Aktos hjemmekino - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 5136
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bør være endel forskjell i DLP sin favør "selv" med bakprojeksjon. Men forskjellene blir faktisk mindre mellom LCD og DLP ved bakprojeksjon. Har testet både TW600 og AE700 mot Action! Model One MKIII, og forskjellene opplevdes som mye større ved vanlig frontprojeksjon.

Forøvrig; grattis med ny PJ Atle. Du sa du var "lei av LCD"? Kan du utdype mer? Eller var det et utslag av utbyttetrang?;-) Artig at du, som selv sier du er 99,9% lydmann, allikevel er såpass optatt av bilde at du ikke kan leve lenger med Epson....;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva skal jeg si

Jeg er 99,9% lydmann, men jeg klarer å se litt forskjell (når jeg tar på meg linser eller briller). Det er fill rate jeg sliter med. Det er akkurat som de små sorte firkantene blir forsterket på den plata jeg bruker. Jeg sitter nok litt nært, men jeg kan ikke flytte på meg, så da er det like så greit å bytte. Har tenkt på det en stund

Takk :-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en ærlig sak. Hva tror du det er mulig å få igjen for tw600? Det er jo sikkert ikke vanskelig å bli kvitt den her, lokalt på forumet. Differansen må jo nødvendigvis ikke bli så stor, det kan jo hende at du oppnår et resultat som rettferdiggjør pengene... Nok omm det, jeg lurer på om du har noen oppgradedringsplaner eller visjoner på lyd siden, siden jeg som deg er 99,9% lydmann.

Ola

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skummelt dersom HC3000'n er koplet opp hos akto når vi kommer, akkurat kjøpt meg TX200, mens HC3000 egentlig var "drømmen" :razz:

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til HC3000 klubben.....

Det blir knall bra.....gled deg....
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det er jo en ærlig sak. Hva tror du det er mulig å få igjen for tw600? Det er jo sikkert ikke vanskelig å bli kvitt den her, lokalt på forumet. Differansen må jo nødvendigvis ikke bli så stor, det kan jo hende at du oppnår et resultat som rettferdiggjør pengene... Nok omm det, jeg lurer på om du har noen oppgradedringsplaner eller visjoner på lyd siden, siden jeg som deg er 99,9% lydmann.

Ola
    Begge projektorene er solgt.

Oppgraderingsplaner er det alltid nok av, men det stopper på pengene... Jeg skal ha meg bakhøyttalere fra Martin Logan, samt at jeg skal få testet den nye senteren når den kommer. Ellers sikler jeg en del på en Creek Evo CD-spiller. Jeg venter også på 4 nye elementer til mine SVS. Har også lyst på en 5 kanals effektforsterker til surround og senter. Det er mye en skulle hatt

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg nesten synes det er litt synd at du solgte Barco'en. Selv om jeg forstår og sympatiserer med resonementet for avgjørelsen.
    Du har jo en unik kino for å ha oppsatt både CRT og digital projektor samtidig. Dette ville jo gitt en mulighet for a-b testing som ikke er lett å få til.

Men du kan jo heller få inn en 9 tommer ved en senere anledning ;-) . Du er jo tydelig perfeksjonist, så selv om du prioriterer lyden sterkt vil jo behovet for bildeoppgradering komme (spår jeg). Kanskje spesielt når HD formatene virkelig kommer på nye filmer ?

Forøvrig tror jeg HC 3000 er en glimrende kandidat, muligens utfordret av PD two og også One mk II.

PS. har foresten et ND 2 filter som jeg bruker på min pj. men du kan gjerne låne for å se om det fungerer. Kan jo lett svinge innom.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet, det sier jeg ja til :-D

Ellers vil jeg påstå at å bruke veldig mye penger på en slik projektor som brukes sammen med en bakprojeksjonsplate blir litt perler for svin. På en slik plate har man litt "sparkling" i bildet, som gjør at man aldri kan få utnyttet potensialet i en så fet projektor. Men i min NESTE kino ( i kjelleren på den garasjen jeg skal bygge i mitt neste hus ), kan en noe dyrere projektor være aktuellt! Skjønt, en 9" tror jeg aldri jeg kommer til å ta meg råd til. Min fordeling vil nok aldri overstige 20% på bildeutstyr i forhold til lydutstyr. Bilde er gøy, men så lenge det er stort og skarpt spiller det ingen stor rolle for meg :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Litt skummelt dersom HC3000'n er koplet opp hos akto når vi kommer, akkurat kjøpt meg TX200, mens HC3000 egentlig var "drømmen" :razz:
    Du er ikke alene om den bekymringen :wink: Jeg hadde mest lyst på HD72i eller HC3000 når jeg skulle bestille meg PJ, men trodde at jeg kom til å få for lite penger i sommer. Det viste seg at lommeboka ser litt mer fyldig ut, så hvis jeg blir helfrelst av HC3000 kan det hende jeg benytter meg av angrefristen og oppgraderer til en DLP. Derfor hadde det vært morsomt hvis Atle hadde fått til en kort lcd vs dlp demo....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får vi helt sikkert tid til

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg frykter at jeg kommer til å angre på TX200-kjøpet etter dette, men men...:? :grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX200 er en god projektor, jeg så den nede hos pnerbye, og den virket bra! Så jeg tror ikke du behøver å bekymre deg om det

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg frykter at jeg kommer til å angre på TX200-kjøpet etter dette, men men...:???:
    Bare ikke sammenlign de direkte TX200 gir veldig mye for pengene.

Når kommer HC3000 i hus Atle?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag forhåpentligvis. De lovet å sende den ekspress dør-dør :-D

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guttekveld

Ser det har hent litt siden jeg var inne sist, Racesesongen har begynt så det har vært mye jobbing med sykkelen i det siste, men har du plass neste gang så tar jeg gjerne en demo,
    skal forresten vise fram og starte sykkelen i nabobygda di i dag(Sørumsand). Jeg er jo opprinelig Sørum-gutt, så jeg måtte stille opp da de spurte pent. Tror jeg skal få til litt lyd jeg også, tror en slik nitromotor måler ca 150Db ved forsiktig gasspådrag.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Ser det har hent litt siden jeg var inne sist, Racesesongen har begynt så det har vært mye jobbing med sykkelen i det siste, men har du plass neste gang så tar jeg gjerne en demo,
    skal forresten vise fram og starte sykkelen i nabobygda di i dag(Sørumsand). Jeg er jo opprinelig Sørum-gutt, så jeg måtte stille opp da de spurte pent. Tror jeg skal få til litt lyd jeg også, tror en slik nitromotor måler ca 150Db ved forsiktig gasspådrag.
    Så et video klipp på nettet om en Dragrace Motorsykkelist som fikk et litt explosift motor havari litt tidlig i starten i et løp. Det så ikke så veldig behagelig ut for å si det sånn...
    Skjønner egentlig ikke noen som frivillig vil ligge så nerme i området over en tikkende "bombe" slik sånne toptrimmede nitromotor vel kan beskrives for å være, og som nettop kjører på noe som mer ligner på flytende dynamitt.....;-)
    Du må ha lykke til med Racesesongen i alle fall Nitro.

Tror ellers det er få høytalere om noen som klarer å troverdig gjengi slike motorlyder man f.eks finner i motor racing og fly sammenheng osv, men det hjelper vel med noen SVS subber i bunn som akto kan stille med. Synes forøvrig du akto skrev noe om at du ville skifte elementer i SVS subbene dine, er det av nødvendige årsaker eller er det pga perfeksjonisme...?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes forøvrig du akto skrev noe om at du ville skifte elementer i SVS subbene dine, er det av nødvendige årsaker eller er det pga perfeksjonisme...?
    Akto er jo selverklært 99,9% lydmann, si jeg tipper det skyldes perfeksjonisme ;-) Det er jo ikke for ingenting at lydkvaliteten ligger på det nivået den gjør...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er av nødvendighet. Det finnes et bedre element til en fornuftig pris, som i følge ryktene på diverse foraer skal minimere avstanden til ultraelementet betraktelig. Det hadde vært ren og skjær galskap og ikke bytte

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen timer til avreise fra Larvik, gleder meg som en unge(selvom jeg er en unge).. Flaks med været så langt, rimelig lei av E18 innover(blitt noen turer i det siste) men håper demoen veier opp for turen og vel så det!8-)

Noen som har hørt noe fra Majesty de siste to-tre dagene? Regner med han skal sitte på innover, men har ikke hørt noe fra han enda. Noen som har mobilnummeret hans? Isåfall fint om dere sender det på pm til meg:wink: (Han har iallefall mitt nr, så ringer vel snart håper jeg??)

For å være sikker en siste gang; Det var ikke noe vi trengte å ha med?
    (Jeg må huske å ta med DVE som Marantz skal rippe iallefall!)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt deg PM.

Om ikke Majesty kommer bør han gi beskjed ASAP.

Ta med godt humør, that's it! :-D

Side 88 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •