Aktos hjemmekino - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 257 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 5136
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja jeg gleder meg som en unge! :grin: og som Kid nevner så er det fint om de som har demo-plater lager noen kopier... så kan vi betale med gull og edelstener i stort monn...:wink: har nettopp fått TX200 i hus så demoplater er kjærkomment nå! :grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    LOL. Må være ganske bra den. Kan jeg få en kopi og? :lol:
    Hehe, du følger med

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. filmforslag: Jeg tenkte å foreslå "Jarre in China" konserten. Har ennå ikke sett den, men den har thx-mastered dts lyd og er filmet i HD så her bør det være noe for både øyne og ører. Det forutsetter sef at de som kommer også har lyst.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ang. filmforslag: Jeg tenkte å foreslå "Jarre in China" konserten. Har ennå ikke sett den, men den har thx-mastered dts lyd og er filmet i HD så her bør det være noe for både øyne og ører. Det forutsetter sef at de som kommer også har lyst.
    Har heller ikke sett denne så den kan jo være et bra alternativ. :-P At den er filmet i HD er jo heller ikke noe drawback! :grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heller ikke sett den, men for å være...helt..ærlig... må jeg si at 3 timer med Jarre virker interessant, men kanskje litt slitsomt. Om noen har den kunne vi jo i alle fall tatt et par klipp

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg drar den med, men hele filmen tror jeg blir noe slitsomt som Atle sier:wink:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den... Iflg coveret er konserten 107 minutter lang. Det er også en annen mindre konsert på kun 22min. Knipset et bilde av coveret...

Noen andre forslag: Final Fantasy - Advent Children (kanskje litt sært valg...)
    Ellers kunne vi sett på kampsport på sitt aller beste: Ong Bak (dette er ikke akkurat noen film som kan imponere med sykt lydspor og bilde, men slåssingen er det råeste jeg har sett noensinne)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tian'Anmen Square ble nokså kjedelig etter min mening. Vi kan jo ta noen av de "mest kjente" fra hele dvd'en?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Tian'Anmen Square ble nokså kjedelig etter min mening. Vi kan jo ta noen av de "mest kjente" fra hele dvd'en?
    Da overlater jeg scenevalg til deg siden du har sett den. Har "spart" min til jeg har PJ. Håper bare ikke den j**** bankstreiken ødelegger hele greia så jeg ikke får bestilt og betalt...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som hovednummer kan vi jo kjøre i gang en skikkelig actionfilm med heftig lydspor så vi får dratt ut filmlyden av anlegget til akto :grin: Gleder meg til å høre elektrostatene på film. :-P

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med "Into the Blue"? Den har bra lyd og er samtidig nydelig filmet. Jessica Alba halvnaken i en hel film er vel heller ikke å forakte :wink:
    Andre forslag:
    -The Rock
    -Sahara
    -The Island
    -The Day After Tomorrow
    -Open Range (denne skal visst ha meget bra lyd)
    -T3 - Rise of the machines
    -Mr & Mrs Smith
    -Twister (special edition DTS)
    -XXX

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da overlater jeg scenevalg til deg siden du har sett den. Har "spart" min til jeg har PJ. Håper bare ikke den j**** bankstreiken ødelegger hele greia så jeg ikke får bestilt og betalt...
    Har ikke fått med meg streiken før nå, men hører rykter på arbeidsplassen her at det kan være risikabelt, ja. Kjedelige greier! Har ingen store favoritter, men ihvertfall en av låtene hadde vært morsomt å fått med seg:wink:

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Som hovednummer kan vi jo kjøre i gang en skikkelig actionfilm med heftig lydspor så vi får dratt ut filmlyden av anlegget til akto :grin: Gleder meg til å høre elektrostatene på film. :-P
    Noe med mye bruk av bakhøytalere etc, skulle vært morsomt. Gleder meg aller mest til elektrostatene jeg også

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fast and furious filmene bruker jo bakhøyttalere en god del, samt den "nye" Top Gun. Her har vi jo lavtflyvende objekter av forskjellig type...:-P Til å være så gammel er det bra lydspor på Top Gun.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med "Into the Blue"? Den har bra lyd og er samtidig nydelig filmet. Jessica Alba halvnaken i en hel film er vel heller ikke å forakte :wink:
    Andre forslag:
    -The Rock
    -Sahara
    -The Island
    -The Day After Tomorrow
    -Open Range (denne skal visst ha meget bra lyd)
    -T3 - Rise of the machines
    -Mr & Mrs Smith
    -Twister (special edition DTS)
    -XXX
    Her var det masse BRA forslag!!!

Mr. & Mrs Smith er min favoritt, definitivt. Den har grom lyd. Ellers er Open Range bra, men det er kun en scene som er spektakulær nok til å bruke som demo. The Island har et rått lydspor, det samme har De Utrolige. Ellers har vi:
    - Black Hawk Down (kongebilde, kongelyd)
    - Klodenes kamp (ræva bilde, fet lyd)
    - We were soldiers (kjip film, bra lyd)

Støtter forslaget om actionfilm, hjernedød underholdning er topp!

Flere forslag anyone?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    King Kong?

XXX
    Top Gun
    The Rock
    I, Riddick
    Pitch Black
    Walking Tall
    Into The Blue
    National Treasure
    Welcome To The Jungle

Ellers synes jeg tidligere forslag har vært gode.. alt faller i smak:wink:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flight of the Phoenix er jo i samme kategori, og med masse mat til SVS'en Beslagene under vinduene på utsiden av huset vibrerte når jeg så den...:twisted:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillater meg å komme med noen innspill selv om jeg ikke skal være med denne gangen:

Jeg ble imponert over bildet til "I, Robot"-DVDen under demoen av Sonys projektorflaggskip på sist AVforum-treff. Med riktig prosessering viser den vel noe av det ypperste man kan få ut av DVD-mediet. Det var selvfølgelig forskjell opp til HD-versjonen i D-VHS, men forskjellen her var mindre enn jeg hadde trodd...
    Kan være fin for demo av bilde, ihvertfall, lyden har jeg ikke reflektert så mye over.

Jeg støtter sandstormscenen i "Flight of the Phoenix" og snøskredscenen i "XXX" (helst superbit editition). Begge gir mye mat til bassystemet. Skal dere se en hel film, så synes jeg "The Rock" er en film som kan sees igjen og igjen.

Ellers er "House of Flying Daggers" en fest i både storslåtte bilder, detaljer og lyd. Moro med dansescenen med bønner mot trommer i begynnelsen av filmen når man skal demonstrere surroundeffekten i anlegget.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ellers er "House of Flying Daggers" en fest i både storslåtte bilder, detaljer og lyd. Moro med dansescenen med bønner mot trommer i begynnelsen av filmen når man skal demonstrere surroundeffekten i anlegget.
    Har nå akkurat sett denne, og det er noe bass når han står og skyter med bue ene hovedrolle-innehaveren og. Liker måten effektene er brukt i denne filmen. Ellers er The Rock en klassiker, både med bra musikk og bra effekter, bra skuespill og bra bilde. Kanskje ikke en hemmelighet at den er en av mine all-time favoritter.

Top Gun i siste versjon har jo og et lydspor de har brukt lang tid på å fixe, kanskje verdt en test?

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Fast and furious filmene bruker jo bakhøyttalere en god del, samt den "nye" Top Gun. Her har vi jo lavtflyvende objekter av forskjellig type...:-P Til å være så gammel er det bra lydspor på Top Gun.
    Atle sitter vel etter hva jeg husker på siste utgaven av Top Gun i remastered versjon som han har lånt av meg også forøvrig ;-)

Ha en trivelig demo dag forresten, jeg skal på fyllekalas i helgen (også kallt bryllup). ;-) Ser for meg en kjedelig tur til Sverige en helt kliss ny Merc' CLS som jeg skal bruke til å frakte brudeparet i... Sorry litt OT, men måtte bare prøve å rettferdiggjøre for meg selv at jeg ikke skal til Atle....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å håpe alvorlig på akkutt forkjølelse hos en av de som skal være med nå 8-) 8-) Nei, jeg får vel smøre meg med tålmodighet......

Ellers har jeg et forslag eller kanskje anbefaling. Så Jarhead i går. Dette var en enda bedre film enn jeg hadde forventet, både innhold, filming og lyd, samt meget gode skuespillere. Så denne filmen anbefales i sin helhet.
    Pluss at det er en scene i denne filmen 1 t 05 min ut, hvor det er krig og eksplosjoner som plutselig blir helt stille og en hører kun sand som drysser ned på hovedpersonen. Meget effektfullt, egner seg ypperlig til demo dvd. Hvor en får overgang fra eksplosjon til stillhet og mikrodetaljer. Dette må være mat for dobble SVS og elektrostater

Side 83 av 257 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •