Aktos hjemmekino - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 257 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 5136
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!
    Tusen takk for en super demokveld :grin: Ikke nok med at du åpner hjemmet og gir fra deg sweetspoten, men til og med lager en nøye gjennomtenkt demoplate til alle som kom (Gutta fra Irak kunne jaggu lage pizza også :wink: ). Gleder meg til å teste ut demoskiva i morgen. Var også utrolig morsomt å se "The Rock" (som jeg aldri går lei) på 90" skjerm med super bildekvalitet. Virket som du var godt fornøyd med PJ kjøpet selv også. Jeg vet ikke om det går an å skryte så mye mer av anlegget ditt, det meste er nok sagt i tråden selv om visse ting ikke kan beskrives med ord :wink:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld:wink:

Da var jeg hjemme fra en spennende dag, åtte timer+ med aktomoro. Var en veldig lang og varm tur innover for meg, endte mitt i rushen, men det var heldigvis verdt turen.

Jeg var så utrolig (u)heldig at jeg kom til Fetsund så alt for tidlig, 16.00-16:30 ca. Tok sjangsen på å ringe Atle, siden jeg syns det ligna utrolig på han som dro fra Statoil i det jeg kom. (Hadde bare sett han på bilde sammen med Electra 946). En utrolig hyggelig mann sa det bare var å komme, herlig!

Førsteinntrykket av kinoen slik jeg fikk den, var enormt imponerende. Den ser bedre ut i virkeligheten enn den gjør på bildene, og slik er det sjeldent! Rommet er akkurat passe stort, alt er nøye gjennomtenkt, og knallgod akkustikk. Lyden av elektrostater er fortryllende, men det gjelder stort sett kun i sweetspot. Ellers fungerte oppsettet hans helt vanvittig, for ikke å glemme 2xSVS Plus/2 som fulge villig med fra 16hz.. og ja, antydninger ved 14hz var det vel også:wink:

Ikke nok med at kinoen hans er kongen over alle konger, et helt genialt "maskinist-rom" eller hva man kan kalle det, der han kjører bakprojeksjons, samt effektforsterkere og eventuelle kabelsalater(Det som ikke blir skjult i et genialt rom i veggen). I dette rommet har han også pc(htpc), filmarkivet, pluss et stereoanlegg bedre enn flere drømmer om..

Det var en veldig hyggelig dag!:wink:

Utrolig hyggelig å bli "kjent" med flere av dere; akto, homecinema, fabian og marantz(hilste jeg såvidt på v/ frognerdemoen). Denne demoen var bedre, hyggeligere og mer imponerende enn Frogner!

Håper du får tatt i bruk vernet Atle, ha en fortsatt fin natt!

Tuuuuuusen takk for en helt utrolig fin demodag/kveld.
    Ikke minst, gratulerer med en knallgod DLP.

Edit:
    Beklager skrivefeil:wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid gøy med slike samlinger, og takk for fine tilbakemeldinger. Litt krøll med utstyret i begynnelsen, da særlig en senterhøyttaler som bestemte seg for å takke for seg etter at Kid hadde hørt den når han kom. Synd, for dette er en god høyttaler. Men heldigvis hadde vi en senter på lur

Elektrostater er som jeg også pratet om for litt spesiellt interesserte. Jeg klarer ikke finne noen andre høyttalere som gir meg den nærheten til musikk, men det er som sagt en egohøyttaler. Tror i alle fall Fabian ble litt overrasket når han satte seg i sweetspot, etter å ha sittet bak en god stund.

Veldig hyggelig å ha dere hos oss, og jeg håper dere fikk noe ut av kvelden :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo også sef si takk på vegne av broren min, som til tross for at han ikke er en hifi-gærning som oss, ble mektig imponert. Han er ikke den mest pratsomme, men det fårete gliset som dukket opp med jevne mellomrom sier det meste :wink: Hvem vet, kanskje et hifi-frø er sådd, som blir til en blomst om noen år.....?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten så jeg blir rørt Marantz :-D

Hjelp ungdommen vekk fra den forferdelige idretten, og gi de skikkelig underholdning. Han kom vel nesten for sent til fotballtrening, så vi er på rett spor!

Prosjektet: Omvend Marantz sin bror er offisielt startet

Hyggelig å hilse på han også :-D

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heihei..

Takk for en kjempe bra demo i går kveld! Hyggelig å hilse på alle dere!
    Å komme å se kinoen i virkeligheten var helt annerledes enn på bildene!
    Det var første gang jeg hørte på en(2)svs sub og jeg likte det jeg hørte og kjente. Det var liv i dem. Elektrostater har jeg hørt før og viste at de er ego høyttalere, men Atle kom med morsome eksempler som virkelig beviste at man må sitte i sweet spot om man skal nyte musikk, Men selvfølgelig selv om man ikke sitter i sweetspot så er det lett å høre at man hører på noen skikkelige høyttalere som er super oppløst!

Det var synd jeg ikke fikk sett en hel film, men jeg synes jeg fikk sett og hørt veldig mye. Jeg fikk masse bra eksempler på hvor bra elektrostater spiller, hvor dypt og hvor mye en svs trøkker og den nye pj'en sitt bilde var helt utrolig bra. HD klippene var veldig fine! Så besøket for min del var helt klart verdt det! Eneste som var litt dumt var at centeren ikke virket som den skulle.. men det gjorde egentlig ikke så mye.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he. Prosjektet er nok ikke så vanskelig å gjennomføre, det går vel mest på økonomi. Skole på fulltid og deltidsjobb gir ikke så mye til anlegg, selv om jeg gjerne skulle sett noe annet enn elkjøp minianlegg på rommet hans...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet du jo det Akto, at det har lett for å legge seg for mye på gal side av navelen hvis man gir seg "for tidlig" med idretten. AV og idrett kan dyrkes i sammen det.

Hvordan synes du trykket var i forhold til CLSC-215 fabian? Det er jeg spent på!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nå vet du jo det Akto, at det har lett for å legge seg for mye på gal side av navelen hvis man gir seg "for tidlig" med idretten. AV og idrett kan dyrkes i sammen det.

Hvordan synes du trykket var i forhold til CLSC-215 fabian? Det er jeg spent på!
    hehe.. ja det tenkte jeg faktisk mye på selv..

nå er jeg veldig redd for å si noe galt her da.. etter å ha levd med clsc 215 i 1år og 6mnd. Mens tilsammen fikk jeg bare kjenne det virkelige trykket til svs'ene i noen minutter til sammen.. dypere går de jo, det vet jo alle.. men jeg tror ikke clsc 215 er så veldig mye dårligere på noen deler av frekvenskurven.. det er veldig vanskelig å si. For jeg føler liksom at vi ikke fikk testet bare bassen i subbene skikkelig.. Men en kombo med svs til å ta av seg alt under 30hz hadde sikkert vært rimelig sykt.

Du fikk kanskje ikke så mye svar.. men det er fordi jeg egentlig ikke vet hva jeg skal skrive.. De trykket hvertfall utrolig bra, det jeg hørte da.. Og også at de gikk så dypt var heller ikke vanskelig å høre, hvertfall i forhold til 215.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Du fikk kanskje ikke så mye svar.. men det er fordi jeg egentlig ikke vet hva jeg skal skrive.. De trykket hvertfall utrolig bra, det jeg hørte da.. Og også at de gikk så dypt var heller ikke vanskelig å høre, hvertfall i forhold til 215.
    Jeg tror nok Atle overlever hvis du sier at du foretrekker CV fremfor elektrostater. Alder og musikksmak har tross alt mye å si for hva slags høyttalere man liker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg tror nok Atle overlever hvis du sier at du foretrekker CV fremfor elektrostater. Alder og musikksmak har tross alt mye å si for hva slags høyttalere man liker.

jaja.. hehe.. Men det var snakk om subbene da.. jeg liker elektrostater godt jeg.. Men CV passer bra for meg nå. Skal nyte livet nå mens jeg kan med store bråkete høyttalere nå som jeg bor hjemme i et villa strøk! For når jeg flytter hjemmefra i en leilighet er jeg redd cv'en ryker!

Men det er sant som jeg sier.. jeg fikk for lite sammenlignings grunnlag. Bortsett fra den flight of the phoenix scenen røsket det skikkelig.. men i tilleg har jeg brukt cv'ene utrolig lite til film også da!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den ultimate komboen er da CV! og SVS. Største av begge merker selvfølgelig. Isen (Jørn Rune fra Midgard) nevnte noe om at jeg kanskje måtta ha to plus/2 for å kunne følge opp 1515. Men det har jeg rett og slett ikke plass til. Vel håper snart på en demo hos Devilej på en plus/2. Er redd fetsund blir for langt unna for en snarvisitt, men man vet jo aldri Akto.....

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhhhh, jeg er så misunnelig på dere nå! Høres ut som dere har hatt en skikkelig kanonkveld!
    Grattis med ny prosjektor Akto :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabian, som Marantz så bra skriver det, så har jeg full forståelse for at folk har forskjellige preferanser, noe som også bidrar til mangfold i hobbyen! Selvfølgelig kan du rope ut at du foretrekker CV! :-D

Uten å kjenne så mye til de største CV!-høyttalerne, så vil jeg tro at Snickers har rett mtp at man bør ha et par stykker plus/2 for å følge opp det lydtrykket en er i stand til å skape med 1515. Jeg tror at de store CV!-modellene overgår de største SVS-modellene når det gjelder lydtrykk over 35 Hz, så dette kunne jo faktisk blitt en killerkombo

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Fabian, som Marantz så bra skriver det, så har jeg full forståelse for at folk har forskjellige preferanser, noe som også bidrar til mangfold i hobbyen! Selvfølgelig kan du rope ut at du foretrekker CV! :-D

Uten å kjenne så mye til de største CV!-høyttalerne, så vil jeg tro at Snickers har rett mtp at man bør ha et par stykker plus/2 for å følge opp det lydtrykket en er i stand til å skape med 1515. Jeg tror at de store CV!-modellene overgår de største SVS-modellene når det gjelder lydtrykk over 35 Hz, så dette kunne jo faktisk blitt en killerkombo
    Det kommer ann på hva som er målet, å nyte musikken, eller å ha problemer med svelg/syn (samt ørene etter noen år)....

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Det kan vi alltids finne ut. Jeg har tenkt å "forske" litt på denne komboen på en svær fest jeg er med og arrangerer til uken.

Her vil anlegget bestå av et par CV! CLS-215 drevet av et par MA Oberon 6.1 og parasound Halo P3 som preamp, mens TO stykk SVS PC-Ultra vil hjelpe til under 40 Hz.

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg gleder meg..veldig

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selvsagt ta bilder

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det kan vi alltids finne ut. Jeg har tenkt å "forske" litt på denne komboen på en svær fest jeg er med og arrangerer til uken.

Her vil anlegget bestå av et par CV! CLS-215 drevet av et par MA Oberon 6.1 og parasound Halo P3 som preamp, mens TO stykk SVS PC-Ultra vil hjelpe til under 40 Hz.

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg gleder meg..veldig
    Har du fått cls'ene?? Jeg venter på mine fra grensen i oslo men har ikke hørt noe enda..

Jeg tror som nevnt over at CV-SVS kunne blitt en bra kombo. CV'ene har ikke det samme trykket under 30 hz og under 20 heller.. Mens jeg tror CV'ene spiller nok høyere over det..Kanskje..!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Har du fått cls'ene?? Jeg venter på mine fra grensen i oslo men har ikke hørt noe enda..

Jeg tror som nevnt over at CV-SVS kunne blitt en bra kombo. CV'ene har ikke det samme trykket under 30 hz og under 20 heller.. Mens jeg tror CV'ene spiller nok høyere over det..Kanskje..!
    Kommer kankje litt ann på hvilken lydfilosofi man har, og om man f.eks velger å gå for kvantietet eller andre lyttemessige kvaliteter som troverdig gjengivelse og oppløsning. CV med SVS i bunn, vil sikkert kunne gøre det bra innefor live konserter og enkelte action lydspor i filmer, og skal man ha det beste fra flere musikk "verdener", kommer man vel ikke utenom å nettop ha flere anlegg som har sine spesialiteter. ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Kommer kankje litt ann på hvilken lydfilosofi man har, og om man f.eks velger å gå for kvantietet eller andre lyttemessige kvaliteter som troverdig gjengivelse og oppløsning. CV med SVS i bunn, vil sikkert kunne gøre det bra innefor live konserter og enkelte action lydspor i filmer, og skal man ha det beste fra flere musikk "verdener", kommer man vel ikke utenom å nettop ha flere anlegg som har sine spesialiteter. ;-)
    jaja selvsagt.. det skjønner jeg! Men siden jeg har hatt cv i en stund nå så skulle vi bare trekke en sammenligning av bassen og trykket. Men jeg vet at jeg om noen år når jeg skal flytte ut at cv'ene ryker.. ikke bare pga naboer, men jeg merker at musikksmaken endrer seg, eller blir bredere!

Side 91 av 257 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •