Aktos hjemmekino - Side 248

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 248 av 257 FørsteFørste ... 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 244 245 246 247 248 249 250 251 252 ... SisteSiste
Viser resultater 4,941 til 4,960 av 5136
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Alternativet er at en kommer hjem og setter på sammen musikken, lurer på hvor lydbildet har tatt veien og går inn i en lett depresjon.......... (egenopplevd)
    Atle burde hatt en liten boks med antidepresiva til å ta etter besøk:!:
    Tenkte akkurat det samme. Best å holde seg unna. (for jeg har ikke lyst å besøke Atle....)
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror pokker i meg det ikke er sunt å gå på slike besøk, man blir forbanna inne i seg og sier hvorfor er det ikke meg. Det er nok mange som skal jobbe hardt her inne for å oppnå det disse gutta har klart. Selv blir jeg bare dårlig og det er nok vanlige for dem fleste, er som å komme hjem til et mikroanlegg uten trøkk når man har opplevd noe stort.

Atle:

Har du resepter på noe antidepressiva eller tanker for å skaffe noe? Du ordner mange nye folk til legetimer etter besøk hos deg. Tenk litt over det, legene har nok å gjøre vet du.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest testen av Tensor Beta i danske High Fidelity?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei! Har du den?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Må henge meg på og takke for en meget hyggelig aften i går:-D

Opplevde litt av det samme som Scrooge, at jeg syntes det manglet litt detaljer på bl.a. den populære låta "Taxa" :wink:
    Men, bassen derimot er utrolig deilig og hardtslående på horna, og jeg storkoste meg hele kvelden.

Center med trøkk? Det er sjelden man opplever å bli skutt på, men så er jo dette litt utpå landet også da??? Makan til trøkk har jeg aldri opplevd og vi prøvde å gjenskape litt av den samme effekten på min stakkars Audivector center og Earthquake subben plasert 10cm fra sweetspot, men det ble ikke helt det samme gitt:-D

Helt perverst på film og i og med at Gary7 og jeg satt bak, så fikk vi begge 13"'erne rett i ryggen og det er som Scrooge sier - alt(?) håret blåser fram og tilbake når det buldrer som verst bak der. Ryggen fikk seg en alvorlig massasje og jeg var litt fysisk sliten når vi dro avgårde

Gary7 og jeg fant frem noen pils hjemme hos meg og litt musikk og film og plutselig var klokka rundt 09:00 før vi krabbet til sengs gitt....

Tusen takk for en flott kveld med mange herlige lyd/bilde-opplevelser Atle! Da fikk vi endelig til et lite besøk :wink:

Er HELT klar for en liten tur til når du får inn de nye høyttalerne:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: Du er selvfølgelig hjertelig velkommen til en lytt hos meg også hvis du skulle være i nærheten, så får du hørt hvordan en DAC på 25kg oppfører seg:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nei! Har du den?
    Jeg skal forsøke å scanne og maile den til deg i morgen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Opplevde litt av det samme som Scrooge, at jeg syntes det manglet litt detaljer.....
    Dette kan jeg virkelig ikke skjønne. Har hørt de fantastiske hornene flere ganger (i sweet spot) og kan ikke skjønne hvilke detaljer som mangler. Det er vesensforskjell på ML og Duo. Forstår mer det som Scrooge beskriver. Det er to forskjellige måter å gjengi musikken på med de to merkene, men etter min oppfattning er begge fulle av detaljer.
    Kanskje jeg går glipp av en spøk her :lol:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette kan jeg virkelig ikke skjønne. Har hørt de fantastiske hornene flere ganger (i sweet spot) og kan ikke skjønne hvilke detaljer som mangler. Det er vesensforskjell på ML og Duo. Forstår mer det som Scrooge beskriver. Det er to forskjellige måter å gjengi musikken på med de to merkene, men etter min oppfattning er begge fulle av detaljer.
    Kanskje jeg går glipp av en spøk her :lol:
    Jeg har ikke sammenlignet de med de gamle ML'ene, da jeg ikke har hørt de.

Det jeg savnet litt var detaljene jeg bl.a. har hørt i Hjemmekinos lokaler på Pioneer S-3 med litt mer luft og åpenhet. Det låt IKKE dårlig (hva nå det er?), men hadde trodd at horna ga enda mer direkte lyd og enda mer detaljer enn jeg er vant til hjemmefra også. Naturligheten på blant annet stemmer og instrumenter var helt rå. Mulig vi har litt forskjellig ideal på hvordan det skal låte og hva som er detaljer i lydbildet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg er litt usikker selv.

Detaljeringen er egentlig noe av det beste jeg har hørt når det gjelder høyttalere, og de er mer oppløst enn både S-1 og S-3. I alle fall er det min mening, men i dette konkrete tilfellet er jeg nok inhabil

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Detaljeringen er egentlig noe av det beste jeg har hørt når det gjelder høyttalere, og de er mer oppløst enn både S-1 og S-3. I alle fall er det min mening, men i dette konkrete tilfellet er jeg nok inhabil
    Jeg drømte meg veldig bort når jeg satt i sweetspot, da alt låt veldig kontrollert og naturlig deilig, men mistet likevel som sagt litt pinpointing og luftigheten rundt instrumentene som jeg vil karakterisere som detaljer, men er ikke så veldig dreven på dette.

Fikk litt av den samme følelsen hjemme da vi testet Ayon cd-spiller mot Marantz SA-15. Likte detaljene i Marantz'en bedre. Mulig det er der det ligger et sted. Kanskje litt mørkere klangkarakter (les:rør) og dermed litt uvant?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke prøve å legge meg ut med deg, Atle, når det gjelder musikklytting!

"Mulig" du har "litt" mer erfaring enn meg på det området:lol:

Men, det hadde vært moro om du stakk innom en gang og hørte litt hos meg. Skulle gjerne visst om jeg var helt på bærtur, eller om det begynner å ligne noe.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Skal ikke prøve å legge meg ut med deg, Atle, når det gjelder musikklytting!

"Mulig" du har "litt" mer erfaring enn meg på det området:lol:

Men, det hadde vært moro om du stakk innom en gang og hørte litt hos meg. Skulle gjerne visst om jeg var helt på bærtur, eller om det begynner å ligne noe.
    Bærtur?
    Husk at bringebær bare er blåbær i forhold til jordbær!!!
    Nå er det vel ikke meningen å skape den samme lyden med forskjellige høyttalere. Det er jo mye mer enn høyttaleren som spiller inn. Greit man sammenlikner jo alltid lyden hos andre med sin egen, og sånn jeg føler det av og til, så blir man jo vant til(glad i sin egen) "lyd".

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Bærtur?
    Husk at bringebær bare er blåbær i forhold til jordbær!!!
    Nå er det vel ikke meningen å skape den samme lyden med forskjellige høyttalere. Det er jo mye mer enn høyttaleren som spiller inn. Greit man sammenlikner jo alltid lyden hos andre med sin egen, og sånn jeg føler det av og til, så blir man jo vant til(glad i sin egen) "lyd".
    Nå liker jeg bringebær best jeg da

Vet jeg er veldig sær i forhold til lyd også, så dere får ta kommentarene mine med en klype salt, eh - sukker, eh nei det var til bærene det!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inhabil? NOT!! 8-)
    Derimot vil jeg fortsatt mene at høyttalerne vil kreve en viss lydmessig tilvenning, (som jeg vel har vært inne på allerede), ettersom konstruksjonen er noe spesiell. Og som dermed fraviker det man til daglig, opplever med "normale" høyttalere.
    Mine 61 årsgamle ører er vel neppe de rette til å bedømme opplevelsen fullt ut, selv om jeg fortsatt sitter igjen med min allerede beskrevne opplevelse.
    Men la nå for all del ikke denne veie for tungt da!
    Jeg satt jo for anledningen laaangt bak i salen.

Vil uansett gjette på at den kommende erstatningen nok vil falle bedre i smak. I alle fall for min del! ;-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei! Har du den?
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg skal forsøke å scanne og maile den til deg i morgen.
    Du har mail.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk du til innkjøp av nytt 5D eller? Eller venter du på denne?
    21.1 megapixel Canon EOS 5D Mark II with Full-Frame HD video - Engadget

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I løpet av vinteren blir det nok et slikt . Det eksisterende 5D blir liksom ikke noe dårligere selv om mkII har kommet, men det har ligget i kortene lenge at det er arvtageren etter 5D som skal inn, siden jeg verken trenger høy skuddtakt eller vanntett kamera. Det som er mest interessant er hvordan det undertrykker ISO-støy. Det er nok det som skal forsvare et bytte for min del.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at kjøpet av Nikon D3 gikk i dass, venter også jeg spent på test av dette kameraet. Ikke dumt med full HD, og da mener jeg FULL! Det er nemlig 1080p, noe som trigger voldsomt! Prisen er også flatterende!

dpreview har (som alle andre) sjekket det litt ut. Her er specs:
    Canon EOS 5D Mark II Hands-on Preview: 1. Introduction: Digital Photography Review

Jeg gleder meg til en mer dyptgående test.

Kameraet kan for øvrig sjekkes ut hos Interfoto på Høvik i dag, mellom kl. 11 og 18!
    (KUN for profesjonelle fotografer!!!)

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i all verden kan et speilrefleks ta opp video? også i full hd 'a?

Side 248 av 257 FørsteFørste ... 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 244 245 246 247 248 249 250 251 252 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •