effektforsterkere, osv, har vært inne og "ute" både en og flere ganger. Noen ganger har det blitt nedgraderinger, men også endel oppgraderinger. Det daler opp og ned i AV-verdenen. Eksempel; (Har hatt mer påkostet Klipsch-fronter enn de som står på rommet nå, men RF 82 har faktisk spilt bedre). Flere av dere kjenner seg helt sikkert igjen her!

Per dags dato er det ikke så mye å vise til. Det har seg slik at jeg om en uke reiser til det kalde nord som vernepliktig for ett år. Det gjør vondt i både kropp og sjel å reise fra rommet, men slik er det. Hehe.

Derfor er både projektor, pre, og effekt solgt til AV-entusiaster som kan pleie de. Komponenter skal IKKE støve ned. Det som nå står igjen er noen relativt spreke Klipscher.

- Fremtidige planer -
    Om ett år fra nå, kommer jeg sterkt tilbake. Jeg lover!!!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et kjapt mobil-bilde av hvordan det ser ut pr. nå etter at alt bortsett i fra Klipschene og Svs-sub er solgt.
    NB: Akustikkplatene er netopp anskaffet så de er foreløbig ikke rammet inn og trekt med stoff, ei heller plassert slik de skal.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Reservert for fremtiden -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •