Aktos hjemmekino - Side 240

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 240 av 257 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 ... SisteSiste
Viser resultater 4,781 til 4,800 av 5136
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hehe. Resten av huset holder ikke like høy standard, noe de som har vært her kan skrive under på
    Sant nok.
    Men det er vel bare et tidsspørsmål om når det skal "flikkes" litt der også, vil jeg tro? ;-)
    Gratulerer ellers så mye med nytt "glass"! :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resten av huset holder ikke like høy standard, noe de som har vært her kan skrive under på
    He he. Jeg synes alltid det er godt å komme på besøk til andre med samme hobby og se at det ikke bare er hos meg kino og lytterom har fått høyeste prioritet på oppussings stigen. Slet lenge med dårlig samvittighet etter besøk hos f.eks Scic og Ambience som har det like gjennomført i hele huset.......... :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var objektivet i hus

Førsteinntrykket slår meg i bakken! Dette er et objektiv jeg skal kunne like, tross en saaatans vekt
    Bare et lite spørsmål: blir man slankere med det objektivet - eventuelt kjekkere eller noe slikt?

(Burde vel egentlig ikke si, men det var en spøk)

Imponerende effekt man får med så høy lystyrke. DOF er det ikke det man kaller den effekten?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir litt slankere på grunn av omvendt tønneform. Det kommer litt an på kvaliteten på objektivet selvfølgelig. Distortion kalles det. På fullformat er det 50mm som er normalobjektiv, mens på et kamera med eksempelvis 1,6 i cropfaktor (350D, 30D, 40D, 450D osv) vil det være 35mm.

Aktos hjemmekino-distortion_wide-jpgAktos hjemmekino-distortion_zoom-jpg

DOF, stemmer det: Depth of Field

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med Gallo testen??

Savner sårt presence kanalene mine. Det blir liksom så tomt...........

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Absolutt tomgang?

Nå er det fryyyktelig lenge siden det var noe liv i denne tråden?
    La gå at sommer og sol, giftemål og tilhørende utskeielser krever sitt, men det verste støvet har vel lagt seg nå?
    Etter en så absolutt fortjent pause, er det vel ikke bare jeg som lengter etter nyheter og "freske fraspark" her i tråden?
    "Innetiden" nærmer seg jo så smått, og da bør det jo etterhvert livne til med nyheter / utskiftninger og annet som sedvanlig er fra din kant, Akto?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, neida; tomgangsstadiet har man vel ikke opplevd på noen år nå

Nå har det verste støvet lagt seg, og jeg er både gift og ved godt mot.

I kinoen går alt sin vante gang, men jeg har aldri brukt den så lite som jeg gjør nå. Jeg har hevet meg på streamingbølgen, og har installert en PC i kinoen som tar seg av den saken. Det kommer på sikt en lang artikkelserie om dette i høst, under parolen "en novise prøver å få til nettverksbasert streaming". Da vil både Popcorn Hour, Tvix og noen flere få kjørt seg. For min egen del vil dette bety en viss mengde kvalitetstid i kinoen, hvis da ikke Microsoft går meg fullstendig på nervene. Det holdt nemlig på å skje når min kjære arbeidsstasjon (med 1Tb bilder) fikk det sympatiske fenomenet Virtumonde installert sammen med en applikasjon fra det som i etterpåklokskapens lys viste seg å være en heller tvilsom avsender ... Man lærer så lenge man lever. Heldigvis hadde jeg både backup og backup av backupen.

Ellers har jeg vel mer eller mindre lagt salget av hønn og rør på is. Jeg fikk en del bud, men jeg hadde bestemt meg for en pris, og fordømte meg på at her skulle ingenting selges hvis jeg ikke fikk forlangende. Så nå sitter jeg her med det samme utstyret som før. Det er egentlig ikke så galt

Elektronikken er også den samme, så det som ligger på minhjemmekino.no er det jeg fortsatt har.

Allikevel har jeg visse planer. Vi har lenge sett etter tomt for å bygge oss nytt hus. I Fetsund er det derimot ingen fornuftige tomter under 1,2 millioner, så vi har bestemt oss for å bygge på, samt totalrenovere resten av det vi har. Da er et nytt kinorom/kontor skissert i den forbindelse, og 50 kvadrat er avsatt til formålet. Da skal jeg i beskjedenhetens tegn "toppa heile driten" Den som lever får se.

Jeg føler ingen umiddelbare behov for utskiftinger. Z11 lever veldig trygt, særlig siden den er den beste prosessoren jeg har hørt. Det samme gjelder Ayon CD-3 - spilleren som fortsatt gjør meg glad for at jeg er musikkelsker. Audiopax-en er i følge sikre kilder den aller beste matchen man kan få til Avantgarde, så den er også trygg, hvis jeg ikke får et skikkelig bud på høyttalerne og forsterkeren samlet. Pioneer BDP-LX70a er den eneste spilleren jeg bruker på film, og jeg har omtrent ikke åpnet et cover som ikke er blått siden den kom i hus. For ikke å nevne JVC D-ILA HD1. Yummy . Så ja, her er det liv.

Vi venter for øvrig nummer to i februar, noe vi både gleder og gruer oss til. Tanken på en ny runde med gulp, spy, bæsj, og sikkel er ikke særlig tiltalende, men den tiden går fryktelig fort uansett. Når vi ser hvordan vår lille tulle på 2,5 år utvikler seg gleder vi oss imidlertid, og man kan bare håpe på at nestemann blir noe i likhet. Ord som "pappa; jeg er glad i deg / du er pappan min / jeg er gulljenta di" osv gjør noe med en enkel sjel. Så vi krysser fingenene for 9 måneder uten komplikasjoner, og etter det forhåpentligvis 10 fingre og ditto antall tær.

Det hadde for øvrig vært hyggelig å sett deg igjen. Har du mulighet så ta deg en tur innom redaksjonen en dag, så skal du få kaffe med nogo attåt.

Forresten er det én ting jeg jakter på, og det er en enkel forforsterker. Eller rettere sagt et linjetrinn. Jeg vil ha den så enkel som mulig, så lenge den har fjernkontroll. Noen som har noen hete tips? Og helst ingen fantasipriser, jeg vil nødig betale mer enn 10k for et kabinett med motorisert potmeter.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg i beskjedenhetens tegn "toppa heile driten" Den som lever får se..
    Æ glææææær mæ

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten er det én ting jeg jakter på, og det er en enkel forforsterker. Eller rettere sagt et linjetrinn. Jeg vil ha den så enkel som mulig, så lenge den har fjernkontroll. Noen som har noen hete tips? Og helst ingen fantasipriser, jeg vil nødig betale mer enn 10k for et kabinett med motorisert potmeter.
    Høres ut som en passiv pre hadde vært noe? Qed Vector er vel noe av det bedre om en ikke bygger selv med high grade potmeter med motorstyring.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jöss, gratulerer, Akto!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Creek OBH-12 passiv pre, var godt fornøyd med den, nye modellen heter OBH-22 tror jeg. Fikk mye skryt da den var testet hos audiophile.no.

Test audiophile.no
    Lyric HiFi har Creek Lyric hifi & bilstereo as
    Prisliste http://www.lyrichifi.no/PDF%20files/PR_CREEK_2005.pdf
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nummer to Akto! Dette blir stas :-D

Når det gjelder alt streaming du prøver på Windows, så anbefaler jeg å bruke VmWare for å unngå problemer med din kjære arbeidsstasjon og alt av data du har på. Har du problemer så er det bare å fjerne den og starte med et nytt VmWare 'maskin'.
    Jeg bruker det veldig mye både på jobben og hjemme for å teste en del programmer uten å påvirke min egen PC. Veldig enkel å bruke!

Jeg har også brukt VmWare hjemme for å teste for eks TVersity (PS3), SlimServer, InguzAudio (RK for min Transporter) og en del andre programmer ...
    Der finner du en gratis 'player': VMware Player, Virtual Machine, Virtual PC - VMware som brukes for å kjøre en VmWare maskin.
    Selvfølgelig kan VmWare ikke lar deg bygge et nytt VmWare maskin med playeren (det hadde være fint men de ønsker bare at folk skal prøve litt før de kjøper en VmWare Workstation lisens) men du vet vel hvor du kan finne noen som kan gjøre det for deg

Lykke til videre!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dumme med VMWare er at du mister prosessorkraft i forhold til å la operativsystemet jobbe rett på hardware, samtidig får du heller ikke utnyttet eventuelle video/3D-aksellerasjonskapabiliteter på skjermkort. Du får nok også sterkt redusert funksjonalitet fra lydkortet ditt også, jeg tviler f.eks at bit-perfect avspilling er mulig fra VMWare.

Men VMWare er like fullt svært godt egnet til det meste, men til akkurat en HTPC eller spill-maskin er det nok ikke særlig bra.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt kan du bare laste ned Microsoft Virtual PC 2007 gratis. Har selv jobbet mye i tidligere VMWare, men tviler også som marsboer sier på at det vil funke å kjøre stream av 1080p osv via en virtuell maskin...

Da skal jeg i beskjedenhetens tegn "toppa heile driten"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det dumme med VMWare er at du mister prosessorkraft i forhold til å la operativsystemet jobbe rett på hardware, samtidig får du heller ikke utnyttet eventuelle video/3D-aksellerasjonskapabiliteter på skjermkort. Du får nok også sterkt redusert funksjonalitet fra lydkortet ditt også, jeg tviler f.eks at bit-perfect avspilling er mulig fra VMWare.

Men VMWare er like fullt svært godt egnet til det meste, men til akkurat en HTPC eller spill-maskin er det nok ikke særlig bra.
    Enig med deg men det høres ikke ut som Akto har lyst å verken spille eller bruke video/3D-aksellerasjonskapabiliteter på skjermkort. Audio/Video streaming er vel ikke så vanskelig å handtere for en ny PC disse dagene, selv full HD streaming burde være mulig hvis man ikke kjøre trådløs nettverk.
    For info, VmWare kommer snart med DirectX støtte. Sikkert fordi folk masser om det!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med #2 :-D Det er greit å gjøre unna nestemann før nevnte spy, bæsj og andre mindre attraktive ting er glemt Hils frua/kona også! :-D

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nice!

Hei !, neimen se på det!, vi venter også numero dos i februar!, virker som om befruktnings intervallene våre ligger nært hverandre. hahahahha.

Skal bli spennende å se påbygget og tilhørende kino!, har du tegnet og søkt om tillatelse?
    Tegninger ønskes lagt ut!

Ellers lykke til med bygging og gratulerer med giftemålet!

mvh Jan Ove

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Gratulerer med nr 2(snart) hehe

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes kanskje overskriften "Galskapen lenge leve" i denne tråden har gått ut på dato nå Akto, for du høres jo så fornuftig ut med dine prioriteringer med familie, ikke like frekvent utskifting av hjemmekino utstyr osv, så hvor er egentlig galskapen blitt av?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 240 av 257 FørsteFørste ... 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 236 237 238 239 240 241 242 243 244 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •