Aktos hjemmekino - Side 208

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 208 av 257 FørsteFørste ... 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 204 205 206 207 208 209 210 211 212 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 4,141 til 4,160 av 5136
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne så jo svært lovende ut, bortsett fra at de prøver å ødelegge den med media-player nettverksfunksjonalitet. Men hvem - om noen - importerter integra til Norge?

Denne Integraen diskuteres forøvrig ofte på AVSforum

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Integra er Onkyos svar på Toyotas Lexus. Den er særdeles spennende, og prisen i USA er det heller ingenting å si på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den ser unektelig spennende ut, men slik jeg hadde forstått det så skulle den ikke komme til Norge?

Hvis den kommer her til lands med relativt bra pris så er jeg ikke i tvil, spesielt mtp hva Denon tar for sin surr. pros. med mye av de samme featuresene.......:-|

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Så da er den kanskje ikke så "gammeldags" HåkonN? Eller var det noe annet du tenkte. Ser poenget ditt med HD overføring, og hadde det vært slik at Cary ikke kunne levere dette med C11 ville jeg ikke vurdert den. Men det ser ut til at det kommer og da er det plutselig høyst interessant...og dyrere
    Jeg var ikke klar over det. Jeg tok utgangspunkt i produktet slik det selges per i dag. Og jeg trodde faktisk ikke C11 hadde HDMI inngang....

Dersom det kommer en slik oppgradering er det selvfølgelig ikke noe gammel teknologi lenger....

Jeg kjenner ikke C11 sine ytelser film-modus, jeg har bare hørt på Cary en gang, og det var i 2 kanaler. Selv oppgraderte jeg etter å ha hatt flere receivere, til en dedikert prosessor fra Meridian. For meg og mine preferanser var det en lydmessig oppgradering både til film og til musikk. Musikk er selvsagt det som skiller mest, da det er her man driver kritisk lytting. Med (gårs?)dagens dårlige lyd-standarder (DD og DTS), er ikke utgangspunktet så veldig bra uansett. Skal selv ha en av disse nye receiverne nå snart, men den skal få stå på kinoanlegget jeg skal ha på soverommet. Det er et Tannoy Arena 5.1 veggmontert system, og på det settet har jeg hatt gode erfaringer med Pioneer`s romkorreksjon.

Dersom du kan få en Cary med støtte for de nye formatene, så hadde nok jeg gått den veien om du ikke er avhengig av noe som kun en receiver kan gi deg. Det er en prosessor som har fått mye skryt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    He he, det blir ikke lett ...

Jeg velger jo selv ut utstyr til min egen kino, og der er det en del hummer og kanari for å si det pent. Målet mitt er dog relativt enkelt. Ingen idiotisk prisede produkter, ingen voodoo, funksjonibelt og dynamisk. Jeg vektlegger bass like mye som jeg vektlegger diskant.

Jeg går for separate løsninger, og holder hjemmekinodelen utenom stereodelen. Alt jeg har gjort har blitt gjort med ett mål for øye; best mulig lyd i stereo.
    - Derfor bruker jeg forforsterkere med prosessorinngang, og kjører den effekten jeg bruker på musikk også i filmmodus. Receiver driver alt utenom fronter. Jeg har forelsket meg i Onkyo, men det kunne like gjerne vært Yamaha, Pioneer, Marantz, Sony eller Denon. Pr. d.d. mener jeg at Pioneer har den beste romkorreksjonen for de med nakne vegger og mye klang, eller merkelige fasonger på rommene sine. Jeg mener Yamaha har vist seg som mest dynamisk, mens Onkyo er best balansert. Mer enn dette vil jeg egentlig ikke si, for vi holder på med en stor receivershootout for tiden, og der kan det komme noen overraskelser.
    Takk for svar! Jeg får lese litt mer og gå i tenkeboksen en stund...er jo ikke noe som haster hinsides heller fordi rommet ikke er ferdig enda...Skjønner at du holder kortene hvis det er en reportasje som kommer...den gleder jeg meg til

Mvh Chris

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg var ikke klar over det. Jeg tok utgangspunkt i produktet slik det selges per i dag. Og jeg trodde faktisk ikke C11 hadde HDMI inngang....

Dersom det kommer en slik oppgradering er det selvfølgelig ikke noe gammel teknologi lenger....

Jeg kjenner ikke C11 sine ytelser film-modus, jeg har bare hørt på Cary en gang, og det var i 2 kanaler. Selv oppgraderte jeg etter å ha hatt flere receivere, til en dedikert prosessor fra Meridian. For meg og mine preferanser var det en lydmessig oppgradering både til film og til musikk. Musikk er selvsagt det som skiller mest, da det er her man driver kritisk lytting. Med (gårs?)dagens dårlige lyd-standarder (DD og DTS), er ikke utgangspunktet så veldig bra uansett. Skal selv ha en av disse nye receiverne nå snart, men den skal få stå på kinoanlegget jeg skal ha på soverommet. Det er et Tannoy Arena 5.1 veggmontert system, og på det settet har jeg hatt gode erfaringer med Pioneer`s romkorreksjon.

Dersom du kan få en Cary med støtte for de nye formatene, så hadde nok jeg gått den veien om du ikke er avhengig av noe som kun en receiver kan gi deg. Det er en prosessor som har fått mye skryt.
    Hei HåkonN!
    Nei, det er ikke så lett å følge med på dette her. AVSforum, hvor den diskuteres hyppig, er heller ikke helt oppdatert. Det som har vært rart hele veien er at C11a (audiodelen) ikke har HDMI inn (som du påpeker) og heller ikke nevner noe om at den har mulighet for å levere de nye formatene. Dette var før de lanserte C11v (videodelen) som skal støtte all verdens formater ser det ut til, og som har plenty med HDMI. Det er kun en kabel mellom enhetene som skal gjøre denne til "en" enhet.
    Er veldig vanskelig dette her...i det ene øyeblikket er det noe som sier meg at Cary vil passe best, i det andre lurer Akto ( ) i bakgrunnen og setter griller i hodet på meg..hehe! Nå kan det jo godt hende at Cary tar et godt sprang på dynamikk i kinomodus når den lanseres med de nye lydformatene, men hvis det er sånn at en Yamaha "gruser" Cary på film...vel...
    Kan helle rikke forstå at en Reciever skal være bedre enn en dedikert prosessor med effekttrinn, men den godeste Tråd-eier har jo hørt en del oppsett og har en god del pondus i dette gamet! Vi får se hva det blir til...har enda litt tid før rommet er ferdig...

Mvh Chris

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre en ting kllinkende klart: Cary C11 er en bedre pre (les: spiller bedre) på alle måter om man sammenligner med receivere i 20k-klassen, men det er det man mister jeg er på jakt etter - tweakemulighetene. Disse kan løfte et anlegg til nye høyder, og produktet kan fremstå som bedre selv om det ikke er det (om du skjønner).

Drømmen min sitter Håkon på, og når den kommer med HDMI så er det sannsynligvis verdens beste surroundprosessor (Meridian er jo for pokker digitalteknikk!)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre en ting kllinkende klart: Cary C11 er en bedre pre (les: spiller bedre) på alle måter om man sammenligner med receivere i 20k-klassen, men det er det man mister jeg er på jakt etter - tweakemulighetene. Disse kan løfte et anlegg til nye høyder, og produktet kan fremstå som bedre selv om det ikke er det (om du skjønner).
    Når du tenker på tweakemuligheter, tenker du på EQ/RK? For dette er vel først og fremst mangelen til C11 om jeg har forstått rett?

Testet du denne nye videodelen også (C11v)?

(jada, jeg skal leste testen... )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du tenker på tweakemuligheter, tenker du på EQ/RK? For dette er vel først og fremst mangelen til C11 om jeg har forstått rett?

Testet du denne nye videodelen også (C11v)?

(jada, jeg skal leste testen... )
    Hehe... Ok, dette er jo interessant! Skjønner dette med tweakemulighetene egentlig...som HåkonN spør om : hvilke ting innen tweakingen tenker du mest på?
    Akto har ikke testet den nye videodelen. Lanseringen er rett rundt hjørnet eller rett på nyåret...Cary er litt diffuse her...det skal visstnok være mangel på spesielt HDMI 1.3 deler som gir denne forsinkelsen. De store merkene blir trolig prioritert sies det.
    Akto skrev også testen basert kun på C11a (audiodelen), så det er sagt (Han har vel nevnt det selv også).
    Når videodelen kommer er jo heller ikke Cary i det prisegmentet den er blitt lovprist i tester, så dette kan jo forandre litt på pris/kvalitet karakteren. Men slik jeg har forstått er denne audio-klumpen meget god sammenlignet med langt dyrere produkter. Det var en bruker på AVS forum som mente han var mer fornøyd med Cary enn en Theta prosessor. Jeg har ikke peiling, men refererer kun...det er likevel interessant. Når det er sagt er ikke den siste setningen ment å være bensin for en debatt
    Jeg har aldri hørt Meridian. Er det noen av dere som kort kan si noe om denne kontra Cary. Tenker både på lyd, men også type brukergrensesnitt. Rart at Meridian også henger etter på utstyrsfronten til nye formater?? Er ikke de på en måte digitalsjefen over alle digitalsjefer da?

-C-

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt Meridian. Er det noen av dere som kort kan si noe om denne kontra Cary. Tenker både på lyd, men også type brukergrensesnitt.

-C-
    Du sier "denne kontra Cary", jeg går ut i fra at du mener Meridian 861 som Akto henviste til. Den har vel for det første en helt annen oppbygning enn Cary, da den er bygget på moduler/printkort som gjør at den kan oppgraderes/utvides i alle mulige bauer og kanter. Jeg kan ikke si noe om hvordan denne er lydmessig ift. Cary, da jeg ikke hørte de under samme forhold. Det jeg kan si som 861-eier, er at jeg syntes Cary fikser 2 kanals stereo særdeles bra. Meridian har mindre modeller også, men de støtter ikke HD, og er heller ikke oppgraderbare. Så derfor er Cary ganske så spennende IMO....

Du kan se litt på en test her om du er nysjerrig på 861:
    Meridian 861 Version 4 Audio-Video Preamp With Room Correction

Villedende er rundt 120 000k for det nødvendige, også baller det på seg om man ønsker flere kort. Man betaler jo selvfølgelig en del for at det står Meridian på panseret også, men Meridian kan vel ta seg betalt siden det er få konkurrenter som har noe lignende.

Meridian er vel en av de få selskapene som kan lage en kjøkkenradio til 20 000kr og få den til å selge bra....

Rart at Meridian også henger etter på utstyrsfronten til nye formater?? Er ikke de på en måte digitalsjefen over alle digitalsjefer da?
    Meridian hevder at de må kunne tilby noe mer enn resten av markedet for å overleve, og ta hjelper det ikke å kaste seg over den første mainstream alt-i-et chip`en de fleste andre bruker. Jeg har hørt tidligere at de blant annet lager sine egne algorythmer for dekoding av multikanals lyd. De har også sagt i forbindelse med HD-krigen, at de er litt passive om dagen, da de vil ha 100% klart først hva som er mest hensiktsmessig å selge til forbruker. Det er blitt sagt at selv produsenter av HDMI 1.3 komponenter er noe forvirret og usikre om hva som kommer til å skje. Det samme fikk jeg som svar av Classè når jeg spurte de om status på deres produkter. Mindre high-end firma har verken ønske om eller råd til å slippe nye produkter annen hver måned. De venter til standarder er ferdig satt, og prøver å få til noe som overgår resten. Det tar ofte tid....

Historien har vist at når Meridian først slipper noe, så er det som regel meget bra. Så jeg er optimist i forhold til oppgradering av min prosessor, men det er klart det er en smule frustrerende å se andre får bedre film-lyd av en receiver til 1/10 av prisen....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mja, jo - f.a.e.n.skapet har jo ikke VGA-inngang fra PC. Derfor må en 5BNC-overgang til, noe som tar "litt" tid å skaffe - gudene vet hvorfor.

Så langt har jeg testet litt annet snacks, men det lover godt - i aller høyeste grad! Lite regnbuer, heldigvis, for akkurat dét er jeg følsom for.

Meget bra rett ut av boksen, men likevel måtte det litt justeringer til for å få det sortnivået og den balansen jeg ønsker meg.

En dedikert HD-spiller er uansett på listen over potensielle innkjøp, men om det er HD-DVD eller BD som er det beste å investere i - se det du... noen som har gode erfaringsmessige tips å komme med...?

Sorry, ikke meningen å kuppe tråden din, Atle, men du får skylde på CP... ;-)
    Okei RK....... (slett ikke like morsomt) 8) :-D

Har en ti meter 5 BNC (fra HTTEch) liggende om det kunne løse noe, men det var vel overgangen du manglet.

Når det gjelder HD spiller så er det beste å velge begge. En Toshiba EP10 og en PS3, da har du 1080p/24 i begge formater til rundt 5K.
    Skal du bare ha et format må du velge hvike filmer du foretrekker (dårlig løsning IMHO)
    Det er kun PS3 som er fremtidsikret av BD spillere siden den er fullt oppgraderbar.
    Evt så er vel Samsung BDP5000 (kombispiller) en kommende stjerne?
    BD har nå også kommet med regionfrie spillere (Sony S300 og S500) noe som løser litt i regionsflokene.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke kjøre hd-lyden analogt ut fra en hd/blu-ray spiller da og inn på meridianen via 7.1 in?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...ja, det er jo kanskje ikke helt rettferdig å sammenligne de to...var ikke klar over prisen på 861..dæven Da kan jeg bare skille meg med en gang! Må nok holde meg til noe mer i prisklassen til Cary, da med mulighet for videodelen selvfølgelig etterhvert...
    Skjønner at Meridian sitter litt på gjerdet og venter. Når selv produsentene er usikre er det ikke rart vi er!
    Tror nok lille meg uansett blir superfornøyd med Cary Når det gjelder recievere ser jeg at gutta her inne sliter mye med disse ift sw oppgraderinger og diverse...da vil jeg heller ha det litt enkelt!

-C-

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Villedende er rundt 120 000k ...
    Her tror jeg du villeder oss en liten smule Håkon...

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Når det gjelder HD spiller så er det beste å velge begge.
    Enig! :-D Med dagens inngangspris er det jo ikke noe å tenke på... er det vel??? :shock:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mens Onkyo er best balansert. Mer enn dette vil jeg egentlig ikke si, for vi holder på med en stor receivershootout for tiden, og der kan det komme noen overraskelser.
    Du kan vel si om du med dette mener at Onkyo er best balansert mellom musikk- og filmgjengivelse? Eller var det en annen balanse du siktet til?

Jeg ser forøvrig frem til receivershootouten med stor spenning, da dette er den mest relevante artikkelformen, etter min oppfatning. Enkeltartikler i Hjemmekino, skrevet av forskjellige skribenter og under forskjellige lytteforhold og med forskjellige preferanser, røper for meg lite om de relative forskjellene, og dermed blir karaktersettingen også lite sammenlignbar. Et lyttepanel som tester produktene mot hverandre, derimot... :-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du kan vel si om du med dette mener at Onkyo er best balansert mellom musikk- og filmgjengivelse? Eller var det en annen balanse du siktet til?

Jeg ser forøvrig frem til receivershootouten med stor spenning, da dette er den mest relevante artikkelformen, etter min oppfatning. Enkeltartikler i Hjemmekino, skrevet av forskjellige skribenter og under forskjellige lytteforhold og med forskjellige preferanser, røper for meg lite om de relative forskjellene, og dermed blir karaktersettingen også lite sammenlignbar. Et lyttepanel som tester produktene mot hverandre, derimot... :-)
    Bifalles!
    Ser frem til nr.11, ikke minst fordi jeg nok må se meg rundt etter en ny (Onkyo?)-receiver.
    Men alternativene finnes sikkert. Noe som neste nummer forhåpentligvis vil avsløre??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, ikke bladet som abonnentene har fått nå, men bladet som kommer i januar vil ha receivertest.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Ok, dette er jo interessant! Skjønner dette med tweakemulighetene egentlig...som HåkonN spør om : hvilke ting innen tweakingen tenker du mest på?
    Romkorreksjon, EQ, individuell delefrekvens for hver høyttaler, avstandsjustering ned mot 1cm (dvs. total fasevender), og andre "lokale" variasjoner slik som Pioneers fasekorreksjon. Dette finner man jo på high-end utstyr også, men det er mer sjeldent enn på billigutstyr.

Jeg er klar over at argumentet er litt tynt. Kanskje jeg prøver å lure meg selv

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kan du ikke kjøre hd-lyden analogt ut fra en hd/blu-ray spiller da og inn på meridianen via 7.1 in?
    Det er en mulighet ja, men da må jeg investere i en HD-avspiller med analog ut. Kanskje jeg må ha enda et input kort til 861 også. Det blir dyrt for noe som kanskje bare er nødvendig i 4-5 måneder.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok lille meg uansett blir superfornøyd med Cary
    -C-
    Jeg hadde nok også blitt superfornøyd med Cary. Flotte produkter indeed, og åpenbart mye god lyd for prisen. :-D

Side 208 av 257 FørsteFørste ... 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 204 205 206 207 208 209 210 211 212 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •