Aktos hjemmekino - Side 247

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 247 av 257 FørsteFørste ... 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 ... SisteSiste
Viser resultater 4,921 til 4,940 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det hadde jeg neimen ikke fått med meg. Da vil jeg jo si at utleggene blir litt mildere når du får elektronikken med i pakka. Og disse er altså enda bedre enn Avantgarde? Jeg hørte Duo Grosso og det var en stor opplevelse, utrolig flott lyd i "hønna".
    Her står det litt: http://avforum.no/forum/993384-post4857.html

Jeg tror nok ikke at det blir noe bedre i den forstand, men kanskje ganske mye annerledes. At jeg kommer til å savne hønna er det ingen tvil om. MEn neste gang Avantgarde skal i hus blir det nok Grosso

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har såvidt sammenlignet litt disse småtassene jeg har mot rf-82. og det er en ganske annen lyd og klang, det er det ikke tvil om. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg liker best :-) at det bor mye lyd i disse små søte er det i alle fall ingen tvil om. Og hvordan det da låter i fullskala kan jeg bare prøve å forestille meg :-) Blir spennende å følge med i denne tråden fremover, ingen tvil om det :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Når passer det deg da? Helgen går også bra!

Send meg en PM, så avtaler vi nærmere... :-)
    Will do!
    Du hører fra meg via PM.

Selv om dette igjen blir OT, så håper jeg at folket / Akto kan akseptere det!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden kommer aldri til å bli noe annet en 99 % OT, så det spiller ingen rolle. Moderatorene kunne jo stenge den?

Nei - det siste var bare tull

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Denne tråden kommer aldri til å bli noe annet en 99 % OT, så det spiller ingen rolle. Moderatorene kunne jo stenge den?

Nei - det siste var bare tull
    LOL!
    Og stakkars den moderatoren som måtte prøve seg på noe sånt! :twisted:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da måtte nok Lygren ta den avgjørelsen.......
    Ingen av oss andre som vil henges
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det tross alt er såpass mye chitchat i denne tråden, hadde vi kanskje vært tjent med at den ble stengt ? Eller hva ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg flytter den til generell chitchat

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Tror jeg flytter den til generell chitchat

Generell shitsnakk..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, kall det gjerne det, Hoj! Deg om det. :lol:

For min del vil jeg takke for nok en hyggelig og opplevelsesrik kveld hos Akto!
    Denne gangen var vi tre stk som entret hans eminente etablissement; Mor10, Gary7, og undertegnede.
    Alle like spente på å låne ørene til de sagnomsuste "hønna"!

Og vi ble ikke skuffet!
    For egen del tok det riktignok litt tid å få disse "under huden", men du verden for et trøkk, og for en dynamikk!!
    "Knyttneveslagene" fra centeren alene, var jo nære på, nok til å blåse vekk de siste rester av min etterhvert så glisne og sterkt grånende hårpryd!
    Har vel aldri opplevd maken til punch fra en center?
    Den berømmelige skytescenen fra "Open Range" fikk undertegnede umiddelbart til å tenke i retning av hvor nærmeste førstehjelpsskrin befant seg, for her ble man jo som tilhører regelrett skutt!
    Samtidig fikk vi også oppleve hva en Yamaha Z11 kan by på, i filmsammenheng.
    Tilstederværelsen og effekten av Yamahaens precenskanaler, er så avgjort ikke oppskrytt! Maken til "vegg" av lyd har jeg for min del aldri hørt maken til, kort og godt. Fantastisk, er kanskje et dekkende ord?
    Supplert av et knippe side- og bakhøyttalere og et par SVS PB13 Ultra, ble kinoopplevelsen rett og slett fullkommen.
    Og nå tuller jeg ikke: Mitt aldrende legeme flagra bokstavelig talt i sweetspot, når lynet slo ned i "Rottatouille"-scenen!:shock:

I musikksammenheng må jeg nok innrømme at jeg ikke ble like imponert. Men for all del! Det spilte jo fortsatt så det flagra, men jeg savnet allikevel luftigheten og oppløsningen som jeg opplevde med de nå forgagne ML´ene som var på plass, sist jeg besøkte ditt lune rede.
    Som jeg for min del mener å huske, leverte detaljene på en litt mer transparent og detaljert måte?
    Men én ting skal i alle fall Duoene ha: En imponerende dyp og meget presis bass!
    Men la nå for all del mine opplevelser veie tungt! Slikt har både med smak og behag å gjøre, og kanskje mine noen mangelfulle evner til å lytte meg frem til hva som egentlig bor i slike herligheter av noen høyttalere.

Nok en gang takk til Akto, som lot oss få lov til å slippe inn til et nirvana det ikke er alle forundt å oppleve!

Når den nye ADAM-kolleksjonen etterhvert kommer på plass, håper jeg nok en gang å få lov til å ta turen opp til Fetsund?
    Ikke bare for å oppleve ny lyd, men ikke minst et "da capo", hva både gjestfrihet og hyggelig samvær angår!

Det eneste negative ved slike kvelder, er jo at tiden renner som erter av en sekk. :-(

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neste demo...

Si ifra neste gang det er mulig å få en demo hos deg Akto! Det hadde vært moro å opplevd!! jobber i oslo så det er ikke lange turen til fetsund en dag=) Har hørt mye om kinoen din så det hadde vært moro å kunne oppleve den en dag

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Scrooge, og hyggelig var det så visst! Det er lange siden jeg har hatt folk på demo, men jammen savner jeg det. Veldig gøy å møte folk på dette planet

Når det gjelder Martin Logan (heretter kalt ML) vs. Avantgarde går det nok mye på smak og behag. ML har en mye mer tilgivende fremtoning og spillestil, og er nesten som fløte å anse i sammenligning med enkelte andre konstruksjoner. Jeg husker ikke om du satt så mye i sweetspot når vi spilte musikk, men de er in facto uhyggelig mer detaljerte enn mine forhenværende ML. Når det gjelder luftighet utligner det seg nok i langt større grad, for Duo er mer dynamiske, direkte og rå - og kan derfor oppleves som mer innesluttet. Det blir vanskelig å reflektere over slikt når man ikke med 100 % nøyaktighet kan sette seg inn i andre preferanser, men jeg har ingen problemer med å skjønne dine oppfattelser av Duo.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bare bedre og bedre. Det har vært, og er fortsatt, spennende å følge med på utviklingen av denne hjemmekinoen. Kunne vært spennende med en demo en gang.

Gratulerer med nye høytalere, selv om de ikke har ankommet ennå.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, du satte jo fingeren på noe der, Atle! ops:
    Sant nok var jeg nærmest bare en snartur innom sweetspot under musikkseansen, så mine inntrykk ble nok noe farget av at jeg for det meste lyttet fra andre rad?
    Uansett, takk igjen for en hyggelig kveld!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig mørkt og trist bak i den store salen, Scrooge

Når du ser diskanthornene i hvitøyet blir det ganske annerledes

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Dette blir bare bedre og bedre. Det har vært, og er fortsatt, spennende å følge med på utviklingen av denne hjemmekinoen. Kunne vært spennende med en demo en gang.

Gratulerer med nye høytalere, selv om de ikke har ankommet ennå.
    Merci

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er veldig mørkt og trist bak i den store salen, Scrooge

Når du ser diskanthornene i hvitøyet blir det ganske annerledes

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når folk er på besøk hos de store gutta her inne, åssen er kløen med å smelle visakortet i bordet i en butikk dagen etter? Det må være slik at man føler at man må ha noe råere i heimen etter ett slik minneverdig besøk. Kinoen til Akto er så sprek at det ikke finnes ord.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Når folk er på besøk hos de store gutta her inne, åssen er kløen med å smelle visakortet i bordet i en butikk dagen etter? Det må være slik at man føler at man må ha noe råere i heimen etter ett slik minneverdig besøk. Kinoen til Akto er så sprek at det ikke finnes ord.
    Ja, gjett hvor jeg fikk inspirasjon til å prøve ut ML hjemme hos meg en gang i tiden...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Alternativet er at en kommer hjem og setter på sammen musikken, lurer på hvor lydbildet har tatt veien og går inn i en lett depresjon.......... (egenopplevd)
    Atle burde hatt en liten boks med antidepresiva til å ta etter besøk:!:

Side 247 av 257 FørsteFørste ... 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 243 244 245 246 247 248 249 250 251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •