Aktos hjemmekino - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 257 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 5136
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slayer er noe for seg selv, til og med kid er fan av slikt! Hva med Carcass? Arch Enemy? In Flames? For ikke å si, Kreator? Satyricon og Soilwork er også noe som må være med i samlinga??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok for nytt for meg, og Satyricon blir rett og slett for kjedelig for min del. Det gir meg så å si ingenting.

Men det er et paradoks at jeg har Kari Bremnes og Slayer side om side...

Mens vi er inne på kulturforskjeller... Jeg var på kombinert Slayer / Slipknot -konsert i fjor. Det var sprøtt. Der var min generasjon (30 +/-) og Slipknot-generasjonen (20 +/-). Ting har ikke forandret seg mye får en si! Bortsett fra 10-15 slosskamper når Slipknot spilte var vi egentlig ganske like. Men jeg var nok den eneste som gikk med pen skjorte der

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Kjøp Oris, da får du hjelp til det meste. Hvis jeg ikke tar helt feil er det på vei et nytt digitalt delefilter med romkorreksjon. Dessuten kommer det et nytt horn med coax kompresjonsdriver. Hvis du er interessert i en demo, kan du ta kontakt med madman på sentralen, han er norsk importør. Ellers få du slå til her: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1146652456

Frode
    Takk for tipset fhl, men jeg er ikke moden for å bytte på lang tid enda. Jeg trenger tid med elektrostater nå, det har for meg vært en liten religiøs opplevelse, og denne tiden skal jeg ta godt vare på. Men ved neste korsvei...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, synes satyricon har levert utrolig mye rått. Men så kan man jo ta min alder i betrakning da, liker veldig mye slik type musikk. Er ikke den helt hardbarka typen, men rett før grensen til overdrevet metal kan være moro. Musikk som Soilwork, Slayer og Nightwish traff hjertet fra første stund. Selvom Nightwish leverer en litt annen type musikk.

Når jeg ble ivrig på lyd&bilde fronten, ble musikksmaken min mye mer spredt, nå er jeg inne i en periode der 80-tallet er utrolig moro. Hører også på Kari Bremnes, men må innrømme at blandt norsk musikk er faktisk Vamp det som imponerer meg mest akkurat nå.. (Selvom dem ikke er noen nyhet) Tror dette med "hva hører man på" går litt i baner, dersom man er lyd interessert.

Hvordan er forresten Rammstein på Martin Logan? Tipper det spiller egentlig ganske rått, i kombinasjon med sub? (Mener forresten at du har nevnt dette tidligere, etter nærmere ettertanke??)

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sidan Rammstein er oppe Atle. Har dei andre dvd`a som er bedre en "LIVE AUS BERLIN"? Den rullar her i dvdskuffa utan bilde her no..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hvordan er forresten Rammstein på Martin Logan? Tipper det spiller egentlig ganske rått, i kombinasjon med sub? (Mener forresten at du har nevnt dette tidligere, etter nærmere ettertanke??)
    Det må bare oppleves. Husk at jeg har en fast referanseskive, det er nettopp Herzeleid fra 1995, og denne har jeg alltid med meg. Jeg har sikkert spilt spor nr. 11, Rammstein, på 100 forskjellige høyttalere. Det råeste jeg har hørt den på er Avantgardene Meta Primo, etter det Martin Logan Vantage og deretter Visonik Concept 9. Alle sammen fantastiske høyttalere, men jeg har enda ikke hørt Summit. For å få bassgangen i denne låta til å fungere må alt stemme. Og det gjør det til gangs med Vantage!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine gode erfaringer med Vantage, gjør meg nysjerrig på en ny test av disse. Jeg elsket lyden av Summit når jeg var på demo...selv med dens noe begrensede dynamikk. Vantage er innenfor mitt budsjett hvis jeg strekker meg litt, så jeg er fortsatt litt nysjerrig. Men noe begrenset sweetspot og en bokstavlig talt voksen center gjorde meg litt skeptisk, og jeg er litt bekymret for plassering av de.. trenger de voldsomt mye luft rundt seg for å spille bra?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he... Kjenner meg godt igjen i den ambivalente følelsen av å like Pantera, Slayer, Metallica, Sepultura osv like godt som Silje Neergard, Radka Toneff, Diana Krall og Miles Davies. Jeg slenger også gjerne på litt etnisk og harcore tecn pluss acid jazz. Godt å være litt bredspektret :wink:

"Roots bloddy roots" med Sepultura og Pavarotti er foresten også en super låt må alltid le når sangeren i Sepultura "growler" en scala som Pavarotti nettopp har sunget. Tror den må være en stooor opplevelse på 2 x svs og ML.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det må bare oppleves. Husk at jeg har en fast referanseskive, det er nettopp Herzeleid fra 1995, og denne har jeg alltid med meg. Jeg har sikkert spilt spor nr. 11, Rammstein, på 100 forskjellige høyttalere. Det råeste jeg har hørt den på er Avantgardene Meta Primo, etter det Martin Logan Vantage og deretter Visonik Concept 9. Alle sammen fantastiske høyttalere, men jeg har enda ikke hørt Summit. For å få bassgangen i denne låta til å fungere må alt stemme. Og det gjør det til gangs med Vantage!
    Høres utrolig spennende ut, må få hørt et par godt oppsatt elektrostater en dag.. Vil tro det spiller himmelsk pent :razz:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dine gode erfaringer med Vantage, gjør meg nysjerrig på en ny test av disse. Jeg elsket lyden av Summit når jeg var på demo...selv med dens noe begrensede dynamikk. Vantage er innenfor mitt budsjett hvis jeg strekker meg litt, så jeg er fortsatt litt nysjerrig. Men noe begrenset sweetspot og en bokstavlig talt voksen center gjorde meg litt skeptisk, og jeg er litt bekymret for plassering av de.. trenger de voldsomt mye luft rundt seg for å spille bra?
    Du er hjertelig velkommen på demo. Så får du høre ML og SVS i skjønn forening :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er prisen på 500k...
    Du får øke antall rekker på lotto-kupongen :wink:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er hjertelig velkommen på demo. Så får du høre ML og SVS i skjønn forening :-D
    Høres flott ut... :grin:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått ny ML nå?

Edit: tenkte på center ja.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du tenker på senteren jeg lånte? Tror den skal være i orden snart.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest igjennom HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEE tråden . Hadde en liten pause Kl 24.00 da jeg ikke fikk kontakt med AVforum .Kan ikke si annet en at jeg er imponert. skjøner hva du mener med elektrostat og regiøs opplevels fikke det under DVD&Hjemmekino messen :razz: . Kan være at du får en søknad om audiens :grin: .

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Nå har jeg lest igjennom HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLEEEEEEEEEEEE tråden .... Kan være at du får en søknad om audiens... :grin: .
    Jeezees! Hele tråden??? Audiens innvilget på flekken! Imponerende :-D

Jeg regnet litt på det... Om en tar ditt innlegg som et snitt på hvor lange de fleste postene her inne er, så ender vi opp med over 400.000 tegn. En side i et hifiblad ligger på ca 2800 tegn. Begge tallene er uten mellomrom. Det vil si at du sannsynligvis har lest gjennom ca 150 sider. Stiiilig :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ni leste ikke alle de tre hundre omtrent som begynte med gratulerer ;-) . Det som var litt iriterende er variasjonen på format. Tydelig at noen sitter på lcd skjermer som kjøre i bred format

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker jeg leste igjennom hele denne tråden en dag, det tok lang, lang, lang tid. Hehe, en underholdene tråd iallefall, det skal godeste rammstein ha.. :wink:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av det morsomste var at du gledet deg til regndager slik at du kunne bygge kino og ikke gjerde :lol: . synes bilde med den gamle centeren i stuen sammen med hunde var fantastisk bra. enten har du en liten schafer eller så er den centeren mer massiv en hva jeg trodde hehe.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bikkja er akkurat så stor at den går innenfor maksimumsstørrelsen på utstilling. Den er ganske stor, selv om den ikke er gigantisk. 40 kg.

Side 76 av 257 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •