Høggi's - Første "skikkelige" anlegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Høggi's - Første "skikkelige" anlegg!

Heisann AVfolk:-D

Er helt ny på forumet - Egentlig rart med tanke på at lyd har vært stor interesse for meg i mange år!

Selv har jeg null kompetanse med lydanlegg, men har hørt mye god musikk gjennom fars stereo + et par headset jeg har "pådratt" meg gjennom tidene

At jeg nå sitter med anlegg kommer av at jeg fikk flyttet ut av gamlerommet (9,5kv) og ned i kjelleren nå rett før jul. Dvs at jeg nå har ca 23kv rom til disposisjon!

Tidligere har jeg vært eier av slike dårlig 2.1 anlegg fra bla DELL, men dette ville jeg nå ha slutt på.
    For å ikke brenne av alt for mange lapper på dette (Er trossalt bare 17) gikk jeg for brukt anlegg. Noen uker med leting på finn.no, og vips satt jeg med dette

Dagens oppsett ser slik ut:
    - Sony STR-DB780 forsterker
    - Mordaunt-Short MS50i Fronter
    - Eltax Millennium Center
    - Jamo Satelitter
    - Jamo A3 SUB
    - Samsung 46" LED-TV UE46D5005

Istedet for for mye prat, tror jeg vi kjører på med litt bilder (Er det folket vil ha, er det ikke? )

Må forresten beklage noen dårlige bilder her og der. Er ingen proff fotograf heller, så rotet litt med lukkertid osv på speilrefleksen

[spoiler]

Også tillater jeg meg å dra med et bilde av headsettet også - Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm.

[/spoiler]

Videre planer:
    - Skal plassere sofa - TV helt riktig og få hengt opp satelittene på veggen (Har oppheng) - DONE
    - Få kjøpt PS3 til bruk når gutta kommer + som bluerayspiller. - DONE
    - Få en ny Center (Må gjerne kommentere ting om Eltex'n!)
    - Begynne på bygg av Cerwin Vega DC12 høytaler-tårn (Elementene har jeg liggende, tiden må bare strekke til)
    - Få detta til å låte sånn tålig greit

Er meget innteresert i folk som kunne vite mer/ha erfaring med bla Mordaunt'ene og som ville fortalt mer om disse! Har selv funnet svært lite - Men om jeg har forstått riktig skal dem ha kostet 13k i sin tid!

Håper på Litt respons iallefall:wink:

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til galskapens verden

Dette ser jo ut til å være en bra inngangsbillett til AV-verdenen. Misunner deg som har eget rom å boltre deg på

Nå som du har blitt bitt av bassillen er det bare å holde fast i lommeboka etterhvert som oppgraderings lysten kommer..... For den kommer, uansett hvilket utstyr du sitter på. Det kan undertegnede skrive under på!

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Velkommen til galskapens verden

Dette ser jo ut til å være en bra inngangsbillett til AV-verdenen. Misunner deg som har eget rom å boltre deg på

Nå som du har blitt bitt av bassillen er det bare å holde fast i lommeboka etterhvert som oppgraderings lysten kommer..... For den kommer, uansett hvilket utstyr du sitter på. Det kan undertegnede skrive under på!

Lykke til
    Jo, takk takk! Tviler ikke på at oppgraderingslysten kommer nei (Har jo allerede lyst på nytt center:razz: )

Dagens: Flyttet forsterker til stereobenken, og koblet sammen PC - Forsterker - TV med Optiske fiber kabler. Er dette et godt valg? Syntes nemlig selv at lyden ble mer innestengt, og er derfor ikke fornøyd med dette egentlig.

Noen som kan uttale seg om det? Hva skal jeg gjøre for å oppnå full "kvalitet"?

(Kan egentlig tenke meg at kvaliteten er bedre nå, men at jeg bare har feil innstillinger på forsterker). Sant/usant? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har PS3 funnet veien inn i stereobenken også gitt!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et lite tips =) mindre bilder, er ikke så greit å se på bærbar. :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    et lite tips =) mindre bilder, er ikke så greit å se på bærbar. :razz:
    Mindre som i størrelse? Har ikke problemer på min bærbare?

Men okey. Da må jeg finne ut Hvordan jeg gjør det.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoggiable
    Mindre som i størrelse? Har ikke problemer på min bærbare?

Men okey. Da må jeg finne ut Hvordan jeg gjør det.
    Mange som sitter med nettbrett og da blir det mye scrolling eller liten tekst dersom man zoomer. Så jeg vil si 800 pixel bredde er passe.

Bare google "resize picture" så finner du online løsninger, man kan bruke Picasa eller andre gratisprogrammer. Mulig det går an å bruke Paint også, det har jeg ikke testet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var bildene resiza.

Har strekt COAX og Cat 5 etc fra "teknisk" rom, ut under inngangtrappa og inn mellom veggen til rommet mitt.

Coax koblet jeg selv, men CAT'n trenger jeg noe hjelp til (Kamerat elr Onkel fikser). Dette arbeidet (Utseendemessig) skal gjøres ferdig imorgen.

Satelittene blir hengt opp nå!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en fin størrelse ja

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag har jeg strekt ferdig kablene og fått kobla internetten (Kamerat) + hengt opp satelittene!

Kun å lime på lista igjen nå, så er jeg ferdig med den saken

EDIT: Bildene blir små etterhvert - Photobucket som er tregt.

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som om du kommer til å kose deg i sweetspoten noen ganger nå ja

Hvordan føler du oppsettet er pr. dags dato, og hva syns du ikke er bra og hvorfor ?

Heldig med rommet da, her sitter jeg med et rom på 9 kvm med anlegget mitt, så gleder meg til jeg flytter å får 50kvm til å gjøre av det, og få brukt det onrtlig

Gratulerer med anlegg, og kos deg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    ser ut som om du kommer til å kose deg i sweetspoten noen ganger nå ja

Hvordan føler du oppsettet er pr. dags dato, og hva syns du ikke er bra og hvorfor ?

Heldig med rommet da, her sitter jeg med et rom på 9 kvm med anlegget mitt, så gleder meg til jeg flytter å får 50kvm til å gjøre av det, og få brukt det onrtlig

Gratulerer med anlegg, og kos deg
    Jo takk takk :-D

Jeg må jo nesten si jeg er strålende fornøyd! For mitt bruk virker dette anlegget meget bra (Gaming + musikk + film).
    Om jeg skrur av surrounden og kun bruker frontene + sub er det mulig for å spille ganske så heftig uten unoter (Dog ikke det hardeste av hardeste musikken da). Desverre henger ikke Center'n + satelittene like godt med (Forventet) så disse skrur jeg av om jeg skal spille veldig høyt.

Ellers er det et utrolig kult anlegg på mange måter. Spiller klokkeklart samtidig som det trøkker greit om man vil!

Film -> greit med volum -> Det skjer noe = Heftig!

Skal nok ha noe heftigere (Iallefall Center) i framtiden, men akkurat nå står det ikke helt gull til med økonomien (Billappen om 4mnd + mista jobben nylig)

Som tidligere sagt skal jeg ha inn CV 12", men er usikker på om lydkvaliteten holder mål etter å ha hatt Mordautene:-P

Btw rommet mitt er omtrent 23kvm:wink: Mitt gamle rom var 9,5kvm. Kjente trangen etterhvert selv:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner trangen for noe med mere trykk å melde seg! :razz:

Ennå jeg på langt nær har tid, så begynner jeg snart på CV høytaler-tårna.
    Dette blir en DIY jobb - Førstegangs for min del når det kommer til høytalere

I den forbindelse er det herlig om noen har noen tips å komme med. Fysisk sett har jeg jobbet endel med finer og limteknikk på deltids-jobben, mens Far har alt av nødvendig utstyr (Håndfres, rotterompe, sirkelsag, kappsag, splittsag OSV) så akkurat det burde ordne seg.

Skal også lag en basskasse til bil med et 15" Kicker L7 element, men dette blir et annet "kapittel".

Kom med tips og triks til en som har alt, men ikke har utført selve jobben før! :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •