Aktos hjemmekino - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 257 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gorm: Det høres bra ut. Mer og grundig testing må til, men jeg er i alle fall på riktig vei!

Pogwaq: Jeg kjører en forsterker til en høyttaler, slik at jeg får 2 x 150 W på hver av høyttalerne. Det er litt lyst dette også, men jeg vil ikke justere noe før jeg er ferdig nede. Rommet nede er muligens klart for test i løpet av uker nå . I stua nå har jeg 4 m2 glass rett bak lytteposisjon, og det er ikke heldig.

Har du flyttet permanent til Japan?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dukker nok opp i Norge igjen i januar, men avhengig av studier og eventuell jobb er det ikke godt å si hvilket land jeg vil befinne meg i om et års tid. Det åpenlyse problemet er selvsagt de massive abstinensene man får ved å være borte fra god lyd i så lang tid, men såvidt jeg forstår kjenner du også til den saken. Satser på å bruke en hel masse penger (sett fra studentperspektiv) på en eller annen oppgradering engang over nyttår, bare for å ta igjen litt.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Akto, ser flott ut
    Men hvordan ter det seg på film? Regner med at 2106 alene er for liten til å dra electraene
    Hørt noen nevne at Vincent har en tendens til å bli litt kjedelig til filmbruk, men ikke vet jeg - bare lurer jeg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pogwaq: Kjenner til det ja Du finner deg nok til rette ett sted, og uansett hvor du havner, så er som regel mulighetene der når det kommer til hifi...

Thlian: Det gjenstår å se. Men... Funker det til musikk, så funker det som regel til film også. Andre veien kan det være værre

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gratulerer med nytt utstyr Akto. :grin:
    Vi er helt på linje når det gjelder forforsterkerdelen i den Denon-serien, den er langt bedre enn de fleste ønsker å innrømme. Hadde de produsert den i et rent forforsterker-chassis, hadde jeg dumpet 1098 på dagen. :wink:
    Jeg ble sittende å gruble litt over dette utsagnet...mener du faktisk at forforsterkeren i 2106 er på høyde med den seks ganger dyrere 1098?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sånt ja. :wink:

Men for all del, 2105 er ikke akkurat noen kraftpakke av en receiver. Snarere tvert i mot.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må prøves ut

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sånt ja. :wink:

Men for all del, 2105 er ikke akkurat noen kraftpakke av en receiver. Snarere tvert i mot.
    Jeg er litt usikker på om du mener dette seriøst eller ei med disse blunketegnene bak :-P

Men jeg registrerer jo at Dag "svs" johnsen og flere andre "tunge aktører" når det kommer til utstyrsnivå på forumet bruker disse receiverne med mange ganger dyrere effektforsterkere koblet til. Det er vel ikke helt uten grunn..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr, akto

Impluskjøp eller? Får ta meg en tur ut en dag med blokkene under armen, så kan vi teste litt. Vurderte en gang i tiden de Vincent-blokkene jeg og, så hadde vært skoj å hørt de. Et nytt gjensyn med Ultraen er heller ikke å forrakte :grin:

Spennende det du sier om forforsterkerdelen i 2106, Gorm. Håper for Rotel sin del at det er Denon som har utrolig god forforsteker i forhold til prisen.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten så vi burde kjøre en sammenligningstest så vi vanlige dødelige kan høre om forskjellen er verdt prisen. Jeg kunne iallefall tenke meg å sammenligne forforsterkerne til Denon, Rotel, Arcam, Yamaha og kanskje Parasound ved en anledning, og det er vel ikke så mange forhandlere som fører samtlige. Utstyrsmessig blir det jo mindre og mindre forskjell på billige og dyre, det må da være lydmessige kvaliteter som forsvarer prisforskjellen.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er klokken borti japan nå, pogwaq?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fem over elleve på formiddagen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med nytt utstyr, akto

Impluskjøp eller? Får ta meg en tur ut en dag med blokkene under armen, så kan vi teste litt. Vurderte en gang i tiden de Vincent-blokkene jeg og, så hadde vært skoj å hørt de. Et nytt gjensyn med Ultraen er heller ikke å forrakte :grin:

Spennende det du sier om forforsterkerdelen i 2106, Gorm. Håper for Rotel sin del at det er Denon som har utrolig god forforsteker i forhold til prisen.
    Takk. Det var på en måte ett impulskjøp, jeg har gått med planene lenge om å hive ut Yamahaen, og sette inn en annen receiver. Men jeg hadde egentlig ikke tenkt meg effektforsterkere enda, for jeg var jo gira på midgard sine 250W Oberon. Etter at jeg var hos Dag, hvor vi testet Usher 1.5, Doxa 70 og Vincent SP 331 med en Denon 3805 som pre, så ble jeg gira. Vincenten er jo skam-billig, så derfor ble den avgjørelsen tatt. Yamaha'n og Arcamen ble solgt ett par dager senere, og resten er kjent.

Det hadde vært skitgøy om du hadde tatt med deg Oberon en dag, så kunne vi tatt en direkte sammenligning. Jeg vet om ett par andre som hadde vært interessert i det også. Men det blir ikke før om ett par uker, for det er stor mulighet for at kinoen er ferdig da, i alle fall så ferdig at det går ann å teste litt.

Det lille inntrykket jeg har av Denon 2106 hittil er at den gjør en bedre jobb enn Yamaha'n, både på film og musikk. Særlig musikk.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Det er ganske mange som driver med slikt, og du verden å gøy det er å møtes for å teste ut utstyr.

En sammenligning av forskjellige receivere og deres forforsterkere hadde vært gøy å få til. Men det er jo bare å få tak i folk med det utstyret men ønsker å ha med i en test, og så kontakte de. De fleste synes slikt er moro.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det i utgangspunktet forforsterkeren i 3805 jeg siktet til, men etter det jeg forstår er 2106 "bygget på samme lest".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, men bare det at forforsterkerdelen i Denons receivere og Rotels dedikerte forforsterkere er sammenlignbare er jo ikke verst i seg selv må jeg si.

Dette er uansett sikkert noe som kan taes utenfor tråden til akto.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er uansett sikkert noe som kan taes utenfor tråden til akto.
    NEI!!! Dette er klassifisert info, og skal kun deles ut på need to know basis!!! Kan ikke risikere at andre får god lyd også, hehe

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr Akto. :grin:
    Vi er helt på linje når det gjelder forforsterkerdelen i den Denon-serien, den er langt bedre enn de fleste ønsker å innrømme. Hadde de produsert den i et rent forforsterker-chassis, hadde jeg dumpet 1098 på dagen. :wink:
    Hva vil du da si om EISA vinneren VSX 1015 (evt de lavere nummerne hvis det er samme prosessor) brukt på samme måte ? Dvs som pre med gode separate effektforsterkere.

Virker som du er inne på en god ide Akto. Vurderer dette sterkt selv.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke svare for Gorm, men jeg kan gi mine 2 cent's ang dette. Det er jo mange som bruker sluttrinn sammen med receivere. Jeg har etterhvert erfart at det er effektforsterkerne som i størst grad bestemmer dybde, bredde og holografien i lyden. Lydsignaturen må komme fra pre/prosessor. Shit in=shit out. Derfor må prosessoren gjøre en god jobb. Men det er vel så viktig at det er krefter nok, og i de aller fleste receivere, om de heter H/K eller Yamaha (ikke tilfeldig valgt ) skorter det på krefter (nok). Noen receivere er jo sannsynligvis svært gode, i prisklassene over 20k så begynner det å hjelpe. Her er jeg på tynn is, for jeg har hørt svært få av de. Men hvorfor ikke gå for en slik løsning. Har man ett 6.1 oppsett så vil det komme på 26000 for 3 stk Vincent SP331 og en stk Denon 2106. Dette er bare ett eksempel, for det er slettes ikke sikkert dette passer alle høyttalertyper. Men da har man i alle fall krefter nok, og disse Vincentene er ikke dårlige. De kan nok hevde seg mot langt dyrere saker.

Nå har jeg fått testet dette litt på film også, og det er ikke noe problem, dette oppsettet er svært dynamisk og kraftfullt. Og prossesoren i Denonen fungerer høyst tilfredsstillende! Jeg mangler litt på senteren, men det blir nok en Vincent til så fort lommeboka kommer seg igjen.

Newcomer Suntrip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Akto, gratulerer med nytt utstyr. Jeg vurderer å kjøpe meg effektforsterkere til mine 946 electra. Bruker en Primare SPA21 på hele opssettet mitt nå. Har sett på Primare sine egene effektforsterkere, men dem synes jeg er litt i dyreste laget. Hvordan tror du Vincent hadde fungert sammen med Primare og electra? Tror du det kunne gjort susen?

Side 21 av 257 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •