Mitt surround- og stereoanlegg. :-) Impulskjøp: Swans sub - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    digger oppsettet veldig godt
    men funderte litt på de talentene bak, burde ikke de henges veldig mye høyere, da vil du hvertfall få bedre surroundlyd? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    digger oppsettet veldig godt
    men funderte litt på de talentene bak, burde ikke de henges veldig mye høyere, da vil du hvertfall få bedre surroundlyd? :-D
    Takk for det. :-)

Jo, de er laget for å henge på vegg, men hos meg blir litt vanskelig å få til pga stort vindu rett bak sofa og veldig kort avstand. Når jeg har det som nå hvor de står i vinduskarmen, så får jeg de iallefall noen centimeter bak.

Skal jeg montere de på vegg, så kommer de nesten helt ut på kantene til surround-kanalene, samt de vil nesten henge lenger frem enn sofaryggen. :-P

Blir en ny sofa med stunder, og da blir det nok litt ommøblering som gjør det litt mer optimalt og. 8)

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quench
    hmm... bør jeg ta et hint om kompleksitet når jeg må lage bruksanvisning til kona? :-)
    Hadde det ikke vært enklere med en multifunksjonsfjernkontroll? F.eks en slik en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Hadde det ikke vært enklere med en multifunksjonsfjernkontroll? F.eks en slik en?
    Takk for tips, men har jo alt på èn fjernkontroll fra før, så tror ikke det blir nødvendig. :-)

Det som vel gjør det komplisert er at ikke alt går via surround-forsterker, og at man dermed må stille på kilde på 4 enheter (TV HDMI1/2/3, DAC optisk/usb, Hegel forsterker HomeTheater/AUX, og Pioneer forsterker PS3/Wii/Altibox). :???:

Men, det blir vel bare så komplisert som man selv gjør det. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsket å fikse litt lyddemping mellom senter-høyttaler og stereobenken, så kjørte en liten DIY på dette.

Vet ikke hvor mye det har å si rent praktisk, men... :-)

Billig lyddempeplate på biltema
    -diy-dempematte1-jpg

Frem med tapetkniven - ikke letteste å skjære i, men den halvsløve kniven var nok også delskyldig. :-P
    -diy-dempematte2-jpg

Størrelsesjekk - godt nok. :-)
    -diy-dempematte3-jpg

"Prøvemontering"
    -diy-dempematte4-jpg

Frem med kona sin symaskin.
    -diy-dempematte5-jpg

Resultatet
    -diy-dempematte6-jpg

Må si jeg er fornøyd. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Swans Sub10

Ble et lite impulskjøp på bruktmarkedet i går - var en Swans Sub10 til salgs til en grei pris, så jeg slo til. :-)

Tenkte den gamle JBL 10" kunne få gå av med pensjon. :-P

Fikk tatt noen mobilbilder i farten mens jeg pakket opp. Litt snedig med vedlagte hansker.. :-P (de var dog i størrelse xx-small, så måtte klare meg uten..)

Bra vekt, liten størrelse - mye mindre enn jeg vel egentlig trodde, så den ble litt puslete ved siden av frontene, men.. Nå blir det å spille litt og se hvordan de låter! :-)

PS: dårlige mobilbilder viser null rettferdighet mtp. utseende på denne. Den var flott :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at ting begynner å komme på plass i den nye versjonen av forumet. :-P

Jeg holder for tiden på med litt oppussing i 2.etg. i huset, og kom på at det kunne vært kjekt med noen innebygde høyttalere.
    Valget falt på B&W LCR7 som front og center, og B&W CWM652 som bakhøyttalere.

Gleder meg til det blir ferdig!
    (hehe fear my "photoshop" skills... ;-)

-2013-09-22-19-46-41-speakers-jpg -2013-09-22-19-51-47-speakers-jpg

Frontene blir montert i vegg m/15cm dybde. Her blir det 5cm rockwool, bortsett fra direkte bak selve høyttaleren. Bakveggen er 22mm MDF, og front blir 12mm MDF + 12mm gips.
    Bak blir plassert i B&W sin BB6C bakboks (egentlig for tak, da den er endel dypere enn W-versjonen, dog siden den har større volume ble det denne. :-)
    Alt av kabler blir samlet i en kanal nederst på veggen under bakhøyttalerne.

Har tenkt på projektor og "rammelerret", men litt usikker på hvilken type lerret jeg skal velge. Har målt meg til at det bare er plass til cirka 77" mellom høyttalerne, og føler det kommer litt for høyt mtp. at center bør være i øre-høyde.
    Har derfor også vurdert om jeg skal få lyd-transparent lerret, men frykter det blir dyrt og forringer lyden.

Noen erfaringer eller forslag? :-)

Angående bygging ellers i etasjen, så blir det "ikke-gjennomgående" lekter i alle innervegger + dobbelt lag med gips+green glue og 10cm rockwool. Satser på at det demper lyd så godt som mulig. På gulvet blir det 20mm glava trinnlydplater.
    -2013-09-22-19-49-57-scaled-jpg -2013-09-22-19-50-50-scaled-jpg

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •