Aktos hjemmekino - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 257 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 5136
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm. Blir det ikke feil med Electra center og Cobalt bak høyttalere da? Vill vel helst få samme lyden fra alle kanter?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo testes det, Majesty

Det kan funke perfekt og det kan gå i dass, men vi kjøper vel ingenting uten å teste det grundig først, gjør vi vel Majesty

Funker det ikke vil sikkert en slik gjøre susen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på om Martin Logan'ene kommer ut igjen av kinorommet ditt etter test Akto Personlig digger jeg lyden fra ML elektrostater. DVD&HK hadde jo ML elektrostater koplet opp på Plaza i 2004, og dette funket etter det jeg husker meget bra.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med martin logan får du ihvertfall behov for svs'en din mer enn aldri før! Den senterhøyttaleren går vel knapt ned til 80Hz..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det jeg er mest spent på er:

- Bakoverstråling av lydbølger fra elektrostatpanelene i forhold til demping. Man er uansett nødt til å sitte i sweetspot i rommet mitt, når en hører på musikk, siden det er så dempet

- Hvordan det blir å løfte lyden lenger opp, som en følge av at panelene spiller 40cm høyere (fysisk) enn diskanten på Electraene
    1) Intet problem i ditt rom.

2) Egentlig løfter du ikke lyden opp - den spiller bare over et større område, vertikalt sett. Husk at du bare tilter høyttalerne for å legge diskanten (lyden) der du ønsker å ha den fokusert, rent høydemessig. Det er jo det som er det geniale... Da får du i tillegg rommets størrelse til å jobbe MED lyden.

Du har jo en viss idé om hvordan lyden utstråles i fra mitt oppsett, ikke sant?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Med martin logan får du ihvertfall behov for svs'en din mer enn aldri før! Den senterhøyttaleren går vel knapt ned til 80Hz..
    Uansett ironi eller ei - ML og SVS er en suverén kombinasjon - rett og slett!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Du har jo en viss idé om hvordan lyden utstråles i fra mitt oppsett, ikke sant?

Hvorfor trur du jeg er bitt av det forbanna ML-spøkelset da...?

Har hørt litt på ML, og det er utrolig hvordan mellomtone og diskant jobber sammen... Har vel aldri hørt en så optimal overgang og samspill fra noen andre høyttaler.

ML og SVS fungerer utrolig godt sammen, og jeg har jo frontene til small og deling ved 80 Hz pr. i dag...

Har uansett fått ett tilbud om å låne med meg ett par hjem, så da får jeg testet det helt optimalt før jeg kjøper.

Alt betinger at jeg får solgt Electraene. Får jeg ikke solgt de så er det greit det også, jeg er jo meget fornøyd slik som det er nå

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor trur du jeg er bitt av det forbanna ML-spøkelset da...?

Har hørt litt på ML, og det er utrolig hvordan mellomtone og diskant jobber sammen... Har vel aldri hørt en så optimal overgang og samspill fra noen andre høyttaler...
    Enkelt og greit fordi det er ett element, eller panel om du vil. Dermed blir jo spredning, plassering og overgang sømløs - nettopp fordi det ikke er noen overgang. Genialt, spør du meg...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...var det her problemene var, Akto? Ser jo greit ut det her??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bare en brukerfeil Lygren Sorry for det.

Plutselig hadde visningen gått over til hybridmodus.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går over til ML i front får du jo helt klart et mer holografisk lydbilde i stereo men hva med klanglikhet i surround ?
    Senterkanalen til ML koster jo rundt 20 lapper tror jeg, aner ikke hva bakkanaler koster. Kan bli dyrt dette Akto.
    Men vil jo bli helt rått men en full kino med elektrostater .....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er og blir stereo som er viktigst for meg, men film er nesten like verdsatt. Jeg kommer til å miste litt lydtrykk på film, men ikke nok til at den normale filmopplevelsen vil bli dårligere. Electra-senteren er meget bra, og oppløst, og jeg tror det kan bli en god match til ML. Det må uansett testes. Til musikk blir det nok vanskelig å finne noe i min prisklasse som vil gi meg mer.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ja... skulle du (mot formodning) miste litt lydtrykk, vil du på den annen side oppleve et mer levende og omsvøpende og stort lydbilde som mer enn oppveier for dette.

PS: Jeg synes at mine PSB-bakhøyttalere (full size) gjør en glimrende jobb sammen med ML, men det krever jo en viss kalibrering ifht. materialet. Da du og Flageborg var hos meg i sommer var ikke dette forholdet kalibrert 100%. Men det blir nok bra skal du se! :grin:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skulle være noe som helst å utsette på det du har hjemme Roko, så måtte det være...... si det gitt, kommer ikke på noe.

Det jeg prøver å si er at jeg har falt helt for elektrostatens utrolige evne til å formidle så å si alt mulig du forer de med.

Nå ser det ut til at salget av mine 936 drar seg til, så jeg må se å få hørt Aeon hjemme asap...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende .. gleder meg til din konkluksjon av elektrostater.. testa Quad ELS eller hva de heter? de er helt himmelske . ML har også utrolig gode elektrostater .

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest spent på å høre hvordan de fungerer i samspill med resten av hjemmekino anlegget. Har ikke hørt Aeon men husker enda at jeg hørte de kjempesvære Martin Logan CLS panelene sent på 80 tallet. Det var en imponerende opplevelse jeg husker. Riktignok var det med Conrad Johnsen forsterkere og et sub oppsett til rundt 40 lapper men regner ikke med at Vinsent og SVS står så veldig mye tilbake for dette oppsettet.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skulle være noe som helst å utsette på det du har hjemme Roko, så måtte det være...... si det gitt, kommer ikke på noe.

Det jeg prøver å si er at jeg har falt helt for elektrostatens utrolige evne til å formidle så å si alt mulig du forer de med.

Nå ser det ut til at salget av mine 936 drar seg til, så jeg må se å få hørt Aeon hjemme asap...
    Jepp, jeg falt også for det samme når jeg kjøpte ML Summit, Akto. Men test nøye, jeg prøvde demping og fant ut at ML IKKE liker demping (absorbsjon) i det hele tatt. Har testet i 3 oppsett med ML CLS og ReQuest. Jeg får utstyr fra svenske Svanå for å måle rommet og de sier at diffusjon bør prøves og fungerer ofte best når det gjelder elektrostater. Når jeg dempet bakstrålingen så forsvant absolutt alt av diskant og liv slik at hos meg skal kunn diffusorer opp på veggen bak høyttalerne.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant Viking. Fordi det er nettopp det jeg er redd for, siden rommet er godt dempet overalt...

Og Aeon I har jo en ambient-diskant i bakkant også.

Men prøve skal jeg, vi gir oss ikke så lett, gjør vi vel

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant Viking. Fordi det er nettopp det jeg er redd for, siden rommet er godt dempet overalt...

Og Aeon I har jo en ambient-diskant i bakkant også.

Men prøve skal jeg, vi gir oss ikke så lett, gjør vi vel
    Gir seg gjør man aldri :-) Summit har ikke ambient diskant, i og med at AEON har dette så kan dempingen bli enda mer kritisk i forhold til gjengivelsen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Iom at de har plassert en diskant der, så er det nok ikke uten grunn. Den trenger kanskje de refleksjonene, eller kanskje vi kan kalle det spredningskarakterestikk...

Summit er nå en helt annen høyttaler, til en helt annen pris

Side 30 av 257 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •