Aktos hjemmekino - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 257 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 5136
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gråfargen du har brukt i kinoen Atle, hva heter den? (Holder på å lage hylle).

Av den enkle grunn, latskap, dropper jeg å lese igjennom hele byggetråden din enda en gang. Men mener at fargekoder eller fargenavn muligens står i den et sted? En stund siden sist gjennomlesning....:wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det jeg har bestillt skal jeg prøve. Jeg falt for det tvert, og jeg fant en del linker som viste det i aksjon. Skal se om jeg finner de igjen. Jeg synes fortsatt det ser spennende ut, så jeg kommer ikke til å få fred om jeg ikke prøver. Om det er ræva, da skal jeg lytte til dere, og benytter meg av tilbudet ditt Roko

Jeg har sett stativet ditt før Gorm, og jeg husker jeg ble imponert :-D Da spøkte du med at du brukte det til å montere Radioshacken på :lol:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kid, jeg husker ikke, men det var 5500 eller 6500. Tror det var 5500 (?)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bruker timer/fjernutløser, vil nok stativet gjøre jobben. Imidlertid tror jeg ikke at konstruksjonen gir nok stødighet dersom du selv ønsker å presse ned utløseren....spesielt dersom det er snakk om litt lengre lukkertider.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny info følger:

De krever å få kopi av kredittkortet, så da er det ikke sendt, da de ikke får verifisert ordren. Kanskje, kanskje... Sender deg en mail jeg Roko

Ang Trekker mkII så er det kjent for å være stabilt. Har lest noen reviews av det på nett, og det er ekstremt stabilt, i følge det jeg leser. Men det Italienske ser jo gromt ut det også ...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativ meg her og stativ meg der...

Jeg var innom Akto i dag for å hente noen produkter, og fikk for første gang en god demo av hjemmekinoen. Imponerende utførelse. Det ser lekkert ut på bilder og BEDRE i virkeligheten. Rått.
    Det ble mest fokus på lyd, og jeg fikk presentert noen imponerende lydpanoramaer fra Martin Logan Vantage, godt hjulpet av noen svært godt integrerte SVS-subber. Koste meg ordentlig.
    Vi kjørte kun ett filmspor, nemlig slaget om Minas Tirith i Atter en Konge. Jeg vet ikke hvordan Oliphanter egentlig lyder, men SVSene gjorde de forvokste elefantene troverdige. Også ellers var det smell i lydbildet, og den som hevder elektrostater ikke egner seg til film har ikke skjønt poenget i det hele tatt. (Poenget er at de gjør det de gjør best, nemlig over 100Hz (eller deromkring), og lar dynamiske elementer håndtere resten). Dette var moro.
    Eneste skår i gleden er at jeg er regnbuefølsom, for jeg så at HC3000 absolutt hadde noen svært gode egenskaper sånn ellers. Men det slår meg stadig at selv om økende hastighet på fargehjulet i DLP-projektorer minsker regnbueeffekten, så øker det økte kontrastnivået den samme effekten... Jeg misunner dem som ikke er påvirket av dette, for det er en slags brillians i DLP-bildet som jeg aldri har sett normale LCDer klare fullt ut...

Dette var et inspirerende besøk, og det hjelper jo også at vertskapet er tvers gjennom hyggelig.

Takk for flott lyd/kinoopplevelse og god gjestfrihet på kort varsel, Atle.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg var innom Akto i dag for å hente noen produkter, og fikk for første gang en god demo av hjemmekinoen....
    I skjerpende retning bemerkes at du "sniker i køen" roffe :-?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    I skjerpende retning bemerkes at du "sniker i køen" roffe :-?
    Vet det. Men det er faktisk tilfelle at jeg skulle hente noe utstyr der. Selvfølgelig et vikarierende motiv, men i formildende retning må det sies at de som ikke sniker i køen og avtaler skikkelig sannsynligvis får se en hel film i selskap med inntil 4 andre likesinnede, noe som sannsynligvis er en ENDA bedre opplevelse.

Den som venter på noe godt, vet du, Counterpointer...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre du kom deg trygt hjem Roffe, og gøy at du likte det du hørte :-D

Counterpointer; Roffe er en kollega, og har besøksrett når som helst Du kan jo bare komme innom for å sjekke filteret ditt ...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo selvfølgelig ikke sur :grin: Skulle bare mangle.
    Men kanskje jeg skulle besøke filteret. Er litt mye på tapeten akkurat nå før ferien så må avveie hva som skal gjøres.
    Handlet foresten plasma i dag, noe som påvirker møblering med oppheng og alt det som følger.
    Verdens beste unskyldning for å kjøpe plasma "kjære for at vi skal få plass til ny sofa må vi få ut den store tv'en og få en flat på veggen!"
    Men jobb det blir det jo av slikt.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Godt å høre du kom deg trygt hjem Roffe, og gøy at du likte det du hørte :-D

Counterpointer; Roffe er en kollega, og har besøksrett når som helst Du kan jo bare komme innom for å sjekke filteret ditt ...
    Er trygt hjemme, ja, takket være kaffens primærvirkninger. Sitter nå og lytter til demoplata du sendte med meg og koser meg på moderat volum. Mine BEL mkI har ikke sjans til å hamle opp med de brede, luftige og presise lydpanoramaene til Vantagene, men bassen i BEL drevet av Oberon fortsetter å imponere meg, faktisk. Ikke så fysisk som SVS, men vi snakker moderat volum her, og det går faktisk ganske så dypt...

Takk for en hyggelig ettermiddag og kveld, Akto.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Eneste skår i gleden er at jeg er regnbuefølsom, for jeg så at HC3000 absolutt hadde noen svært gode egenskaper sånn ellers. Men det slår meg stadig at selv om økende hastighet på fargehjulet i DLP-projektorer minsker regnbueeffekten, så øker det økte kontrastnivået den samme effekten...
    Nå skal det sies at bakprogresjon også er et lite regnbuemareritt for de som er berørte. Bakprojeksjon bidrar jo til en kontrastøkning, ergo flere regnbuer. Nå sies det jo at Brilliant Colour-driveren til HC3000 i utgangspunktet minimerer regnbueflimmer, men akto trekker det jo oppover igjen med sitt bakprogresjonssystem....;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt av BEL har imponert meg stort, og da særlig bassen. Det er få, om ikke noen som kan vise til en lignende ytelse i bassområdet som BEL kan. Selvfølgelig pris tatt i betraktning, men man skal fortsatt ganske langt opp i pris for å finne noe tilsvarende! At Vantage er bedre på mange måter tar jeg som en selvfølge med tanke på at de koster 10 ganger mer, men det er som den uformelle kurven jeg la ut for en tid tilbake. Kurven er bratt og retter seg fort ut

Takk det samme :-D

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da hadde Martin logan lansert deres nye center: Stage
    http://www.us.martinlogan.com/speaker_intro/stage.html
    Hører jeg oppgradering? ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hører oppgradering

Skal bli spennende å høre prisen på denne. Tipper det blir nok

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Og da hadde Martin logan lansert deres nye center: Stage
    http://www.us.martinlogan.com/speaker_intro/stage.html
    Hører jeg oppgradering? ;-)
    Hæææærlig bilde de hadde der. Sjefen sitter helt ute med veggen og ser på kino i 'dagslys'..... jepp, særlig, akkurat, altså

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet minner meg om; "Noen har pengene, men ikke ørene - mens andre har ørene, men ikke pengene."

Jeg rakk noen små sekunder med senteren Akto hadde hjemme hos seg, før vi måtte inn med en reserve, og det virket helt ufattelig imponerende. Synd vi ikke fikk brukt den under demoen! Har en liten aning om at den nye senteren er rimelig heftig.....:wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Hæææærlig bilde de hadde der. Sjefen sitter helt ute med veggen og ser på kino i 'dagslys'..... jepp, særlig, akkurat, altså
    Sjefen står jo selfølgelig å tar bildet. Det er jo lett å se at den som sitter i sweetspot ikke er på plass, men glasset står jo der.

Nå må vi følge med i timen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjefen står jo selfølgelig å tar bildet. Det er jo lett å se at den som sitter i sweetspot ikke er på plass, men glasset står jo der.

Så kan man jo spekulere om det er fruen som sitter i sweetspot, eller om det en mannlig "venn" (kremt...kremt...) som er eier av rødvinsglasset...

Den receiveren som står under senteren, står forøvrig flott til Summitene...

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nope, sjefen er han med fjernkontrollen.... haha

Og seff, så jeg det andre vinglasset.... som da tilhører .... fotografen !

Side 94 av 257 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •