Aktos hjemmekino - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 257 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 5136
    Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    noe slikt som er drømmen?? (høyttalerene altså)

http://www.heimkinomarkt.de/Heimkino...eimkino_ID=172

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner jeg tendenser til ammetåke..? :???:

ML låter foresten veldig bra på Aragon, men det er vel litt vanskelig og få tak i for tiden.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt flere ML "live". Det de hadde felles var ektremt lufttig lyd og selvfølgelig sømløse overganger (siden det kun er et element).
    MEN......... De trenger ganske mye plass rundt seg. Mulig dette har bedret seg med årene men de gamle (CLS og Sequel) trengte ifølge eier 1,5 til 2 meter til både side og bakvegg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CLS og Sequel trengte utvilsomt mer plass enn etterkommerne, men selvsagt - skal man få mest ut av slike høyttalere må man nok revurdere plassering ifht. konvensjonelle elementer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok bedret seg med de nye panelene, hvor det meste av energien passerer gitteret uten for mye hindring. Jeg kan uansett ikke plassere de mer enn maks 20 cm fra sidevegg på høyre side, så det krever en del lytting før den endelige avgjørelsen skal tas

Ammetåke får Monica stå for, men jeg er nok ikke helt med om dagen jeg heller

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Ml

Disse ML har jeg siklet etter en stund også, har hatt oppgraderingspøkelse svevende siden spectrummessa ,men dessverre så skal de betales også, kanskje jeg har en mulighet når du selger dem om et par mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Never ending story!!!

Noe sier meg at denne tråden aldri slutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble lagt ut et par ML på hifisentralen for en times tid siden - riktignok Summit, men....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summit til 80k brukt har jeg ikke bruk for, da panelet på Vantage etter sigende er like bra, men det er bassystemet som er totalt forskjellig. Og bass har jeg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch II; har du kjøpt deg noe nytt enda? Du er ikke interessert i 946 da?

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    slapp av, det årner seg for snille gutter :-)

Jeg tror Vantage er rett valg pga et par små subber du tilfeldigvis har stående...trenger neppe Summit. Jeg valgte "Aeon i" av to grunner, at jeg ikke ville vente samt at jeg er redd for aktive høyttaler. (overtro kanskje)

Lurer på hvordan en aktiv høyttaler er i kombinasjon med aktive subber...
    Holder på med akustikken i mitt kjellerrom, venter diffusorer fra Svanå når som helst, tenke også muligens på 2 suber helt nederst i tillegg til Summit, hmmmm-det kan bli noe Dag :-)

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kurven er ikke rett, for nå har jeg min niese på besøk. Vinterferie der hun kommer fra, og da passer det fint med en tur til onkel :-D Da blir det ikke tid til å skru på Behringeren

Kurven er slik som på forrige grafen, og den funker som bare det. Jeg er en av de som påstår at en rett kurve er kjedelig, og litt ekstra pådrag i bunn er det som får frem det lille ekstra på film. På musikk er det jo bare electronica og lignende musikk, hvis vi ser bort i fra kirkeorgler, som har frekvenser så langt ned, og da er det jo pr. hifi-definisjon ikke skikkelig musikk lengre, så da føler jeg det er "lov" å ha det litt gøy i den enden av skalaen :-D

Kurven bør jo være så lineær som mulig, men den må gjerne være stigende nedover. 5 dB økning fra 25 til 16 Hz er bare dritgøy...
    Har eksperimentert litt mer med Behringern min jeg også, fant ut at en relativt rett kurve ifra 30 hz og ned til 16hz er imponerende nok mens du godt kan ha en 8 db fall ifra 30hz - 80hz.

Problemet jeg følte med en økning i db fra 30 til 16hz var at alle bildører på veldig mange filmer var ekstremt tunge:-) voldsomt til smell hver eneste gang dem lukket bildørene:-) litt morsomt i starten kanskje, men jeg ble iallefall fort lei. Nå har jeg en rett kurve omtrent til 31,5 hz etter dette faller det 20 db til 80hz. Det er nok litt mye, men tør ikke booste for mye.

Bare en tanke altså..

Marting Logan ja.. har hørt dette for lenge siden. Magisk.. men sjekk ut magnepan også. Kanskje litt vel store, men dette er rått og kan bare tenke meg med en eller to topp integrerte subber så må dette være nirvana.

Uansett lykke til, utrolig morsomt og lærerikt å lese tråden din.

Ha en fin dag

mvh
    PT

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.magnepan.com/

om du ikke hadde den ifra før:-)

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Klipsch II; har du kjøpt deg noe nytt enda? Du er ikke interessert i 946 da?
    Jeg sitter å sjelver, lest annonsen snart 30 ganger. Har telefonen i hånden og er glad den er tom for strøm!!! Ringer deg i morgen Akto.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Holder på med akustikken i mitt kjellerrom, venter diffusorer fra Svanå når som helst, tenke også muligens på 2 suber helt nederst i tillegg til Summit, hmmmm-det kan bli noe Dag :-)
    Det må jo bare bli fest!!!
    Jeg får en sub til i kinoen imorgen tror jeg, hyggelig med symmetri :-)

Kjøpte meg en Marantz SA-15S1 idag, nydelig!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KLIPSCH II.
    Jeg sitter å sjelver, lest annonsen snart 30 ganger. Har telefonen i hånden og er glad den er tom for strøm!!! Ringer deg i morgen Akto.
    Vi kan kjapt arrangere en demokveld i morgen Tror Marantz skal ta seg en tur også. Si i fra, så setter jeg på kaffen, og varmer opp rørene til du kommer :-D

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto:

hificenterkjeden i ålesund hadde forrige uke en total tømming av sine lokaler,med salg fra 20 -70% av alle varer.
    Siste dag av salget var lørdag.Jeg var der ved stenge tid, og da stod der et par med ML igjenn.......Ta deg en telefon dit du,så får du sikkert en MEGET fin pris...
    Vet ikke hva slags ML det var,men de var iallefall ikke solgt på lørdag.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for tipset! Ringte de nå, men det var Clarity, og de blir for små. Men jeg er meget takknemlig for omtanken :-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Akto... Jeg var innom euronics på raufoss. Der har de tre eller 4 forskjellige
    ML modeller,Meget hyggelig betjening du kan jo ringe de å høre. Jeg vet faktisk ikke hvilke modeller de hadde(Husker Ikke) du kan jo høre med de om mulighet for hjemlån.eller gode priser......Bare til info :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hei Akto... Jeg var innom euronics på raufoss. Der har de tre eller 4 forskjellige
    ML modeller,Meget hyggelig betjening du kan jo ringe de å høre. Jeg vet faktisk ikke hvilke modeller de hadde(Husker Ikke) du kan jo høre med de om mulighet for hjemlån.eller gode priser......Bare til info :grin:

Blir ikke fetsund litt langt unna raufoss?!

Side 52 av 257 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •