Aktos hjemmekino - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 257 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du bruker en lydtrykksmåler og spiller av frekvenser. Skriv ned og juster. Vær obs på at det du justerer et sted, vil du sannsynligvis slite med et annet sted. Prøve og feile :-D

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akuratt. Muligens et dumt spørsmål? Men hvordan spiller du av faste frekvenser? Er det mulig å finne topper/downs i mellomtone og diskant såvel som bass?

Har egentlig lært at det finnes ikke dumme spørsmål, men kun dumme svar. :grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. sitter og leser om kinoen din akto i hk&dvd nå. Å da sier vi bare "really nice". :grin: å cool..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8-ball; ta en titt i signaturen til Roko på forige side. Der vil du finne frekvenser du kan brenne ut på en skive. Den bruker du sammen med målearket som også finnes på siden hans. Det er utgangspunktet ditt. Så er det bare å kjøpe seg en Radioshack og du er i gang. For å si det slik, det er mulig det er den beste hifi-investeringen du har gjort

Alle frekvenser vil kunne gå opp og ned i dB, men det er i subområdet de største utfordringene ligger. Men de er oftest enklest å jobbe med, iom at man har som regel en fasevender å skru på.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Ahh.. sitter og leser om kinoen din akto i hk&dvd nå. Å da sier vi bare "really nice". :grin: å cool..
    I second that! :-) sitter her og blar jeg og!

Jeg har sagt det før men det skader vel ikke å si det igjen: RÅLEKKERT, veldig veldig gjennomført!

Mvh.
    Andreas

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kino

Flott kino Akto, leste artikelen i går, men syntes som flere at noen av bilden ikke var helt bra, faktisk så er bilden du har lagt ut her mye bedre. Problemet mitt er at min egen hjemmekino får en veldig lang ønskeliste.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Det skal sies at rommet er et helvette å ta bilde av. Rommet suger lys på en slik måte at det er håpløst, selv med store lyskastere. Så for å ta gode bilder der nede må man bruke lange lukketider. Flere av bildene jeg har lagt ut har jeg brukt 10-15 sekunder lukketid på. Derfor er en del av bildene uskarpe. Tiden til reporteren strakk ikke til, rett og slett. Jeg brukte 5 timer på de bildene jeg har lagt ut, og det er uten å ha behandlet de i Photoshop

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har lagt ut 2106 for salg. Hva er i gjære nå da? Spennende å se hva du velger.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at det blir en avklaring i løpet av dagen.

Aktuelle kandidater er større Denon, Meridian (veeeeldig usikkert med tanke på pris), og Rotel. Sannsynligvis Denon, da lydsignaturen passer så utrolig godt med resten av systemet :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ser du har lagt ut 2106 for salg. Hva er i gjære nå da? Spennende å se hva du velger.

Det var vel egentig på tide! Når skal det nye effektblokker inn? Blir vel noen slappt med de Vincent blokkene på såpass store høytalere. Regner med at du sikler på 6.1?

Hva driver du egentlig basstårnene med? Det kan jeg ikke huske å ha lest noe sted. Er det en grunn til at denne infoen holdes skjult? PA?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at det er på tide, men den fungerer meget bra, og driver senter og surround på en helt fin måte.

Ang Vincent, hvorfor tror du de er slappe?

1 stk 1000VA trafo pr. blokk. 80.000 mikrofarrad. 2 x 150 W pr. høyttaler. Disse har stålkontroll på Electraene, og de har en klangkarakter som minner om skikkelige rørforsterkere... Jeg ser ingen grunn til å bytte de ut, i så fall måtte jeg funnet noe som spiller bedre i mitt rom, på mine høyttalere og på min DVD-spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har prøvd noe annet, men hvis du liker lyden så godt i frontene er det vel ingen grunn til å bytte. Jeg gjorde en edit i forrige post, du er alt for rask på svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Arcam AVR 300 som erstatter for 2106? Eller vil du savne HDMI og generellt for lite med tilkoblingsmulighteter? Denne sies jo å være knallgod på musikk, kanskje også til Rammstein?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bass

flere med bass.

test av bildeopplastning

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basstårnene er RCF. Det er PA-elementer. Forsterker har jeg ikke kjøpt meg enda, jeg har hatt en Hypex på lån, men denne ble jeg ikke fortrolig med. Jeg har også prøvd å drive de med en gammel yamaha receiver, men det var til å le seg i hjel av. Grunnen til at jeg ikke prater om det, er fordi jeg venter på å finne ut av hva jeg skal gjøre. Eller hva jeg skal drive de med, evt. om jeg skal ha inn en SVS PB-12 Plus/2 i stedet.

Mulig jeg selger de snart, me får sjå!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam er en mulighet. Har hatt Arcam før, og den var det fin lyd i!

Jeg trenger ingen bildeprosessering i det hele tatt, det er heller ikke noe slikt å snakke om på 2106. Jeg trenger krefter og stereoperspektiv. Ser ingen grunn til å blande bilde inn i en surroundforsterker

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam AVR-300 har meget bra med krefter og er herlig musikalsk. Burde vurdere denne.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kanskje ikke tenkt på det men Pioneer VSX 1015 har forholdsvis mye krefter. Den matcher i hvert fall mine Counterpoint monoblokker bra ! Og så koster den ikke skjorta heller

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt begge i hus og 1015 er på langt nær så strømsterk som AVR-300 og ikke i samme liga en gang når det kommer til musikalske egenskaper. Billig er den ja.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer blir nok ikke aktuellt.

Jeg ser at www.hifi-stasjonen.no selger Arcam AVR-300 til 11990,- ny... Det må jo være en god pris.

Direkte link: http://www.hifi-stasjonen.no/produkt...e=1&pro_id=135

Ellers så må jeg si jeg har mest lyst på en Denon 3805.

Noen som har/vet om en slik til salgs?

Side 39 av 257 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •