Aktos hjemmekino - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 257 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 5136
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    som da tilhører .... fotografen !
    En fotograf med fornuftig interesse isåfall

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, sjefen er han med fjernkontrollen.... haha

Og seff, så jeg det andre vinglasset.... som da tilhører .... fotografen !
    Sjef eller ikke, jeg tror jeg hadde foretrukket å sitte i sweetspot med elektrostathøyttalere rund baut....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    I skjerpende retning bemerkes at du "sniker i køen" roffe :-?
    I krig og kjærlighet er alt lov har jeg hørt...:wink: nå var det kanskje ingen av delene her :? eller kanskje kjærlighet til lyd! :grin: det er lett å bli glad i elektrostatene til akto i alle fall - kremlyd er det!
    Ser forøvrig ut som en veldig bra senter; tipper filmopplevelsen blir enda bedre enn den var på demoen sist! Og det sier ikke lite for de av dere som ikke har hørt anlegget til akto.
    Gleder meg til evt. neste demo hos akto! Satser på å ikke snike i køen ... :wink: men så var det dette med krig og kjærlighet da...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny DVD-spiller på gang, skjønner jeg. Hvilken modell er det du skal skaffe? 989?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er av interesse kan du gjerne få låne min DV7600 til testing :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang ny DVD-spiller, så bruker jeg for det meste Oppoen for tiden. Jeg har kjøpt meg en ny pc, derfor selger jeg min gamle. Den nye skal ikke brukes som DVDspiller, men jeg skal ha mulighet for å spille av HD-materiale med den. Regner med at jeg med tid og stunder skaffer meg en skikkelig spiller, slik som DV7600 eller 989. Men det har ikke førsteprioritet

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde besøk av Gorm m/frue og barn i går. Kjempehyggelig samvær, og litt utpå kvelden fikk jeg jammen meg fargekalibrert projektoren også :-D

Fikk ikke sett på resultatet i praksis i går, men jeg skal fortelle mer etter at jeg har sett et par filmer. Det som virkelig var gøy var å se fagmannen Gorm i aksjon med sin Optic One / Avia Pro. Utrolig verktøy, men som alltid er det brukeren av verktøyet som sørger for resultatet

Takk!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare si meg enig i det du sier der akto; både når dt gjelder Gorm og optic one. Interessant å se når han pin-piont'er fargene slik at de legger seg i inner-tier'n på den grafiske framstillingen på pc'en . Det ble en ny opplevelse å se film etter at han la sine magiske hender på min TX200. Du får legge ut noen ord når du ser resultatet skikkelig, ble nok bra tenker jeg!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nesten jeg på nytt får invitere Gorm og familie til Son også.

Spesielt nå når den nye DVD-spilleren er i hus og en ny kalibrering sikkert er ytterst nødvendig! :-P

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare si meg enig i Atles opplevelse av Gorm m/familie. De er veldig hyggelige og gjestfrie selv også (i likhet med Atle & Co ).

Misunner dere som har fått projektor kalibrert av en skikkelig fagmann som Gorm. Har selv kalibrert min TW600 etter beste evne med DVE, men blir liksom aldri helt fornøyd, hehe. Avventer i spenning dine erfaringer etter at du har testet projektor etter nykalibreringen, atle.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett et par filmer med nykalibrert projektor.

Har hatt hele familien her for å se en film i en sjanger jeg vanligvis ikke tar i med et fjernstyrt greip, drama *korser meg*

Pride and Prejustice; http://www.imdb.com/title/tt0414387/combined
    Jeg ble overrasket! En meget bra film, bra story og en visuell nytelse.

Litt om hva jeg opplever etter kalibreringen:
    Bildet er mer nøytralt, mer naturlig og mer behagelig å se på. Det som er dystert og grått fremstår som det, mens bilder med mye fargespill er mer definert uten å virke stressende og ubalansert. Så takk til Gorm for en makeløs jobb med min projektor (som i.flg Gorm målte hele 4700:1 i kontrast etter kalibreringen. Ikke galt, hva? :-D)

Legger ved et lite stemningsbilde. Beklager kvaliteten på bildet, men det er tatt med ekstrem lukkertid. Skal prøve å få tatt noen screenshots senere.

Aktos hjemmekino-helene-jpg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes da bildet var bra jeg. Og ser ut som den lille krabaten koser seg i den herlige lyden av Vantagene....

Var din prosjektor kalibrert før Gorm tok tak i den (via DVE eller. lign.)? Profesjonell kalibrering er helt klart veien å gå i et entusiast-oppsett, men de aller fleste har jo kun tilgang på DVE og lign.

Jeg styrer stort sett unna all drama selv, men har i det siste fått meg noen overraskelser... drama kan gjøres bra.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner akkurat hva du mener akto! :grin: Jeg hadde også samme opplevelse etter at Gorm hadde kalibrert min TX200. Fargene ble mer naturlige og blåstikket som var på min pj var helt borte etter at magikeren var ferdig. Testet med åpningsscenen i LOTR både før og etter kalibrering samt noen scener lenger inn i filmen der de er ute i skogen. Var veldig blått før kalibrering, nå er det bare helt nøytrale og naturlige farger!:grin: Jeg skal forøvrig også se Pride and prejudice snart...madamen måtte bare ha denne filmen så da ble den bestilt og ligger og venter på å havne i DVD spilleren:-P I kveld har det forøvrig gått i Halo 2 på Xbox på 85" skjerm - det er kult det!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Var din prosjektor kalibrert før Gorm tok tak i den (via DVE eller. lign.)? Profesjonell kalibrering er helt klart veien å gå i et entusiast-oppsett, men de aller fleste har jo kun tilgang på DVE og lign.
    Ingen kalibrering var gjort. Eneste jeg har gjort er å montere et ND2 filter jeg har lånt av Counterpointer. Jeg fikk tidlig melding om at Gorm skulle hjelpe meg med kalibrering, så jeg ventet heller på eksperten

Interessant å se hvordan det ble gjort, og Flageborg som var innom på en lynvisit fikk også sett hvordan det gjøres. Slikt er virkelig fòr for sultne AV-entusiaster. Vi kan leve lenge på en slik liten seanse :-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en kjempehyggelig og kveld :grin: ........lærte noe mer, igjen!

Det ble et "komprimert" besøk denne gangen, men ikke desto mindre lærerikt.

Etter en omgang med herlig (sol-soft)is og kringle på terrassen var det duket for en bildekalibrerings-seanse av Gorm - med profesjonellt utstyr. De fleste monterer projektoren, og finner en fabrikk-innstilling de liker. Neste steg er å kalibrere med eks. DVE, som gir et utrolig mye bedre bilde. Det optimale resultatet - er hva kalibreringen til Gorm resulterer i :grin:
    (Må nok bestille bilde-kalibrering av Gorm når den gamle projektoren skal oppgraderes - vi pleier jo ikke å overlate noe til tilfeldighetene ;-) )

Huff - så ble kl. 02:00 på natta før du hadde vett på å krype til køys ;-) igjen............Hva er det med denne hjemmekinoen som........må ha det....bare må ha det !!!

NB! Dette ble det abstinenser av - men fikk en "dose" hos Audioaktøren i Horten på veien hjem...............

PS! Ser ut som din favoritt-linse-lus har klart det igjen ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hadde besøk av Gorm m/frue og barn i går. Kjempehyggelig samvær, og litt utpå kvelden fikk jeg jammen meg fargekalibrert projektoren også :-D

Fikk ikke sett på resultatet i praksis i går, men jeg skal fortelle mer etter at jeg har sett et par filmer. Det som virkelig var gøy var å se fagmannen Gorm i aksjon med sin Optic One / Avia Pro. Utrolig verktøy, men som alltid er det brukeren av verktøyet som sørger for resultatet

Takk!
    Det høres veldig bra ut. Hvor lang tid tok det med en slik kalibrering (altså kun selve jobben, ikke det sosiale ) ?
    Håper du har lagret den orginale settingen slik at det er mulig å få se hvor stor forskjell en slik proff kalibrering gjør ?
    Høres ut som kombinasjonen med filter og kalibrering stemmer bra for ditt lerrett og oppsett.
    Selv har jeg akkurat fått på plass plasmaskjerm så det er ingen hast med retur av filter :grin: Hyggelig at du har nytte av det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Jobben" tar alt fra 15-30 minutter, altså ikke noe å snakke om. Det som tar tid er å lære seg å bruke kalibreringsverktøyet. :wink:

Orginal settingen ligger i projektoren, det er bare å sette fargetemperaturen tilbake til 6500 kelvin (nå står den på bruker1 om jeg ikke husker feil).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måler du mot lerret eller fra lerret mot linse ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måler du mot lerret eller fra lerret mot linse ?
    Målemodul - direkte på objektivet, vil jeg tro.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man måler rett mot linse, har jeg alltid lurt på hvorfor ikke absolutt alle projektorer er mer eller mindre 100% korrekt på 6500K .....

Side 95 av 257 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •