Aktos hjemmekino - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 257 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selvfølgelig!

Jeg blir borte frem til onsdag, skal til Bergen på jobb. Men jeg kan sende deg en melding når jeg kommer hjem.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg tillater meg å spørre deg om en liten tjeneste: Som du har fått med deg er jeg på PJ-jakt om dagen og Epson TW600 er en høyst aktuell kandidat. Siden jeg snart får DV7600 i posten lurte jeg på om det hadde vært noen mulighet å ta den med til deg en dag for litt testing i løpet av de nærmeste ukene?
    Hvis dette ordner seg Akto, kan dere da være snille gutter og legge ut erfaringene her??? Please, har samme DVD-spiller og vurderer også samme prosjektor.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vi få til. Men du kan jo også spørre Anfield, som har hatt comboen. Han er ytterst oppegående på bilde

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, skal sende han en PM. Har du forresten testa ut Epson på tv-signaler?
    Gir den bra bilder på det?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet, men jeg har så dårlige signaler ned til kinoen, at det ikke er representativt.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det skal vi få til. Men du kan jo også spørre Anfield, som har hatt comboen. Han er ytterst oppegående på bilde
    Anfield og flere har allerede gitt en tommel opp til denne komboen, så det er nok ikke umulig at jeg følger rådet hans. Vi får snakkes nærmere til uka :grin:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Akto.

Hvordan vil det være å bruke elektrostater fra andre produsenter? Forutsatt at de har omtrent samme sound.

For eks. Final Model 150i:

Finnes utes stativ. Ganske lettdrevent også. Lyric er forhandler.

20" wall mount panel koster 15000 per par veil.
    28" wall mount panel koster 20000 per par veil.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være interessant. Skal prate litt med Tor for å få til en demo, evt. låne med hjem.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    For eks. Final Model 150i:

Den ser jo veldig fin ut men det stativet så jo ut som en dårlig lampefot :-| Regner med at du evt kommer til å veggmontere hvis dette blir aktuelt for deg Akto.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naturligvis. Det er vel også dyrere med den grelle foten...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart uten fot

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott kino, Atle!
    Men et kjapt spørsmål: Har du vært plaget med at sikringen/overbelastningsvernet i PA7 er overfølsomt, og slår seg av etter kort tids belastning?
    Ellers må jeg si at det er en imponerende stabel god gammel stasis-teknologi du har

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har aldri slått seg av, selv ikke når jeg får panelene til å slå i gitteret. Det er det ingen annen forsterker som har klart, men da er volumet grisehøyt, og det har skjedd kun en gang.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Final-panelene har jeg vurdert selv, men kom frem til (etter en del leting på nettet) at de ikke står helt i samme klasse som ML-ene. Forkastet derfor den ideen. Dessuten var prisen i en (i denne sammenheng) usannsynlig lav klasse sammenliknet med ML.

Men det er selvsagt flott dersom Atle får lånt dem med hjem. Da kan vi alle ta del i erfaringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    selv ikke når jeg får panelene til å slå i gitteret. Det er det ingen annen forsterker som har klart, men da er volumet grisehøyt, og det har skjedd kun en gang.

Hva mener du med dette? Forstod ikke helt hva du mente, men har en følse av at du kan spille j*** høyt til tider

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller høyt til tider

Når høyttalermembranene (om jeg kan kalle de det) får så store utsving at de berører gitterene i front, vil du få en elektrisk utladning, som følge av at du har ca 5000 volt eller der omkring i statorene på siden. Dette skaper en særegen lyd, og har du hørt det, så glemmer du det ikke så lett. I følge ML har ikke dette noe skadelig virkning, men det skal litt til for å få det til å skje...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen skadelig virkning? så sånn bortsett fra at du måtte bytte begge elementene på vantagene så var det ikke skadelig
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke byttet ut noen elementer. Jeg har fått nye power supply på grunn av en liten feilkonstruksjon.

Ok, siden du nevner det kan jeg jo forklare hva som skjedde.

Jeg spilte musikk rimelig høyt for en tid tilbake. Så tror jeg en 2000W varmeovn skrudde seg på samtidig med at vaskemaskinen tok en liten runde. Den gjør det når klærne blir liggende en stund, slik at de ikke skal begynne å lukte etter noen timer. Skikkelig samtidsfaktor, med andre ord.

Uansett gikk sikringen, og da jeg skrudde den på igjen var begge panelene døde.

Ringte importøren dagen etter, som straks sendte mail til Martin Logan i USA. Audiocompaniet fikk svar tilbake at dette var helt ukjent for de, men de skulle se på saken. Etter litt forskning fant de ut at enkelte av power supplyene (et lite kort som sitter i subkassene) ikke tålte at effekten fra store effekttrinn tømte seg ved strømbrudd, eller når man skrudde de av. Noen forsterkere gjør dette, dere har sikkert hørt det lille "bumpet" som kommer når man skrur av en forsterker. Enden på visa var at Martin Logan konstruerte en ny power supply modul som tålte dette. De har testet et utvalg på fabrikken, og det er kun enkelte forsterkere på enkelte høyttalere som provoserer frem denne effekten. Jeg har sett testevalueringen, hvor et sett med Vantage ble utsatt for ekstreme strømsjokk over 2700 ganger uten å ta skade av det. Mens med en annen Vantage med en annen forsterker skjedde dette umiddelbart.

UTROLIG service, både fra Martin Logan og Audiocompaniet i disse tilfellene. No questions asked, free of charge! Selvfølgelig, la de til...

Jeg hadde først ikke tenkt til å skrive noe om dette, siden det ikke er relevant for mer en 0,001 promille av de som eier Martin Logan Vantage, men når du bringer det opp skader det ikke å fortelle om hva som egentlig skjedde.

Og en annen grunn til at jeg ikke har skrevet om dette tidligere er fordi jeg ville se hvordan det løste seg. Bare tull å komme med noe som kan oppfattes negativt når man ikke vet enden på visa. Dette har jo vært en garantisak hvor både importør og Martin Logan har lagt ned en mengde tid for å ordne opp for en ubetydelig nordmann, noe jeg har stor respekt for. Slike aktører, som hverken lyver, bedrar eller gir blaffen trenger vi flere av. Terningkast 6!

PS! Også er det litt gøy at det er jeg som har oppdaget dette først da

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det gikk skikkelig for seg, og at de tok det så seriøst
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp :-D

Side 79 av 257 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •