Aktos hjemmekino - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 257 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 5136
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hiver meg på i rekken med gratulasjoner, dette ble knall bra!

Kombinasjonen med Denon 2106 og Vincent SP-331 gir utrolig valuta for pengene. Vincent forsterkeren er meget strømsterk og overgår mange 200watts forsterkere.

Selv kjører jeg denne kombinasjonen på B&W DM604S3 som fronter. Dog kun en Vincent forsterker og Denon 2105.

En kombinasjon med f.eks. Denon 3806 og Rotel RB-1090 hadde sikkert satt prikken over i en i anlegget ditt.

Igjen gratulere så mye, regner med du ser frem til noen kalde vinter måneder med dvd titting

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor sløv går det an å bli? Tydeligvis VELDIG. For denne tråden har gått meg hus forbi siden rommet var i råbetong.

Jeg må bare si at jeg er utrolig imponert. Og her er det nok av løsninger til å bli inspirert av. Liker spesielt godt ideen med sterkt profilert brystningspanel for å bryte refleksjoner fra sideveggene.

Spot-løsningen er også rå, og faktisk noe jeg har vurdert selv i mitt minimale, potensielle hjemmekinorom. Ellers har også jeg sansen for grått i hjemmekinoen.

Utrolig inspirerende.

Mulig du har beskrevet det, men hvordan har du kablet skjult til bakhøyttalerne?
    Ble det forresten noe av den planlagte plattformen bak i rommet? På bildene dine ser jeg kun den lekre sofaen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe, ikke noe å skjemmes for det! Det er vel 100000 tråder eller noe slikt på forumet :-D

Takk for skryt, gøy med fine tilbakemeldinger.

Kablene til bakhøyttalerne er skjult under en utbygging under brystningspanelen. Det er en spalte på ca 2 x 3 cm hvor kablene ligger. Da er det enkelt å bytte de hvis det skulle bli behov for det. Ellers ligger det 4mm2 PN-kabler til hele surroundsettet bak, så tverrsnittet er det ikke noe i veien med. Og det ligger godt unne alt som har med strømkabler å gjøre, selv om det er minimal fare for innstråling i en 8 ohm's krets.

Jeg driver faktisk med plattformen as we speak, dvs plattformene. Det blir en plattform til hver stol. Disse blir i samme stil som rommet forøvrig. Samme lister og farge, samt teppe. Blir vel ferdig om en ukes tid, skal poste bilder av de da, men slik det ser ut nå, har jeg veldig tro på resultatet :-D Plattformen blir 32 cm høy, og det er nok til at alle kan se hele lerretet. Platåene blir også slik at man får benstøtte, så man slipper å dingle med bena.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut dette her, akto. Gleder meg så klart til å se det ferdige resultatet. Og jeg som synes det så bra ut allerede

Veldig praktisk med det platået bak i rommet, skulle gjort det samme selv om jeg hadde hatt langt nok rom.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lekker kino....

henger sidebakhøytalerene litt langt bak eller er det bare bildet som lurer meg litt? ser nesten ut som om de henger til siden for raden bak!
    er det breddden på plata som gjør at du kun har 180cm bredt bilde?
    syntes det var litt lite jeg, eller sitter du ganske nærme skjermen kansje?

sorry hvis jeg spør spm du allerede har svart på, men leste bare 4-5sider tilbake da det er noe klikk med nettet her akkurat nå.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sidehøyttalerne henger 1,5 meter bak sweetspot. Slik slipper jeg å få lyden rett inn i øret

Forholdet mellom lerretbredde og avstand til sweetspot er 1.8 x lerretbredde. Det er helt perfekt i forhold til der jeg må sitte når jeg hører på musikk. Har faktisk maskert litt av lerretet slik at det ble mindre enn nødvendig, ca 7 cm.

Jeg vet det ser imponerende ut med bredt lerret, men det er slitsomt å sitte å vri på hodet for å fange alt som skjer på lerretet. Derfor valgte jeg å måle helt nøyaktig slik at jeg så vidt får med meg all handling på skjermen. At jeg kom over den bakprojeksjonsplata var rett og slett griseflaks! Jeg var på vei til en kompis av Nobleman for å hente en Barco bakprojeksjonsplate som var enda mindre, da jeg fikk greie på den plata jeg har nå.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, ja det er jo du som skal bruke kinoen! hm nå må jeg nesten hjem å sjekke bredde i forhold til sitteavstand(jeg skulle gjerne hatt litt større)

prøvde du å henge de ca rett ut fra sweetspot,det er vel der de er ment til å henge? eller vent, det er vel kansje bare med di-pole høytalere det er sånn?
    whatever... prøvde du rett ut fra sweetspot?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppps

Sitat Opprinnelig postet av akto
    .......det er slitsomt å sitte å vri på hodet for å fange alt som skjer på ...........
    Da er det muligens litt farlig å møte deg i bil på veien da Akto.......
    Det er jo ikke så bra siden vi ofte kjører på de samme veiene. Synes det er litt skummelt med de sjåførene som bare ser rett frem lol

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en fantastisk kontruksjonn du har fått til her Akto!

Men du er jo utroliv velsignet med et praktisk rom og!

Har du satt inn ekstra dør til bakrommet eller var det sånn iutgangspunktet?
    Ser jo nesten ut til at leilghet/hus?! er kjøpt fordi rommet var så bra! hehe

Har lyst på sånn eg og!!!!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    ok, ja det er jo du som skal bruke kinoen! hm nå må jeg nesten hjem å sjekke bredde i forhold til sitteavstand(jeg skulle gjerne hatt litt større)

prøvde du å henge de ca rett ut fra sweetspot,det er vel der de er ment til å henge? eller vent, det er vel kansje bare med di-pole høytalere det er sånn?
    whatever... prøvde du rett ut fra sweetspot?
    Ja, det er jeg og mine som bruker kinoen, og verken jeg eller samboeren liker for store lerret.

Ang. bakhøyttalere så synes jeg det blir for masete å ha en høyttaler rett i øret. Synes lyden skal få litt luft å jobbe med før den treffer øret, da blir det så mye mer realistisk. IMO

Har dog ikke prøvd det i mitt rom, men har vært hos andre som har det. Går greit ved vanlig bestemorsvolum, men når Rammstein skal nytes på over 100 dB, så nytter ikke det

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Da er det muligens litt farlig å møte deg i bil på veien da Akto.......
    Det er jo ikke så bra siden vi ofte kjører på de samme veiene. Synes det er litt skummelt med de sjåførene som bare ser rett frem lol
    He he, nå traff du faktisk spikeren, jeg er ikke helt trygg i trafikken Driver med alt mulig annet :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Det er en fantastisk kontruksjonn du har fått til her Akto!

Men du er jo utroliv velsignet med et praktisk rom og!

Har du satt inn ekstra dør til bakrommet eller var det sånn iutgangspunktet?
    Ser jo nesten ut til at leilghet/hus?! er kjøpt fordi rommet var så bra! hehe

Har lyst på sånn eg og!!!!
    Takk for det. Rommet var nok ikke så praktisk... Skjeve gulv, forskjellige nivåer på gulvet, skjeve vegger, skjevt tak.
    Dørene var sånn, det er opprinnelig 2 rom, men heldigvis er det bærende dekke over, så da slapp jeg å sette opp stålbjelker.
    Det er ett hus ja, litt over 200 m2...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "...men når Rammstein skal nytes på over 100 dB, så nytter ikke det..."

Nytes...?
    Rammstein på over 100dB er ikke "nyting" - det er ren og skjær terror!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i huset går Rammstein og Kari Bræææmnes hånd i hånd

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe... Litt vanskelig å se at det var skeive gulv..

Tenkte mer på det med to rom tett i tett!

Men konge! Aldri hørt om Fethus, men skal jeg dit en gang så vil jeg se!

hehehe
    Hils Kari!

Edit: Hehehe... Var vel Fetsund ja... men et fett hus på fetsun!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fethus? Fetsund kanskje?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto du bor vel i et Fethus når du bor på Fetsund......
    Selv om du nok bor på feil side av elva hvis jeg forstår "Svs kartet" riktig (selv bor jeg i Sørumhus på Sørumsand)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på riktig side, dvs Riddersand, på østsiden av Glomma. Sørumsand ja, kanskje vi kjenner hverandre?!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forsto jeg ikke kartet riktig. Østsiden er jo riktig side . Vi kjenner hverandre nok ikke, men det kan jo endre seg.
    Har lyst til å både se og ikke minst høre kinoen din en gang.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da har jeg blitt ferdig med platåene bak. Måtte bare bli ferdig, så jeg dreiv på til kl 3 i går natt, og ga gass etter at vi hadde vært på omvisning på sykehuset i dag, i forbindelse med at frøkna er gravid. Synes det ble bra, tok vekk sofaen for å få et bra bilde

Bildet kan dere se på linken min under.

Side 27 av 257 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •