Aktos hjemmekino - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 257 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flageborg; jeg er enig med deg, en slik kurve gir et perfekt forhold mellom følelse og hørsel. Og nå låter det skikkelig bra!

Men jeg har lyst til å føle på en slik kurve

Aktos hjemmekino-kurve_perfekt-jpg

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er snakk om følelser - Hva følte du da? når kurven var flat og tildredsstillte øynene, men kroppen ville ha mer ???

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, min teori etter at jeg leste at du hørte opp til 20kHz var nettopp at kanskje alderforfallet på hørselen til de fleste i 30-årene faktisk skyldes ungeskrik.
    For vi er vel i omtrent samme aldersgruppe, eller? Og jeg hører neppe over 17kHz, og har vært gjennom to spedbarnsperioder...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å forklare, men det var uvant med såpass rett kurve. Lyden ble jo veldig forskjellig fra hva jeg har opplevet i kinoen min før. Den viktige frekvensen rundt 30 Hz har jo vært dempet mye i forhold til resten, så jeg trenger tid til å venne meg til det.

Jeg må uansett gå i gjennom alt referansematerialet mitt på nytt, og det gjør jo ikke noe :-D

Kroppen vil ikke ha mer, men hjernen vil vite at det er mer....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe da, jeg er jo bare ungutten i forhold til deg

Hehe, jeg fyller 30 i år... Vet dog ikke hvor gammel du er , men du er neppe mer enn et par år eldre, eller hva?

Ang. det å høre oppover i frekvens er litt gøy. Hadde min onkel på besøk her forleden, og vi tok en uhøytidlig test sammen via sinustoner fra TrueRTA. Han hørte ikke noe som helst over 14 kHz, mens jeg hørte opp til over 20 kHz. Skal teste meg jevnlig de neste årene, slik at jeg får laget meg en graf på dette.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, bare barnet, jo. Det er nok jeg som er ung av sinn. Har nok bikket til nærmere 40 enn 30, for å si det slik...

Og bare for å holde topic: Smart å realisere kinodrømmen før barna kom til verden. For når de kommer, forsvinner mye av den tiden man trodde man hadde.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min far syntes høytalerne mine låt fint, tokk en test på han og han hørte ingenting over 7khz :???:

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng Roffe, sitter selv med 3 stk. under 6 år, var det noen som snakket om fritid...? :grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å føle det du (ganske sikkert) erfaringsmessig prater om nå. Vesla tar mye tid, men ikke på den måten at det er frustrerende på noe vis. Det er helt naturlig, og siden jeg er av det som på godt norsk kalles nocturnal breed, så er jeg flink til å utnytte døgnes beste tid, natten. Da er huset rolig, og sansene skjerpet, og jeg koser meg med musikk i kjelleren. Med tiden klarer jeg kanskje å dytte på vesla musikkinteresse, og da blir vi to :-D *drømme*

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg begynner å føle det du (ganske sikkert) erfaringsmessig prater om nå. Vesla tar mye tid, men ikke på den måten at det er frustrerende på noe vis. Det er helt naturlig, og siden jeg er av det som på godt norsk kalles nocturnal breed, så er jeg flink til å utnytte døgnes beste tid, natten. Da er huset rolig, og sansene skjerpet, og jeg koser meg med musikk i kjelleren. Med tiden klarer jeg kanskje å dytte på vesla musikkinteresse, og da blir vi to :-D *drømme*

Ikke si du prøver å dresere henne opp slik at vi får enda mer Britney Spears?! .

EDIT: eller, hos deg blir det kanskje Rammstein jente av henne . hehehe.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Min far syntes høytalerne mine låt fint, tokk en test på han og han hørte ingenting over 7khz :???:
    hehehe, nå lo jeg godt :grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Britney finnes ikke i huset, men jeg regner med at jeg får en omgang med typiske barne-musikk etterhvert. Rammstein tviler jeg litt på om kommer til å falle i smak...

Det som er viktig er at barna får lov til å høre på det de vil, slik at de kan få sin egen identitet når det kommer til musikksmak. Hvis det blir Britney, ja så blir det det... Kjipt for far, men man må jo ofre litt.

Men...... Når det kommer til Teletubies, da setter jeg ned foten. Jeg kommer aldri til å godta de ekle groteske møkkafigurene i mitt hjem, men jeg tror det kan bli en kamp.

Digresjon; hvor ble det av "det var en gang et menneske" og lignende høykvalitet-serier...

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Akto

Må si Kurven du har fått til er imponerende, gratulerer. Ser ut som du kjører med 16hz tuning, stemmer det ikkesant? Har ikke testet dette selv, men dette må prøves ut ser det ut til. Hva med bypass eller hva det heter? er det noe som frarådes eller kan det gjøre at subben går enda dypere ned i dypet?

God helg

pt

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for sist :-D

Glemte å si det, men nå kjører jeg 20 Hz porting på begge. Bypass var vel ikke å anbefale, hvis jeg husker riktig...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for sist :-D

Glemte å si det, men nå kjører jeg 20 Hz porting på begge. Bypass var vel ikke å anbefale, hvis jeg husker riktig...

akkurat og allikavel såpass høyt nivå så langt ned i dypet:-0 utrolig !!!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at dette er korigerte verdier, dvs at kompensasjonsfilene fra Radioshack er lagt til.

Nivået er forøvrig på kalibreringsnivå (halv 9 på sub, -20 på receiver), og jeg kan skru mye høyere

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo ja jeg regnet med at kompensasjonskartet var lagt til grunn her ja, men allikavel. på 16 hz har jeg selv 66 db man skal vel plusse på 14 db eller noe om jeg ikke husker feil, så med kompensasjon har jeg da 80 db ved 16 hz. Litt forskjell fra deg for å si det mildt, men jeg klager ikke:-)

Bassen slår jo HULL i lufta foran meg !!! Deilig følelse, smiler konstant jeg nå:-))

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Britney finnes ikke i huset, men jeg regner med at jeg får en omgang med typiske barne-musikk etterhvert. Rammstein tviler jeg litt på om kommer til å falle i smak...

Det som er viktig er at barna får lov til å høre på det de vil, slik at de kan få sin egen identitet når det kommer til musikksmak. Hvis det blir Britney, ja så blir det det... Kjipt for far, men man må jo ofre litt.

Vent til "Schnappi - schnappi" har gått på full guffe en dag eller to hvorpå den avløses av "Når gamlefar forteller" (Gråtass)...

Da tenker jeg du revurdere barnas tilgang til steroen.
    Mitt råd (som jeg forlengst har fulgt selv) er en bitte-bitte-liten cd/radio
    - på lekerommet - det er susen...

BR :-))

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok ta deg en tur til Fetsund for en liten demo PT :-D

Dyyyyp bass er gøy!

Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    jo ja jeg regnet med at kompensasjonskartet var lagt til grunn her ja, men allikavel. på 16 hz har jeg selv 66 db man skal vel plusse på 14 db eller noe om jeg ikke husker feil, så med kompensasjon har jeg da 80 db ved 16 hz. Litt forskjell fra deg for å si det mildt, men jeg klager ikke:-)

Bassen slår jo HULL i lufta foran meg !!! Deilig følelse, smiler konstant jeg nå:-))

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasta
    Vent til "Schnappi - schnappi" har gått på full guffe en dag eller to
    åhhhh.... nå som jeg akkurat hadde glemt den forbannede styggdommen....

Side 47 av 257 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •