Trenger hjelp med videreutvikling av mitt Hifi-sett.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp med videreutvikling av mitt Hifi-sett.

Hei! Per nå har jeg følgende utstyr i min kjellerstue:

Sony Bravia 40’’ LED TV
    Harman/Kardon AVR 165
    Harman/Kardon DVD 29 - Planer om å selge
    Sony BluRay BDP S380
    Apple TV
    2 stk Jamo S 606
    Xbox 360

Bruker settet mest til å høre på musikk. Men også en del filmer blir sett i løpet av året, og litt tv-titting i blant. Jeg vil først og fremst forbedre lydkvaliteten ved avspilling av musikk fra MacBook via Apple Tv. Forventer mer presis diskant, dypere bass og generelt bedre lydkvalitet. Her må det sies at jeg kun er musiker, og på ingen måte noe Hi-fi kjenner.

Det jeg lurer på, er hva som bør være mitt neste innkjøp. Kan det være et alternativ å oppgradere til 5.1 med mine nåvære høyttalere plassert bak? Eller er ikke recieveren min kraftig nok? Hva ville dere ha gjort, uten at det koster mer enn ca. 6000 kr? Vil som sagt forbedre lydkvaliteten. Heller det en å øke antall høyttalere? Kan kanskje en DA konverter være noe? Hvor mye blir egentlig lyden forbedret med slike DAC? Vil dere anbefale noen forsterkere? For eller etter? Vet dere om noen gode salg? Jeg vil helst ikke selge noee av mine nåværende komponenter, med unntak av DVD spilleren, som jeg håper å få 800 kr for.

Meget kort: Hvis dere hadde tilsvarende utstyr, ønsket å forbedre lydkvaliteten generelt og hadde noen tusenlapper tilgjengelig, hva ville dere ha gjort?

Takk for svar! Og jeg gjentar, jeg er på ingen måte noe ekspert.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker anlegget mest til å høre på musikk, ville jeg helt klart byttet ut receiveren med en integrert tokanals forsterker. Og jeg vill kjøpt brukt, da får du mye for pengene. Har kjøpte flere forsterkere brukt, og det er ikke noe å tenke på. I tillegg kan du spe på med en dac, også brukt.F.eks Cambridge Dacmagic, Abrahamsen A-Dac eller en Hegel HD2. Receiveren er vel ganske ny, så den kan du jo få litt for. 800 for en DVD-spiller tror jeg er vel optimistisk.

Noen forslag:
    Primare I 21

Innebygget DAC: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=84642&cat=13

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=84518&cat=13

Husk at det så og si alltid er prutningsmonn.

Men husk at får du en god forsterker i hus, får du fort lyst på nye høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar! Skal sjekke ut linkene dine!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •