Aktos hjemmekino - Side 238

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 238 av 257 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 ... SisteSiste
Viser resultater 4,741 til 4,760 av 5136
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Javisst "faan" gjør du dét. Slike objektiver egner seg jo bare til å ta bilde av den nye kinoen til Gorm med.... ;-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg skal ha 5D igjen
    Hvorfor selge 5D for å kjøpe 5D?? Sideveisgradering? :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere grunner til det, men den viktigste grunnen er vel at siden jeg tar 20000 bilder i året er det greit å bytte hver 18 mnd. Da er fortsatt kameraet godt som nytt, og kan glede en ny eier i mange, mange år. Med min "skuddtakt" vil jeg bruke opp kameraet i løpet av få år, og det umuliggjør et bruktsalg. Da er det bedre å tape litt (siden kameraet tjener seg inn, og er å anse som et verktøy) innimellom i stedet for å bruke verktøyet helt opp. For det taper jeg mer på.

Noe annet jeg kom til å tenke på er jo at det kommer snart et 5D mkII (eller noe slikt), og 5D forsvinner i samme øyeblikk fra produksjonsbåndet så snart dette blir lansert. Da er Japan Photos superforsikring fin å ha. Jeg mener, tenk om jeg skulle være så uheldig å ødelegge 5D-en min og det ikke lar seg reparere, og tenk om det ikke finnes 5D i salg lengre. Da er det fint å tenke på at butikken plikter å gi meg et tilsvarende eller bedre kamera. Rent retorisk selvfølgelig.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Japan Photos superforsikring fin å ha.
    Gjelder den når produktet brukes i yrkessammenheng?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det regner jeg med, siden det ikke står annet. Og uhellet kan like gjerne skje på fritiden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skeptisk. Siden det også kun er 1års reklamasjon på yrkesutstyr. Ikke 5 år, slik som for oss vanlige forbrukere. Men er jo bare å høre med Japan .

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har solgt meg en forsikring vel vitende om hva jeg driver med. Jeg kjenner butikksjefen, og han kjenner meg. Da vil jeg tro ansvaret skal kunne plasseres enkelt. Uansett er det en akademisk problemstilling.

Nytt utstyr inn blir derfor heller ikke denne gang noe som har med hjemmekino å gjøre. Denne er bestilt fra B&H og kommer om et par dager. Mange påstår at dette er det aller beste objektivet Canon har laget, i alle fall til å fotografere mennesker med: Canon EF 85mm f/1.2 L USM II - 15 876,00 - Canon - Objektiver - Japan Photo Norge

Alt av utstyr er nå solgt. Det gikk som varmt hvetebrød

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fant ikke noe dyrere Atle? Neida. Grattis med salget da.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er bestilt fra B&H og kommer om et par dager. Mange påstår at dette er det aller beste objektivet Canon har laget, i alle fall til å fotografere mennesker med: Canon EF 85mm f/1.2 L USM II - 15 876,00 - Canon - Objektiver - Japan Photo Norge
    Da har du virkelig noe å se frem til. Har hatt dette objektivet selv, og sammen med 5D var det virkelig moro. Ja det er stort, ja det er dyrt, ja det fokuserer ikke raskest, ja det er tung, men alt dette er glemt når du begynner å bruke det. Alle som klager på mørkt og dårlig søkerbilde skylder seg selv å prøve kombinasjonen fullformat og f/1.2! For ikke å snakke om hvor glad man blir når man har fått tatt bilder og setter seg ned foran maskinen for å starte redigering. Portretter med dette objektivet er nesten magiske.

Det beste er at kjøpt fra USA er det faktisk mulig å selge det videre brukt i Norge uten tap. Det er nok av mennesker som ikke ønsker å handle på nettet selv, men som gjerne vil spare noen kroner i forhold til norsk pris. Jeg solgte mitt for det jeg gav for det etter 6 mnd bruk, men jeg savner det daglig og lurer stadig på å kjøpe det på nytt. Ikke at jeg egentlig har bruk for det i forbindelse med det jeg normalt tar bilder av, men eiergleden på dette objektivet er enorm.

Gøran

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååå ... Du kan tro det er digg å lese slikt når man venter. Takk

Hva tar du bilder av nå, om jeg tør spørre?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har også jeg et gromkamera på vei.... med fullformatbrikke.
    GUD som jeg gleder meg til å fotografere SKIKKELIG igjen... :-D

Nye lyssterke objektiver skal også handles inn. Dette blir vanvittig moro!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke lite spent. Hva kan det være tro? Fullformat som i ekvivalent til 35mm?

Vil du besudle deg med Nikon eller Canon? Neppe Jeg tror vel heller ikke du har tatt deg råd til et Hasselblad med digitalt bakstykke, eller kanskje det er nettopp det du har gjort?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er ENTEN Nikon eller Canon...
    Én bokstav og ett tall... ;-)

Hasselblad er fortsatt LITT for dyrt, selv etter Interfotos storslagne prisreduksjon - til netto 100k.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gleder jeg meg til å prøve Nikon D3. Dette skal det være mulig å ta noen skikkelige bilder med

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du - det skal det nok bli en mulighet til...

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tar du bilder av nå, om jeg tør spørre?
    Er bare hobbyfotograf, men det ble brukt en periode jeg tok en del portretter. Kjøpte 85/1.2 og blitsanlegg og hadde mye moro. Det roet seg litt ned når familien økte fra tre til fire, og dagene ikke inneholdt like mye tid til overs. Ble en periode med mest arkitektur på kveldstid i stille stunder, og 85/1.2 ble solgt sammen med 35/1.4 i sammenheng med oppgradering av frontene i kinoen.

Må innrømme at mye av det behovet som 85/1.2 dekket har siden det ble solgt vært dekket av 70-200/2.8 IS, men det var noe eget med 85/1.2. Nå som minstemann nærmer seg 6 mnd og det begynner å bli rutiner og forutsigbarhet i huset igjen er fristelsen stor for å kjøpe 85/1.2 på nytt. Skal ta bilder i et par bryllup i sommer, kanskje det kan være påskudd godt nok til å sende en bestilling.....?

Uansett, gled deg til du får objektivet ditt. Begrepet selektiv fokus får en ny mening med 85/1.2 på fullformat!

Gøran

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som vi først er inne på foto, Noen av dere guruer tips til en helt grei allround linse? Har en 50mm 1.8 og 18-55 linsa som følger med 450, men vil ha et som fungerer litt overalt, alt ifra fugletitting til babybilder

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris ...?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Behøver ingen rød ring rundt linsa for å si det slik
    Men har jo forstått at kvalitet koster, så ja jeg er villig til og legge i noen kr.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gleder jeg meg til å prøve Nikon D3. Dette skal det være mulig å ta noen skikkelige bilder med
    D3 er utrolig.... En vanvittig bildedynamikk i bildene, de kan seriøst mishandles i PS - mer enn noe annet kamera av den typen (Hasselblad har strengt tatt et annet bruksområde). Det er noe i det at det er fotografen som gjør bildene - ikke utstyret....men det til side, ingen tvil om at jeg tar bedre bilder med D3 enn med mitt gamle 30D. Sammen med 14-24mm F2.8 linsen er det en killer-kombo i blant annet byer. Tok imponerende "panorama"-bilder på ground zero i New York, store nattbilder på Brodway, serieopptak (med ISO 6400) av brakere på undergrounden i Manhatten og ishockeykamp i New Jersey. Blitz har jeg fortsatt ikke kjøpt. :-D

Nå kommer forøvrig D700 - mye av det samme som D3, men i et D300 hus.... og en god del lavere pris. Litt mindre søker, tregere serieopptak, lavere vekt og enklere hus - men sikkert samme bildebrikke (og bildekvalitet).

Side 238 av 257 FørsteFørste ... 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 234 235 236 237 238 239 240 241 242 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •