Aktos hjemmekino - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 257 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var reportasjen bra?

Nå er jeg SKIKKELIG spent!!!

Edit; ikke si noe...eller ikke røp noe! Bare si om dette er noe dere kunne levd med, om det var deres kino det ble skrevet om...

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja....tja... WTF... Come on.... Var det en bra reportasje, eller ikke??

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest artikkelen, men er spent som fxxx. Det skal mye til at forfatteren (Håvard H.?) yter hjemmekinoen din rettferdighet.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spent nå eller ???? :grin: Jo da jeg syntes reportasjen og bildene var intresang lesning. "Bassen min" :grin: 5 sider med god omtale og noe nye bilder som du ikke har vist frem.

Skulle gjerne kommet til deg med bladet i dag med kunne desverre ikke grunnet andre gjøre mål, Men dersom du ikke har fått det i morgen så kan jeg svippe bortom til deg med det.....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har ikke lest artikkelen, men er spent som fxxx. Det skal mye til at forfatteren (Håvard H.?) yter hjemmekinoen din rettferdighet.
    Det er vel Eric røkeberg som har skrevet artikkelen

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ok ok! ja, jeg syns den var bra. har ikke lest den 100% ennå, men ja, absolutt til å leve med, om det hadde vært din k... min kino!

Tiger, det er Eric som har skrevet den.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smurfen; takker for tilbudet. Vi får se utover dagen, posten kommer kl. 12 her i Fetsund.

Nå har jeg nettopp skiftet bleie, om det skulle være av interesse. Hvorfor jeg ikke har gått og lagt meg igjen? Tja, jeg kan prøve å forklare.

Når mamma skifter bleie om natta, så skjer det lynkjapt og i mørket- det hele er over på noen få minutter.

Når pappa skifter bleie vekker han hele huset med en masse spørsmål, på med alle lys, slik at mamma og bikkja våknet. Bikkja skal ut, og vesla gulper over hele pysjen. Hele seansen er over på ca 10 minutter, og når bleieskiftet er over, så går alle tilbake til drømmeland... Bortsett fra pappa som er lys våken og oppspilt...

Så nå sitter jeg i kinoen og hører på Enya. Det er ikke så værst allikevel :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det skal ikke være lett å være pappa Enya er en særdeles god musiker å slappe av til og roe nervene med Er ikke få stundene jeg har nytt musikk av henne.

vil også få gratulere deg med både farstittel og nye høyttalere! Gleder meg til bilder! Hvilke forskjeller finner du mellom 936 og 946 akto?

Mvh KML

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Labbetuss!

Jeg skrev litt tidligere i tråden følgende:

946 klarer å skape en følelse av en større høyttaler enn det 936 gjorde. Ikke så rart, det er en del mer membraneflate i Electra's største høyttaler.

Det jeg umiddelbart la merke til er at det er mer trykk, mer driv i bassområdet. Diskanten er klarere, mens mellomtonen forblir det samme. Når det er sagt, så er diskant og mellomtone plassert litt høyere fysisk sett, og det hjelper på den holografiske opplevelsen i rommet mitt. Siden jeg har dempet taket, så følte jeg at lyden ble presset litt ned i stereoperspektivet. Lyden i øvre halvdel av frekvensskalaen ble på en måte unaturlig lavt, i forhold til hva mine preferanser tilsier. Dette har blitt bedre på 946, og jeg får nå, føler jeg selv, en bedre diskantgjengivelse. Dette tror jeg det er 2 grunner til. Det ene er at diskanten på 946 har en 1 dB "boost", og det andre er at den fysisk kommer på høyde med teppet på veggen. Nå skal det være meeeget vanskelig å dedektere 1 dB økning, men følelsen er nå der, og jeg mener å huske meget godt det lydbildet jeg hadde før, på 936.

Nå har jeg ikke hørt så mye mer, men noe har det blitt.

Det jeg må gjøre nå, er å rekalibrere subsystemene mine. Det jeg trodde var en relativt liten økning i membranflate, og derfor også nokså ubetydlig forskjell når det kom til bassgjengivelse, har vist seg feil. Jeg er nødt til å begynne på nytt når det kommer til justering av det som skjer under morro-grensen ved 100 Hz Tydlig at jeg får mer romstøtte ved at disse flytter mer luft. Nye topper som må fikses på, men det er bra, så slipper jeg å kaste bort tid på å høre på musikk

Det jeg liker desidert best er at de nye 946 virker som om de trives bedre i rommet enn det 936 gjorde. Tror størrelsen passer skikkelig bra inn i rommet, og det blir litt mindre pust og pes, på en måte. Nå spiller det uanstrengt som bare det.

Jeg føler også at lyden har blitt trukket lengre frem. Det er mer nærvær, og lyden er mer altomsluttende, uten at det blir klaustrofobisk på noen måte.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det kanskje litt synsing, men jeg føler også at mellomtonen har blitt mer kraftfull. Dette kan ha noe å gjøre med at baffelen har blitt bredere. Det er mer flate fra ytterkantene på mellomtonene og ut til sidene på høyttalerne. Det tror jeg har ganske mye å si hos meg, som ikke får noe støtte fra veggen bak høyttalerne...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, jeg trenger hjelp!

Postmannen hadde ikke med seg noe DVD&Hjemmekino.

Jeg skulle gjerne tatt en titt på den artikkelen... i dag. Har ringt Narvesen i Lillestrøm, og de har ikke fått det...

Er det noen som kunne:

- ...fortalt meg om en kiosk som har fått det bladet i Akershusområdet...

- ...tatt et høyoppløst bilde av / scannet de sidene reportasjen består av og sendt til meg (jeg er abbonent, så det ville ikke vært helt ulovlig, eller?)...

Hvis noen er villig til å gjøre det siste, så er mailaddressen min aktorp@nessco.no . Og jeg hadde virkelig takknemlig for det. Og ja, jeg vet hva som drepte katta...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da være en tulling på forumet her med en scanner?!? gutten er jo desperat .. HJELP HAN!

Uansett, spent selv jeg Akto . 5sider? er ikke det litt i overkant da? Med mindre det er STORE bilder.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt deg mail....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smurfen; tusen takk, virkelig takknemlig for at du gjorde det. Men du var # 2, noen var kjappere enn deg. Men jeg er utrolig takknemlig for at du gadd!!!

Du er selvfølgelig velkommen til en demo når som helst, om du ønsker.

Det var en artig reportasje, selv om det var et par ubetydlige feil i teksten. But who cares? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei akto!

Takk for fyldig tilbakemeldiing! Artig å lese om forskjellene Hva er det du har skrevet om i dvd og hjemmekino?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Labbetuss; jeg har ikke skrevet noe i D&H, men kinoen min har hatt et "hjemme hos" besøk. Reportasjen er i det nyeste bladet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent, men bladet kommer ikke ut før til mandag.. De fleste setter ikke ut bladene før da for å få solgt flest mulig av de gamle bladene.

Jeg er jo abb. da, fikk bladet på fredagen.. Rart de bruker så lang tid til Fetsund.. Årnes er da ikke akkurat verdens navle det heller

Mvh

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fin reportasje, Atle. Brillefint, og håper jeg får oppleve denne i praksis om ikke for lang tid.

Litt sløy overskrift da; "Bassen min"....:???: ;-) ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundfre@k; kanskje det har blitt noe tull med bestillingen min. Jeg fikk da en bekreftelsesmail når jeg slo til på tilbudet gjennom AVforum...

Anfield; Takk! Du har en stående invitasjon, så det er bare å si i fra, så skal jeg sette på kaffen. Er forresten enig i at det er litt sløy overskrift.... Det burde vært noe mer som... "Atle's superdupre og eksepsjonelle kongekino"

Side 37 av 257 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •