Aktos hjemmekino - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 5136
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter 400km med Kaptein Sabeltann på far's bilstereo ble min førstefødte(pappa's jente) en lykkelig eier av sin egen WalkMan................sånn bare for å redde ekteskapet og mulighetene for flere barn..........med samme kone ;-)

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....eller ROSA HELLIKOPTER 8-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som synes at "Rosa helikopter" faktisk er betydelig bedre enn de aller verste hatobjektene?

<- anti-flame briller på

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rosa Helikopter er faktisk ikke blandt de værste, jeg vet om mange som er mye værre. F. eks den lille krokkodillefanten som man burde laget Texas-boots av for lenge siden...

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Digresjon; hvor ble det av "det var en gang et menneske" og lignende høykvalitet-serier...
    Voldsomme priser, men serien finnes i hvertfall: http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhu...eske&x=36&y=10

Jeg ser du blir tipset om å gå til innkjøp av liten Cd-spiller til å ha på jenterommet, og ja, det vil kunne fungere en stund. Gutten min kan ligge i senga si og slappe av etter en tøff dag i barnehagen mens han hører på Karius og Baktus på mini-CDspilleren, i det han uten forvarsel drar fram sponplategitaren sin og rusler målbevisst i retning anlegget i stua...
    Uten å spørre (spørre, hva er det?) fikser han klam bakoversveis på oss gamle, i det han fyrer opp f.eks. Deep Purple eller Dave Matthews Band på altfor høyt volum mens sponplategitaren får kjørt seg under knallharde soloer. Nå er han akkurat blitt tre år, men har (dessverre) kunnet skru på anlegget, sette i CD og justert volum fra han var nesten to år.
    Så Akto, be prepared.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Voldsomme priser, men serien finnes i hvertfall: http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhu...eske&x=36&y=10

Jeg ser du blir tipset om å gå til innkjøp av liten Cd-spiller til å ha på jenterommet, og ja, det vil kunne fungere en stund. Gutten min kan ligge i senga si og slappe av etter en tøff dag i barnehagen mens han hører på Karius og Baktus på mini-CDspilleren, i det han uten forvarsel drar fram sponplategitaren sin og rusler målbevisst i retning anlegget i stua...
    Uten å spørre (spørre, hva er det?) fikser han klam bakoversveis på oss gamle, i det han fyrer opp f.eks. Deep Purple eller Dave Matthews Band på altfor høyt volum mens sponplategitaren får kjørt seg under knallharde soloer. Nå er han akkurat blitt tre år, men har (dessverre) kunnet skru på anlegget, sette i CD og justert volum fra han var nesten to år.
    Så Akto, be prepared.
    '
    Kjenner igjen dette, bare at min er 4 og spiller luftgitar.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra, jeg fikk et bilde i hodet mitt nå.... Noen som har sett Lilo & Stitch, når Stitch er Elvis :-D.

God historie btw :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare komme inn med et lite bidrag i forhold til å være pappa og oppdra barn i forhold til film og musikk. Ikke bare til deg Akto men til de andre også.....

Eksempelets makt er veldig stor, våre barn liker funky jazz, soul og hip hop i tillegg til kvalitets barnemusikk som Knutsen og Ludviksen ol. Dette er fordi det er det de får tilgang til og hører vi spiller. Første låten de etterspurte var "etanol" ("Mellan ett og noll" med Bo kaspers).
    "Shnappi, rosa helikopter og annen hits for kids" er ikke innkjøpt og blir ikke etterspurt. Kommer det et spørsmål om slikt er det bare å si nei, veldig enkelt men vanskelig for mange......

Samme greia med filmer.

Det er helt greit at de voksne bestemmer. En nær venn i familien satt og vred seg nærmest i smerte (fullt forståelig) da barne til hans samboer gaulet og sang til DDE !!!!! i bilen (ooo store skrekk) Han satte på barnas oppfordring på det samme sporet om og om igjen ??????
    Løsningen var jo enkel, jeg skrudde av anlegget og spurte hva barna ville gjøre etterpå og dermed var de avledet og ikke mer drittmusikk !

Det er viktig å ta det å være voksen på alvor.

Så spille den musikken/filmene DU liker for vesla og hold på det så skal du se det blir helt glimrende Akto

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det ser bra ut Akto.
    Men burde du ikke strengt tatt justert ned resten i stedet for å øke ved "problem-frekvensen". Uansett frekvensresponsen ser veldig bra ut, og så fort du får flatet ut frekvensresponsen under 30 Hz også, må det jo bli helt rått. Eller er kanskje økningen på 6 db (fra ca 30Hz ned til 16Hz) der med hensikt?
    hæ? blir ikke det akkurat det samme? hvis du justerer ned hele frekvensområde med si 6db må du jo øke gain med 6db!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Exa; det er for å ikke blåse et element ved maks belastning, når jeg har + 6 dB i tillegg på et punkt. Da er det bedre å ha justert ned hele skalaen, men ha normalvolum ved problemfrekvensen. Bare som en ekstra sikkerhet. Men du har helt rett.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Counterpointer; bra innlegg. Verdt å notere, så absolutt!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny reciever og MER bass... Skjer mye i kjelleren din om for tiden. Hadde vært gøy med en kjapp lytterunde hvis du har tid i disse travle dager :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle gå bra det. Til uka kanskje :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Kanskje jeg får bukt med HIFI abstinensene mine... 10 dager uten reciever er brutalt. Jeg sender deg en pm eller sms til uka :wink:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel per dags dato være innehaver av norges råeste bassinferno, eller hva akto? Hehe - knallrått med 2xPlus/2! Hvilken finish ble det forresten?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har skikkelige bassoppsett, bl.a Flageborg, BWA, Per Thomas og sikkert en hel del andre.

Finishen ble texture black, den billigste :-D

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er flere som har skikkelige bassoppsett, bl.a Flageborg, BWA, Per Thomas og sikkert en hel del andre.

Finishen ble texture black, den billigste :-D
    Nå hører jeg jo rykter om 4x plus/2 hos bwa, men etter hva jeg skjønner er ikke du fremmed for samme tanken du heller.. Lurer på hvor dette vil ende! texture black gjør seg vel best i kinoen din ja - ikke gir den gjenskinn, og så står den jo i stil til resten Trenger vel ikke bruke støvkluten på den så ofte heller tenker jeg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BWA har "bare" plus, altså ikke plus/2. Dvs at han har mer treverk enn meg, men like mye effekt og elementer. Nå trenger jeg ikke mer sub har jeg funnet ut, det trykker helt sykt nå...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er målene på basstårnene dine ? L x B x H

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (BxDxH) 60x40x106 (cm)

Side 48 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •