Aktos hjemmekino - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 257 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 5136
    Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Akto !

Jeg er "Nyfiken" på en ting, Som jeg har nevnt tidligere så er din kino en av mine absolutte favoritter. Jeg har fulgt med tråden din siden starten og fått med meg de fleste oppgraderinger som har blitt gjort.

Som den dyktige hobbyfotografen du er så har bildene blitt oppdatert underveis og det har vært gøy å følge med på fremskrittet. Men nå har jeg ventet lenge på siste nytt fra hjemmekinoen. Ref "ML" Hva med å oppdatere bildene i alle fall på front oppsettet ditt slik det fremstår i dag. :grin:

Ellers har jeg lenge ønsket meg en demo av anlegget ditt :wink: Si i fra om du har mulighet til dette en dag

Mvh Tom

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nye bilder av frontrekken slik den ser ut per. i dag hadde jo vært knall, men skjønner selvfølgelig godt at du også tviholder på de gode gamle superbildene! :wink: :-P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig, jeg burde ha lagt ut nye bilder, eller fjernet hele presentasjonen til jeg får tid til å ta nye bilder. Det har vært hektisk i det siste, og jeg skriver og tar bilder for D&H, planlegger dåp, skal i 3 bryllup, skal bygge på huset med nytt bad osv... I tillegg er det masse nytt utstyr inn og ut av kinoen stort sett hele tiden, og om jeg skal vektlegge i prosent så har nye bilder ca 0,001% prioritering

I tillegg har jeg pr. dags dato ingen egen senterhøyttaler, jeg sitter på gjerdet og venter på den nye til ML.

Jeg har dårlig samvittighet for at bildene på presentasjonen min er så håpløst utdaterte, og en kan jo si at denne kinoen ikke finnes, selv om den utstyrsmessig er mange ganger bedre enn det den var med utstyret på bildene. Men hadde den ikke ligget på toppen hadde jeg ikke brydd meg. Det er ikke sikkert dere tror meg, men nå betyr det ingenting for meg at den ligger der den gjør, jeg har alltid hatt en flau smak i munnen over at den ligger der den gjør, for det er mange kinoer som er mye råere enn det min var, særilg med tanke på at utstyret på bildene ikke engang kan defineres som high end! La oss håpe Gorm legger ut kinoen sin snart, slik at vi kan flytte min nedover på lista.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hekktiske dager hos deg altså. Så lenge ny presentasjon kommer en gang i fremtiden, så er det greit Gjør faktisk ikke så mye at du har de bildene du har uansett, for de viser jo bare en av forumets peneste kinoer. Det eneste er at du ikke får vist hva du egentlig har klart å få til nå!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil holdning!
    Hehe, men håper når alt roer seg.. og eventuellt høstmørket kommer tilbake om noen måneder, at vi i det minste får se noen knall bilder da. Forøvrig har jo Gorm fått et vakkert, vakkert oppsett :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    La oss håpe Gorm legger ut kinoen sin snart, slik at vi kan flytte min nedover på lista.
    Det ser uansett ut til at du troner på toppen. Det ser ut til at det kan dras paralleller til hundeustilling. Det er ikke bare hunden som avgjør hva resultatet blir. Fra spøk til alvor, for min del er rommet og bildet til gorm for lite for at det skal kunne kalles en fullverdig hjemmekino. Jeg har lyst til å gi karakter 4,5 ,men det går jo ikke. Så da blir det 4. Sånn for å kunne skille klinten fra hveten.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!

Jeg har uansett bedt Mag om å slette profilen og karakterene, dette gnager meg mer enn dere tror. Det føles som juks, noe jeg ikke kan stå for. Den blir fjernet så fort Mag får ut fingeren, men jeg kan love dere at noe enda heftigere kommer etter hvert :-D

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akto
    om jeg skal vektlegge i prosent så har nye bilder ca 0,001% prioritering
    Amen. kjenner meg godt igjen
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dere må gi oss "smågutta" bilder innimellom, husk at det er som julaften for enkelte å sitte en kveld å kikke på bilder av nettopp deres kinoer! :-p

Er ikke helt enig med deg at det er "juks" atle, du har jo hatt dette oppsettet (og et enda råere oppsett i manges øyne i dag). Hadde vært noe annet om du hadde solgt huset/flyttet e.l. Stå på!

Gleder meg veldig til den dagen/høsten det kommer nye bilder

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg legger stort sett ut bilder i denne tråden her, men den begynner å bli noe uoversiktlig

Men noen ny profilpresentasjon blir det ikke før alt utstyret er på plass.

Jeg har jo fått mye oppmerksomhet da. Ligget på topp her, på svenske hembio ( selv om jeg ble stemt nedover av politiske grunner ), i tillegg til at jeg hadde kinoen på trykk i DVD & Hjemmekino (før jeg fikk jobb der).

Sånn sett er jeg fornøyd, selv om det har vært over all forventning. De som er interessert har jo uansett anledning til å se kinoen "live". Jeg er jo ikke akkurat folkesky :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som eventuelt måtte bli problemet Akto er at i perioder bør en vel komme innom deg nesten på daglig basis med det tempoet utstyrskiftet har hatt til tider.
    Jeg tenkte i sin tid at jeg skulle vente til du hadde fått spilt inn 946'ene ;-)

Post noen bilder når det passer i tråden din du, vi skal nok sørge for at kinoen får sin "rettmessige" plass når du slipper den løs med nye bilder

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... Men hadde den ikke ligget på toppen hadde jeg ikke brydd meg. Det er ikke sikkert dere tror meg, men nå betyr det ingenting for meg at den ligger der den gjør, jeg har alltid hatt en flau smak i munnen over at den ligger der den gjør, for det er mange kinoer som er mye råere enn det min var, særilg med tanke på at utstyret på bildene ikke engang kan defineres som high end! La oss håpe Gorm legger ut kinoen sin snart, slik at vi kan flytte min nedover på lista.
    At kinoen din troner på toppen skyldes nok flere ting en utstyret som står der.

1. Det første er gjennomføringen av rommet, alt fra konstruksjon av skillevegg med bakprojeksjon, valg av møbler, panelen som både ser bra ut og har en akustisk funksjon og fargevalg som fremhever en moderne følelse (og matchet fargen på de gamle høyttalerne utrolig bra :wink: )
    2. Du har lagt ned mye tid på å ta bilder av stoltheten og innehar godt over gjennomsnittelige evner som fotograf. Det er som du sier i foto-tråden din, utrolig viktig å ta innbydende bilder. Er mange kinoer her med sinnsykt rått utstyr og kjedelige bilder som ligger lavere på rankingen enn de burde.
    3. Mitt inntrykk er at du generelt er godt likt og respektert på forumet og det skader jo heller ikke når folk skal avgi sine stemmer :wink:
    Jeg er nå ihvertfall glad for at denne kinoen kom til verden og at jeg har fått vært der flere ganger og hentet innspirasjon til mitt eget utstyr. Hvem vet, kanskje jeg fortsatt hadde sittet i stua med CV og sub som ga opp på 30hz og ikke visst hvor mye bra lyd og bilde kan spre glede i hverdagen. Det har krevd sitt fra lommeboka, men jaggu er det ikke verdt det når jeg ser film eller setter på en cd :grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg si...?

Takk Marantz, for de fine ord! Det er en grunn til at du har fått "lov" til å komme hit så mange ganger også :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å snakke om størrelsen på rommet. Det er jo ikke snakk om hjemmekino men kino hjemme. At den troner så høyt er velfortjent Akto.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Gorm!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hadde den ikke ligget på toppen hadde jeg ikke brydd meg. Det er ikke sikkert dere tror meg, men nå betyr det ingenting for meg at den ligger der den gjør, jeg har alltid hatt en flau smak i munnen over at den ligger der den gjør, for det er mange kinoer som er mye råere enn det min var, særilg med tanke på at utstyret på bildene ikke engang kan defineres som high end! La oss håpe Gorm legger ut kinoen sin snart, slik at vi kan flytte min nedover på lista.
    Dette viser for en fin fyr du må være og er selvsagt medvirkende til at kinoen din ligger der den gjør! All oppmerksomhet den og du har fått er velfortjent akto og at den skal bli flytta så langt nedover på lista har jeg dårlig tro på :wink:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det er en liten stund siden jeg har skrevet her, men jeg følger alltid med her.. Men var noen dager siden sist gang nå, og nå i kveld så, tenkte jeg faktisk at jeg skulle skrive å spørre om hvorfor det ikke hadde blitt en oppgradering av bildene på minhjemmekino. Men nå har jeg jo allerede fått svar.

Jeg kjenner meg selv igjen når det kommer til sånne ting som å ta bilder.. Selv om det ergentlig er en ganske lett prosess hvis man tenker å ta bilder, ut med minnekort og inn i pc'en, forminske og laste opp.. Men alikevell føles det som et mas. Men så vet jeg jo også at du legger mye arbeid i å ta selve bildene(det synes også) så det er fult forståelig at du ikke har noen nye enda. Og for de som er interesserte så har man jo fått sett mye i denne tråden!!

Uansett jeg er også enig i det Marantz sier, (før jeg leste det tenkte jeg noe av det samme) Det er ikke nødvendig vis bare utsyret som gjør at du topper. Rommet og hele den løsningen du har er så bra gjennomført så bare det fortjener en høy plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette var rått ass...dette blir kino av.....kan leige det ut som kino og tene penger"!!!!!!!!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kleppe hifi
    dette var rått ass...dette blir kino av.....kan leige det ut som kino og tene penger"!!!!!!!!!
    Velkommen til forumet.. Hehe, tatt antall sitteplasser i betrakning blir han nok tvilsomt rik på dette, tviler også på at han ville vært spessielt glad i "slitasje" av rom og utstyr pga. noen skarve hundrelapper/tusenlapper. Utenom det, så fungerer det jo som en kino.. og Atle skal vistnok være veldig snill med demoer!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært tildels hoderystende og flirende tilskuer til denne tråden i lang tid, og må medgi at denne kinoen og byggetråden er en av grunnene til at jeg har blitt besatt med tanken på et eget kinorom. Stå på Akto, bildene er velkomne når de kommer (men du har ikke vurdert å bytte ut avataren din med en litt mer ... sympatisk en? Får frysninger på ryggen av den du har nå)

Side 73 av 257 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •