Aktos hjemmekino - Side 245

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 245 av 257 FørsteFørste ... 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 241 242 243 244 245 246 247 248 249 255 ... SisteSiste
Viser resultater 4,881 til 4,900 av 5136
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spennende høyttalere, som ser meget lekre ut!
    I testen du viste til anbefalte de rom over 35 kvadrat, og så mye har vel ikke kinoen vokst helt ennå? (Men du er jo tross alt vant til store høyttalere...)

Hadde du fått en krone per visning av tråden din hadde jo høyttalerene straks vært finansiert :smile:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto har jo snakket om å bygge seg nytt rom i forbindelse med påbygg tidligere, noe som gjør at rommet blir på rundt 50 kvm har jeg forstått. Sånn sett må jo ADAM være helt perfekt

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Akto har jo snakket om å bygge seg nytt rom i forbindelse med påbygg tidligere, noe som gjør at rommet blir på rundt 50 kvm har jeg forstått. Sånn sett må jo ADAM være helt perfekt
    Når du nevner det, så lå det jo en tegning her for ikke lenge siden... ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøse planer her Atle! Jeg sier bare Go, GO GO...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, oi, oi....

Disse var ikke bare litt lekre og ser ut til å kunne levere, ja

Helt enig i at man skal bruke litt kroner på hobby'en hvis man har muligheten. Som nevnt før i tråden så reagerer ikke så mange på at man kjøper en båt til 1 eller 2 mill og bruker den 3 uker i året. Det er jo "i stedet" for hytte? For oss som bor i skogen og har hytte hjemme, så bruker vi gladelig kronene på kino

PS: Kanskje jeg kan høre disse en gang da:wink:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Helt enig i at man skal bruke litt kroner på hobby'en hvis man har muligheten. Som nevnt før i tråden så reagerer ikke så mange på at man kjøper en båt til 1 eller 2 mill og bruker den 3 uker i året. Det er jo "i stedet" for hytte? For oss som bor i skogen og har hytte hjemme, så bruker vi gladelig kronene på kino
    Godt poeng!!
    Hver gang man kjører forbi båtplassene langs Drammensveien, (der hvor "fiffen" bor), så forundres man jo alltid over hvor mange "båtmillioner" som aldri ser ut til å røre på seg!
    Dermed er jo en investering på bortimot 300k, langt på vei atskillig mer "fornuftig"!

Så bare stå på Atle, det kan jo i så måte vitterlig forsvares! :grin:

(Tiltross for at jeg synes det er usannsynlig mye penger å bruke på noen "skarve" høyttalere). ;-)

Som man kanskje kan få lov til å høre på, etterhvert?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Adam høytallerne ser lekre ut.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er på nøyaktig 36m2. Husk at veggen i kinoen er bygget opp av stoff og dempemateriale, slik at jeg får 4 meter fra høyttaler til bakvegg. Dette gjør sitt til at veldig mange høyttalere trives godt i dette rommet.

Det er klart det er mye penger, men som Lygren påpeker har jeg fått til en ok deal, som gjør investeringen overkommelig. Og det triller inn en god del kroner for Duo og Solo også - dette er jo ikke billig utstyr verken å kjøpe nytt eller brukt.

Min ene forlover fra bryllupet sikler på en hagle til nesten 100k. Denne skal han skyte ryper med. Ryper fås i delikatessebutikkene for en slik og ingenting i forhold. Hvis jeg skulle kun høre på musikk ville jeg kjøpt meg en iPod. Jeg liker å høre på utstyret også Som nevnt tidligere er musikken bare et nødvendig onde for å kunne nyte utstyret, hehe.

Det er fortsatt mulighet for å høre på Duo og Audiopax før de fyker ut døra. Den nye kjøperen må selge litt utstyr først ...

Oppussing kan ligge litt frem i tid, men jeg har ingen betenkligheter med å plassere Tensor Beta i kinoen min. Den har et hav av justeringsmuligheter som kan hjelpe meg å komme i mål

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Seriøse planer her Atle! Jeg sier bare Go, GO GO...
    I will, I will, I will

BatBoyCool
    Guest
    Tipper du får et vanvittig kick av å rigge til de nye høyttalerne dine for første gang, Akto Skulle likt å være i dine sko da..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvis jeg skulle kun høre på musikk ville jeg kjøpt meg en iPod. Jeg liker å høre på utstyret også Som nevnt tidligere er musikken bare et nødvendig onde for å kunne nyte utstyret, hehe.
    Hmmm. Det var jo en god, og forklarende tanke!
    Nettopp av den grunn, er det jo ustyrtelig moro å oppleve hva andre har fått sydd i sammen, i så måte.
    Uten sammeligning forøvrig:
    Mine tre(!) beste lydopplevelser er faktisk hos deg, hos Gwandarion, og hos 8x12Tom.
    For min del, er i alle fall dette noen mål å strekke seg etter. Kommer jeg sjøl noengang så langt? Neppe. "Evig eies kun det tapte", er det visst noe som heter.
    Men jeg koser meg med mitt, allikevel!.... ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selskapet er like viktig som utstyret har jeg funnet ut etterhvert. I alle fall når man samles slik

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... fotografering av hverdagslige ting som barn ....
    Dette minet meg på noe :idea: Ringer det noen bjeller hos deg Atle ?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ikke rart det er dyrt å gå til fotograf for å forevige krapylene....................
    Akto var fotograf når vi her hjemme giftet oss i July. Vi er veldig fornøyde med jobben han gjorde. Egentlig litt fornøyd - ble vanskelig å velge ut bilder i etterkant.... Det ble veldig mange.

Skal ikke drive noe reklame her, men må bare ta med en liten story rundt det. Min bror fylte år for ikke så lenge siden - han har alt og litt til...... Bla klokker for kr 100 000 mer enn hva Akto ser på av høytalere nå om dagen. Så jeg og søstern bestemte oss for å bestille et av bildene Akto tok bruttern. Det ble veldig bra. Har nesten aldri sett noen bli så glad for en gave tidligere. Han har våknet opp på natta flere ganger - stått opp for så å se på bildet. Det sier sitt for min del om hvor fornøyd han ble Takk Atle.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selskapet er like viktig som utstyret har jeg funnet ut etterhvert. I alle fall når man samles slik
    Amen!!
    Hadde hverdagen alltid vært sånn, så hadde den vært kjedelig. Heldigvis, er det ikke slik!
    Ekte glede, er jo å delta i andres sådan!
    Måtte det for alltid vare............

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som handler billige høyttaler ift deg: hva er det som gjør dem så mye bedre enn dine Duo? Jeg kan ikke huske at Duo/Solo gjorde noe feil.
    Og hvordan kan du selge det du kalte 'verdens beste senter'?

300k veil. Forsetter du slik så kjøper du et par TAD R1 om et år eller to...;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor lenge var ADAM i Paradis...? ;-)

Eller rettere sagt; når kommer han?
    Er det lang ventetid på godsakene...?

Dette blir ytterst spennende - og da blir det vel en ny tur opp i de fetsundske trakter... :-P
    Lenge siden sist nå...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    ...Han har våknet opp på natta flere ganger - stått opp for så å se på bildet...
    OT: All ære til fotografen, men å stå opp flere ganger om natta for å se på et bilde av seg selv. Hmm.

Når det gjelder aktos høyttalerplaner så er jeg egentlig ikke forundret. I denne verden er alt en midlertidig tilstand, desverre (eller heldigvis). Om 2-3 år er det noe nytt igjen. Mekanismen er den samme. Forskjellen her er bare innstegsverdien er høyere. Beløpet er jo bare en liten del av en middels båt, for eksempel. Lykke til med nye høyttalere. Håper du blir fornøyd.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å glede seg på dine vegne Atle. Hørte hvor gira du var når du ringte meg i går for å fortelle om planene. En utrolig spennende høyttaler, som jeg ser frem til å inspisere nærmere når den tid kommer

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    OT: All ære til fotografen, men å stå opp flere ganger om natta for å se på et bilde av seg selv. Hmm.
    OT: Jeg vet.... Bruttern sier det selv også...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hmmm. Det var jo en god, og forklarende tanke!
    Nettopp av den grunn, er det jo ustyrtelig moro å oppleve hva andre har fått sydd i sammen, i så måte.
    Uten sammeligning forøvrig:
    Mine tre(!) beste lydopplevelser er faktisk hos deg, hos Gwandarion, og hos 8x12Tom.
    For min del, er i alle fall dette noen mål å strekke seg etter. Kommer jeg sjøl noengang så langt? Neppe. "Evig eies kun det tapte", er det visst noe som heter.
    Men jeg koser meg med mitt, allikevel!.... ;-)

Jøss, er jeg på den lista? ops:
    Du kan takke Atle for noe av begeistringen for elektrostater. Hadde det ikke vært for ham hadde vi neppe møttes med det første heller... Avforum skal ha sin del av æren for at folk møtes og får utveksle tanker og ideer seg i mellom. Det er langt mer morro når man er flere om det.

Atles nye planer er avsindig tøffe (og dyre :twisted. Stå på sier jeg!

Side 245 av 257 FørsteFørste ... 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 241 242 243 244 245 246 247 248 249 255 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •