Aktos hjemmekino - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 257 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 5136
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg stiller opp på blindtest når som helst. Kanskje jeg kan spare de pengene, og heller kjøpe øl :-D
    Jeg sponser ølet Atle. Det ble C-J MF 2500A og JM Mezzo. Litt jobbing med plasseringen, så er livet bærre lekkert.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra! Godt å høre at C-J falt i smak. Den forsterkeren er helt RÅ!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, Atle!
    Det gikk jo ikke akkurat mange timene fra jeg meddelte min fortapthet for denne spilleren (SA-11S1), før du hadde den i hus! ;-)

Som sagt -jeg er helt solgt og SKAL ha en slik!

Jeg har nemlig ALDRI hørt en bredre spiller, og vi har jo testet en god del da. Ville egentlig ikke tro at Gorms godord om denne spilleren skulle vise seg å stemme gitt... men det gjorde det gitt... ;-)

Lydbildet er fantastisk oppløst, og dybdeperspektivet sitter som et skudd - i tillegg til meget stor holografi og usedvanlig pin pointing.

Det at stemmer blir så forbanna deilige setter prikken over i'en!

28 lapper er jo mye, men hele livet handler jo om prioritering! :-)

Vi får ta en ny CD-spillersammenlikning om meget kort tid! :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle; når du testet SA-11;
    I og med at spilleren har noen dB høyere utgangssignal regner jeg med at du justerte ned nivået på inngangen? Dersom man (ved sammenlikning med andre spillere) ikke gjør dette, blir man fort lurt av det høyere nivået den gir.

Uansett; resultatet er vi jo klart enige om... :-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rull inn a gutter.

Alle vet jo at man ikke hører noe under 20Hz.

Moro at Maranzen er så bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jaja, Atle!
    Det gikk jo ikke akkurat mange timene fra jeg meddelte min fortapthet for denne spilleren (SA-11S1), før du hadde den i hus! ;-)

Som sagt -jeg er helt solgt og SKAL ha en slik!

Jeg har nemlig ALDRI hørt en bredre spiller, og vi har jo testet en god del da. Ville egentlig ikke tro at Gorms godord om denne spilleren skulle vise seg å stemme gitt... men det gjorde det gitt... ;-)

Lydbildet er fantastisk oppløst, og dybdeperspektivet sitter som et skudd - i tillegg til meget stor holografi og usedvanlig pin pointing.

Det at stemmer blir så forbanna deilige setter prikken over i'en!

28 lapper er jo mye, men hele livet handler jo om prioritering! :-)

Vi får ta en ny CD-spillersammenlikning om meget kort tid! :-)
    Nettopp derfor jeg ikke turte å høre på den, hadde kostet dyrt :-)

Hva med en blindtest en dag, SA11 mot SA15 mot Yamaha 2500/Cayin spilleren til Roger?

Så får vi dette ut av verden!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det står et sted, men hva slags høyttalere er det på "Hva er det jeg har tatt bilde av her-bildet"?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visonik. Til test.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Hva med en blindtest en dag, SA11 mot SA15 mot Yamaha 2500/Cayin spilleren til Roger?

Så får vi dette ut av verden!
    Det er notert!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle; når du testet SA-11;
    I og med at spilleren har noen dB høyere utgangssignal regner jeg med at du justerte ned nivået på inngangen? Dersom man (ved sammenlikning med andre spillere) ikke gjør dette, blir man fort lurt av det høyere nivået den gir.

Uansett; resultatet er vi jo klart enige om... :-)
    Jeg er meget familiær med mitt referansenivå, så det er ikke noe problem.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, Atle!
    Jeg kjenner deg og dine preferanser kanskje litt for godt, også i forhold til mine egne. Så når jeg fikk mailen fra deg, i tillegg til det Gorm, Jørn og en samlet hifi-presse sier om denne spilleren, var det bare å svinge seg rundt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent på resultat av blindtest rundt dette. :smile:

Har selv store problemer med å høre stor forskjell på Cd spillere, synes det er langt lettere å høre forskjell på kabler (selv om det også er vanskelig)
    Høytaler er det jo ekstremt store forskjeller på..

I forhold til om en skal høre forskjell på Cd spillere så krever dette mye av resten av utstyret også. Vil nok være langt lettere å finne ulikheter i lydsignatur med ML og Nakamichi enn med Nad og CV ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke lett å høre stor forskjell på CD-spillere - det er sikkert. Tar selvsagt i betraktning at vi her snakker om analog overføring, for digitalt overført er det enda mindre forskjell, men dog fortsatt med visse ulikheter.

Kabler derimot har jeg store problemer med å dokumentere endringer ved bytte. Jeg har ikke testet all verdens rundt dette, og det skyldes nettopp det faktum at det er vanskelig å finne spesielle ulikheter. Vi snakker selvsagt ikke om ordinære skolisser mot ekstreme kabler, verken i signal- eller HT-sammenheng.

Likevel bør man unngå det billigste på markedet - såpass bør du legge i utstyret. Husk at termineringene også blir bedre/mer holdbare ved litt høyere pris. Selvsagt ikke for alle produkter, men pokker heller... :-)

SA-11 er for meg den eneste spilleren så langt som virkelig har gitt en opplagt forbedring i sin signalformidling. Dette gjelder faktisk også ved digitalt signal.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående kabler - en kompis har Krell loploder, Krell monoblokker og Avanti 3.

Før hadde han Nordost SPM Reference kabler. Så solgte han dem og kjøpte Signal og høyttalerkabler til 90 kroner metern hos Høium Hifi, og nå spiller det bedre...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel si at det er lettere å anmerke forskjeller på CD-spillere enn kabler for min del. Om en CD-spiller er "bedre" enn en annen er jo en subjektiv oppfatning, og kommer jo helt an på resten av anlegget som dere sier. Men det er fullt mulig å detektere om en er "lysere" eller "mørkere", om mellomtonen er mer eller mindre fremtredende på den ene vs den andre m.m. Men det betinger at du er familiær med resten av kjeden din, slik at endringen ikke skyldes andre komponenter i kjeden.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Anfield sier så er klangkarakteren et av elementene. Men det jeg føler er vel så enkelt å "ta", er separering, oppløsning og holografi.

Alt dette betinger at en er meeeeget familiær med resten av anlegget.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Angående kabler - en kompis har Krell loploder, Krell monoblokker og Avanti 3.

Før hadde han Nordost SPM Reference kabler. Så solgte han dem og kjøpte Signal og høyttalerkabler til 90 kroner metern hos Høium Hifi, og nå spiller det bedre...
    Ikke for å være kritisk, men Nordost er vel en av de high end kablene jeg personlig har hørt mest negativt om fra mange forskjellige aktører. Men det viktigste er vel sikkert at de ikke passet inn i oppsettet. Det nest viktigste er vel at de billige kablene gir en "eieglede" fordi de er billige men alikevel leverer.

Det jeg egentlig mener er at det er vanskelig å høre forskjell på cd spillere generelt OG på kabler. Men som flere sier kjenner en anlegget og lyden godt og har klare referanser er det mulig å finne forskjeller. Men generelt blir jo ikke lyden bedre enn det svakeste leddet. Dvs at hvis en har ok kabler og cd spiller er det mer å hente på andre deler av anlegget i de fleste tilfeller. For ikke snakke om at det er mye mer å hente i rommet sin lydmessige oppbygning

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En CD-spillers rotete fremstilling av et lydbilde blir neppe bedre med en super forsterker, gode høyttalere og et korrekt oppsett.

La gå at lydbildet kanskje blir mer interessant med andre justeringer, men det oppløste og definerbare lydbildet som spilleren gir - det får du aldri uten å bytte spilleren.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en med samme høytaler preferangse som deg. :razz: Det er gratis å drømme

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må vel si at det er lettere å anmerke forskjeller på CD-spillere enn kabler for min del. Om en CD-spiller er "bedre" enn en annen er jo en subjektiv oppfatning, og kommer jo helt an på resten av anlegget som dere sier. Men det er fullt mulig å detektere om en er "lysere" eller "mørkere", om mellomtonen er mer eller mindre fremtredende på den ene vs den andre m.m. Men det betinger at du er familiær med resten av kjeden din, slik at endringen ikke skyldes andre komponenter i kjeden.
    Er enig med deg her Anfield, og synes det er litt rart at det er mange/noen som mener de ikke hører forskjell på CD spillere, da den jo benyttes som selve kilden til musikken man får fremført, og den må rekonstruere en digital data mengde til analoge hørbare signaler.
    Bruker man bare CD spilleren som et cd drev som mater en ekstern D/A converter er jeg tilbøyelig til å mene at man hører veldig lite forskell på CD spilleren, men det finnes jo en del påvirknings faktorer selv på denne overførings måten.

Ellers så er det vel greit å tenke på at det er lydkvaliteten i forbindelse med den interne D/A konverteringen man egentlig sitter å hører dersom man henter ut det analoge musikk signalet av en CD spiller, og da spiller summen av faktorer i mange forskjellige trinn inn for resultatet.

Faktorer som nøyaktig avlesning, klokke frekvens, kvaliteten til digital delen, Digital til analog konverteringen, de analoge kretsenes arbeidsprinsipp og egen lyd/støy, skjerming mot støy, stømforsyninger og utgangstrinn osv. Alle er faktorer som kan påvirke gjengivelsen av den digitalt lagrede misikken.

De analoge signalkablene mellom CD spiller, For/effekt-forsterker kan vel også påvirke hvordan CD spilleren og for forsterkerene "ser" hverandre og sammarbeider, og hvor mye disse kabelene kan påvirke resultatet man hører, av henger vel hovedsakelig av elektronikken den binder sammen og blir en del av.

Det er nok riktig at man må ha et anlegg som er i stand til å fremføre musikken skal man få glede av de kvalitetene man har i enkelte High end interne D/A convertere man finner i enkelte CD spillere, og det er kanskje det som er en av de faktorene som kan gjøre at mange ikke hører forskjell på CD spillere....;-)

Side 72 av 257 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •