Aktos hjemmekino - Side 253

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 253 av 257 FørsteFørste ... 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 249 250 251 252 253 254 255 256 257 SisteSiste
Viser resultater 5,041 til 5,060 av 5136
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt utrolig Atle, gratulerer så MYE. Hvordan vil slike "små" høyttalere gjøre det i rommet ditt?

Hva med elektronikken - tror du noe må byttes ut?
    Hva slags inspillingstid snakker vi om her?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Små er vel relativt.

130cm høye femveiskonstruksjoner med fem innebygde forsterkere

Elektronikk: Skal prøve Linn Akurate DS og Linn Akurate Kontrol. Hvorvidt noe skal byttes ut vet jeg ikke, men Z11 blir uansett stående.

Innspillingstid er en ukjent faktor, men jeg tror den må få et par dager på seg siden de er utstyrt med både bånddiskant og båndmellomtone. I alle fall sier den danske testen så.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    , men Z11 blir uansett stående.
    En stund.......

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... til det kommer noe bedre på filmprosesseringsfronten. For pr. i dag er det for meg personlig ingen andre alternativer

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn av nysgjerrighet, følger det med noen form for installasjon/kalibreringsservice når man kjøper sånt utstyr? Jeg tviler ikke på at du er i stand til å utføre det selv, men det er jo en ganske drøy pris så man skulle tro at fabrikken er interessert i at det også skal låte top notch.

Gratulerer forresten, utrolig lekkert oppsett.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA.. har du kjøpt det der?! det er jo hinnsides RÅTT!!! Gud bedre . Eier ikke ord . Gleder meg til å se resultatet, syns de ser ut til å passe rommet ditt jeg .

Bøye seg... :P.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger ikke med noe slikt nei. Så her blir det bare å brette opp ermene.

Dog - noe jeg erfarte når jeg hadde Duo var at det er utrolig givende å ha høyttalere som krever mye av kalibreringen. Da påvirker man resultatet i stor grad selv, og det man sitter igjen med til slutt er en lyd som er tilpasset rommet. Det er den store fordelen med slikt utstyr kontra noe som er "låst" i en konvensjonell design.

Ellers takk

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Oj oj sier jeg bare :-D

120000 EUR
    1 EUR = 8,76 NOK
    = 1.051200 NOK

Norske Kroner
    100 NOK = 11,42 EUR
    så kommer det vel også et lite tilegg på 25% mva.... :?

Ellers med høytalere i denne prisklassen, børr man vel ha et lytterom som får de til å yte sitt beste også, dvs at man kanskje i praksis må bygge rommet rundt høytalerene....

De fleste høytaler produsenter med respekt for seg selv, har vel slike prestisje modeller som blir helt hinsides all fornuft priset, pga at man ønsker å gjemmomføre konstruksjons filosofien man bygger høytalerer etter, og prøver å fjerne de fleste kompromiss løsninger osv uten å tenke på billigere materialvalg og produksjons løsninger osv.

Det er ellers ganske gratis å drømme, ikke er det mva. på drømmene heller...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z11 blir uansett stående.
    Av ren nysgjerighet - har du bygd ut til fullt 11 kanalers system (subber vet jeg du har)?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare front presence. Jeg testet med bak også, men der var ikke effekten like påfallende som foran, og jeg hadde rett og slett ikke råd til flere høyttalere der og da. Men med tiden blir det 11.2 (eller 11.3 )

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette blir saker kan jeg tenke meg!
    Men, men, men.. har du tenkt på at du nå har laget deg et stort problem?
    Hvordan i alle dager har du i fremtiden tenkt å kurere sånn oppgraderingssyke som det heter?

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.. kan har jo en receiver som kan levere 11.2... og så langt har han jo "bare" bestilt fronter og senter. Så det er jo fortsatt 8 høyttalere som er klare for å bli Adamisert...

Newcomer davalex sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akto, hva kan jeg si, kvalmende lekkert? Nydelig oppsett!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare front presence. Jeg testet med bak også, men der var ikke effekten like påfallende som foran, og jeg hadde rett og slett ikke råd til flere høyttalere der og da. Men med tiden blir det 11.2 (eller 11.3 )
    Hva er kravene til presence høytalerene i forhold til resten? Tenker størelses messig i forhold til feks ordinære bakhøytalere alla de du har i dag?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (eller 11.3 )
    [prikemode on] Det er uansett 11.2 så lenge du har Z11 antallet subber er ikke det som desimalet viser. Selv om jeg har tre subber i mitt 7.1 system er det fremdeles 7.1 og ikke 7.3[pirkemode off]
    Men dette vet jo du MYE bedre enn meg Atle

Et annet spørsmål er jo at det kun er Z11 som er 11.2, men lengre ned i modellrekka så har 863 (mener det var denne) 7.2 mens 1900 og 3900 kun har 7.1. Merkelig??
    Min Rxv1800 kan kjøre enten precence ELLER surround back, mens den rimelige varianten som Mor10 har (husker ikke nummeret på denne men er i 5K klassen) kan kjøre både precence og surround back
    Har du oversikt over hvordan dette henger sammen Atle? (eller noen andre)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vet. Jeg er bare så lei av å pirke på det at jeg har adoptert tenkemåten Dessuten er også Z11 en 11.1-forsterker med to subwooferutganger.

Har ingen fornuftige svar til deg om det andre dessverre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden de to utgangene på Z11 kan kalibreres hver for seg av det interne systemet synes jeg det kan berettige en .2. I Motsettning til oppsett med splittet signal til flere subber som må kalibreres "manuelt".

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hva er kravene til presence høytalerene i forhold til resten? Tenker størelses messig i forhold til feks ordinære bakhøytalere alla de du har i dag?
    Siden Atle har svart på dette før. Kan det kort gjengis at kravene til precence er lavere enn resten da de kun gjengir et ambient signal over en begrenset frekvensbredde. Dvs en kan bruke det som passer smak og budsjett. To sett Adam Tensor f.eks ville være utrolig bortkastede penger...........8)
    Atle bruker Mirage Omni, som fungerer strålende med Duo og kompani.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Siden de to utgangene på Z11 kan kalibreres hver for seg av det interne systemet synes jeg det kan berettige en .2. I Motsettning til oppsett med splittet signal til flere subber som må kalibreres "manuelt".
    Nei, for .1 står for den delen av frekvensregisteret som LFE er dedikert til å gjengi, ikke antall utganger. Det var i alle fall utgangspunktet, hvor det var en kanal som tok seg av de lavfrekvente effektene. THX er skylden i det man kaller for .2, men selv om det er to separate kanaler som kan justeres uavhengig av hverandre er kildamaterialet som vi kjenner det altså i .1

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    To sett Adam Tensor f.eks ville være utrolig bortkastede penger...........8)
    Blir nok tre sett nye vinterdekk, rotfylling og fotograf regning som skal betales før det blir en realitet for min del med Adam Tensor som presence Fra spøk til alvor, pr dags dato er det kun "teknikken"/hva som kreves som er av interesse. Man lurer jo litt på dette med presence - høres unektelig bra ut hvis det gir like god effekt som det jeg har lest om det.

Side 253 av 257 FørsteFørste ... 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 249 250 251 252 253 254 255 256 257 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •