Aktos hjemmekino - Side 224

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 224 av 257 FørsteFørste ... 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 220 221 222 223 224 225 226 227 228 234 244 254 ... SisteSiste
Viser resultater 4,461 til 4,480 av 5136
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    De henger allerede på bakveggen din Rune. Dropp 7.1. Kjør 5.1 med to presence foran. Du har ingenting å tape!

PS! Er forforsterkeren på vei?
    Den er pent pakket inn og hentet av en viss herremann som sirlig skulle manøvrere den østover i morgen...

Har selvfølgelig tenkt på de to jeg har. Men spørsmålet jeg sitter igjen med er om jeg ikke bør ha en direktestrålende høyttaler i den posisjonen? Eller tror du det kan bli bra med Klipsch RS-52?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Det er her man virkelig får effekt av større rom. Om man kan ha f.eks 1m mellom VFPR og VF så vil jo holografien (ja lært meg nytt ord :-) ) bli enda bredere og bedre. Samme vil nok gjelde bak, men der er det jo ofte (om man følger thx oppsett) at bak høytalerne er samlet, og man kan da lettere få god avstand mellom VBPR og bakanalen enn tilfellet foran.

Hææ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VFPR = Venstre front presence
    VF = Venstre front
    VBPR = Venstre bak presence

Salig blanding

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    må disse sitte på bakvegg, eller kan disse sitte på sidevegg opp i hjørnene, eller i tak ut mot hjørnene ?
    De kan plasseres på alle måter som du beskriver, men effekten er sannsynligvis størst hvis manualen følges.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Har selvfølgelig tenkt på de to jeg har. Men spørsmålet jeg sitter igjen med er om jeg ikke bør ha en direktestrålende høyttaler i den posisjonen? Eller tror du det kan bli bra med Klipsch RS-52?
    Jeg vil tro det skulle fungere bra, men her har jeg ingen erfaring, dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe "Regnet" meg egentlig frem til det, men måtte bare høre det av en kjenner! Ser for meg at jeg hadde prøvd å forklare en "normal" kompis dette her
    Jeg har forøvrig fått innvilget 40-50 kvm kino og 150-200 store i budsjett til kino den dagen vi kjøper hus etter prat i dag. Måtte bare si det et sted! (og det før jeg er ferdig med nåværende kino??..deilig kone!)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg har forøvrig fått innvilget 40-50 kvm kino og 150-200 store i budsjett til kino den dagen vi kjøper hus etter prat i dag. Måtte bare si det et sted! (og det før jeg er ferdig med nåværende kino??..deilig kone!)
    Gratulerer

Bruk for guds skyld 30-40 av de på akustikk.

Edit; si 20k i stedet. Du kommer langt nok med det.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Aha, hjemme hos deg selv m.a.o
    Lov å være litt sjøldigger med den frontrekka?
    Sant?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme Hos akto, skrevet av Atle Torp. Det hadde vært litt av en suppe å presentere for leserne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er ment "seriøst" av dronninga så vet jeg hvilket forum jeg skal søke "all" informasjon for for å få et så optimalt rom som mulig. 30-40 K...mener du det? Hvor skal jeg få penger til for å kjøpe Avantgarde "det råeste" da??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme Hos akto, skrevet av Atle Torp. Det hadde vært litt av en suppe å presentere for leserne
    Når Petter Dale gjør det så hvorfor ikke deg?

Nei.. Tror du får sette noen av de andre på det

Hadde vel blitt litt kvalmt med en: "Og for å være ærlig så mener jeg ikke å ha verken hørt så bra lyd eller fett bilde noen av de andre kinoene jeg har vært"...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville sikkert vært sant, men likevel

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det hadde vært et sosialt selvmord. Uansett er det uinteressant. Det er mye festligere å reise til andre.

Flageborg er et brennhett tips btw!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mannen "forsker" på høyt nivå når det gjelder lyd (bass). Den lesinga må jo bli mer enn to sider...uansett gleder jeg meg til reportasjen..uansett hvem det er

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7 sider.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir kult!!! Når er neste nummer ventet i posten/sjappa?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det hadde vært et sosialt selvmord. Uansett er det uinteressant. Det er mye festligere å reise til andre.

Flageborg er et brennhett tips btw!
    Ja, det må jeg si meg veldig enig i!!

Litt interessant det du sier om sosialt selvmord... Laget ikke Petter Dale 2 sånne reportasjer??
    Første gangen syntes jeg det var veldig interessant...
    Andre gangen?? Ja da tenkte jeg bare: "Joda... enkelte får dessverre ikke nok oppmerksomhet

En jeg kunne tenkt meg å sett en "hjemme hos", må vel være en som kaller seg for JanE? Driver jo med en masse selvbygg av rør og sånt..

Flageborg sier du?? Ja, da er det bare å "løpe å kjøpe"??

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Z11 eier...

Har noen spørsmål til deg Atle og andre som har erfaring med Z11. Som du/dere skjønner rykker det litt i habegjæret når jeg ser de rosende omtalene. Har hatt en Yamaha DSP-A1092 før og var veldig godt fornøyd med den i sin tid med front presence kanaler i front og DSP lydfelt som definitivt fikk deg inn i en boble av lyd som ikke var din egen stue (som var kinoen den gang) men det er jo noen generasjoner siden… Planen var vel egentlig å vente på at Onkyo pre en lanseres i europa (etter sigende i høst) eller bite i det sure eplet å kjøpe Denon’s monster pre som jeg synes ser bra ut men som er priset så inn i stratosfæren i forhold til Onkyo’en som har mye av den samme funksjonaliteten i alle fall på papiret... Men som sagt tidligere gode erfaring med Yamaha har kilet interessen for Z11 en selv om den ikke er en ren pre (som er det vi strengt tatt har behov for med ”stabelen” av 7 kanaler med ekstern effekt) og ikke har XLR ut.

På sedvanlig vis har jeg trålet dette og utenlandske forum. Ser at på dette forumet og flere av de europeiske er euforien rimelig stor mens stemningen på for eksempel AVS i USA er heller lunken i forhold til Z11’en. Noe av det går på funksjonalitet (HDMI trøbbel, manglende overlay av volum info over HDMI, fjernkontroll respons, ikke fornøyd med YPAO’en etc.) men fler er heller ikke kjempe imponert over lydkvalitet og flere har derfor returnert sine og kjøpt andre produkter. Nå kan det vel se ut som flere av de som har kjøpt den og skrevet om det i US ikke har koblet opp presence kanaler verken i front eller bak.

Når det er sagt så skal en jo alltid ta forum lesing litt med en bitteliten klype salt…

Har selvsagt trålet gjennom bruker manualen men har likevel noen spørsmål til dere som faktisk har produktet og erfaring med det…

Fjernkontrollen, hvordan er responsen? Er IR mottakeren slik at en kan peke i hytt og pine og fortsatt få kontakt eller er det sikt og håp (hvis problemet er en med dårlig mottaker hjelper det ikke med en universal fjernkontroll som bader rommet i IR stråler….)? Ser enkelte klager på at det er sen og upresis justering av volum, er dere enig/uenige?

Er Pre ut aktive selv om en bruker enkelte av effekt forsterkerne? Så en innstilling i manualen som kunne tyde på at en måtte velge enten pre ut aktive eller effekt forsterkerne tilgjengelige? For oss så er behovet pre ut på 7.2 mens presence ser jeg for meg at drives av den innebygde forsterkere (Blir voldsomt med 11 Midgard O 6.1 selv for meg….)

Hvis en ikke bruker effektdelen på de 7 hoved kanalene går det an å assigne fire av dem til precence kanalene (det er jo en del mer effekt i de 7 hoved effekt forsterkerne.)?

Noen som vet frekvens spekteret presence kanalene jobber i?

Hvordan er erfaringene med romkorrigeringen YPAO? Noen som har erfaring med både Audyssey og YPAP? På papiret virker Audyssey hakket mer avansert (kompenserer både i tid og frekvens domenet og arbeider med mange hundre ”band”) enn en ren parametrisk EQ korreksjon som jeg forstår YPAO’en. Stemmer min oppfating av hva YPAO’en er? Hvor mange band jobber den med i hele frekvensspekteret? Hva er laveste band? Hva gjør egentlig den Toein målingen med de tre plasseringene av mikrofonene på den medføgende "boomerangen"?

Grunnen til at jeg spør er at jeg i motsetning til det jeg leser hos mange andre her og på andre forum er at jeg har kjempe god erfaring med Audyssey korrigeringen i Denonen vi har nå. Det har i vårt rom funket bra med å temme pluss/2 en vi hadde og ekstremt bra i samspill med ARO justert JL sub. Funker også bra over 80 hz på for å kompensere for 802 ene står for nærme side og bakvegg i forhold til en helt ideell plassering. Kipt å finne ut at en bytter seg ned mhp romkorrigering hvis en går for Yamaha.

Hva er erfaringen med dialouge lift funksjonen? Påvirker bruken av presence kanalene for å løfte dialog negativt mhp taletydelighet (presence kanalene regner jeg med at for de fleste (og i alle fall blir de hos oss tror ikke taket tåler ett par HTM1D hengt opp i taket som presence kanaler (hadde ikke blitt plass til lerret heller for den delen…)) litt mer moderat i kvalitet enn resten av frontrekken…) og ”timbre matching” av dialog i front? Hvilket nivå må dere ligge på (kunne justeres fra 0 til 5 ikke sant) for å få ett merkbart løft i deres oppsett?

Hva er erfaringene med viktigheten/virkningen av presence høytalere bak? I ett oppsett som vi har med 4 høytalere på bakveggene allerede så kan det bli trangt om saligheten… Noen tanker om hvor mye en taper/tjener på å ha disse bak?

Hvilke DSP modus kjører dere med? Hva er erfaringene med de forskjellige? Slik jeg forstår det så kan en kjøre alle med HD3 funksjonen hvis en har presence i front, eller må en ha både front og bak montert for å få kjørt det nye HD3 moduset?

Er det individuelle avstands innstillinger på alle de fire presence kanalene?

Det var en lang liste med spørsmål, håper noen av dere i euforien over nyervervelse kan løsrive dere og dele litt erfaringer. Det er en drastisk (les mye jobb) å skifte en surround forsterker og raske AB blindtester er heller ikke det enkleste å få til dessverre…. Hvis en da ikke kjenner noen som er j… kjapp med å koble om maaaaaange kabler….

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit, for et innlegg!

Jeg skal se hva jeg kan svare på snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit, for et innlegg!

Jeg skal se hva jeg kan svare på snart.
    Sånn er det å være GURU vet du Atle....

Ikke noe stress med å svare kommer uansett ikke til å kjøpe i nytt i morgen :-)

Andre enn Atle som har Z11 må jo gjerne hive seg på...

Side 224 av 257 FørsteFørste ... 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 220 221 222 223 224 225 226 227 228 234 244 254 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •