Pinball's stue med lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pinball's stue med lyd

Da var jeg kommet så langt som til at jeg har fått satt sammen ett lite anlegg i stua. Kommet til stadiet der det skal justeres opp imot hverandre, men foreløpig er har man ikke skjønt så mye av selve prosessen og hva som skal være hvor i forhold til hverandre på i HZ etc.

Nå består alt av
    Dennon avr 3312 reciver
    Epos Mi 22 fronthøytalere
    Epos Els3c Senter høytaler
    Epos Els 8 Bakhøytalere
    Velodyne Impact 12" sub under tv'en
    Xtz 8" sub ved siden av sofaen
    LG 60pz250n 60" 3d

Har enda ikke kommet så langt som til å skaffe en dedikert spiller til cd og BR, så pr nå er det ps3 som tar seg av den biten.

Om det er noen som har gode tips på å få justert det her optimalt imot hverandre så er jeg åpen for å høre, eventuelt om det er noe som er helt på jordet i oppsettet. Plassering og slikt er nok det beste jeg kan få til i stuen her.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommen hit!
    i denne tråden kan du lese en god del om hva\hvordan du skal gjøre for og få ett godt resultat med kalibreringen

http://avforum.no/forum/receivere-fo...01-2011-a.html
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for velkomsten vegard, da var man endelig kommet seg igjennom kalibreringstråden. Mye info og mye som gikk rett forbi.

Da har det vært en ommøblering i huset, endte opp med å ha subbene på hver sin side av sofaen, ble også hentet inn ett nytt tvbord i glass.
    Sliter fortsatt litt med å få kalibrert de helt riktig, men fronthøytalerne virker det som om fikk det bedre etter at de svære hyllene ble flyttet.

Subbene er serie koblet, via utgangen på xtz'en. Blir det best om jg kjører audyssey med kun en sub tilkoblet av gangen, eller bare la de stå koblet til hverandre, ettersom det er en 8" og en 12" blir det jo endel forskjell. Ett annet alternativ er å sette @@subbene opå hverandre, om jeg ikke husker helt feil, så var ble det endel ekstra trykk i brysthøyde med det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •