Aktos hjemmekino - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 257 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Ser at Monica setter pris på at det god size på ting ;-) ....nok en kommentar du forventet skulle komme!? :-D
    Hehe, jeg hadde glemt at du frekventerte dette forumet jeg...

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger nøye med på tråden din vet du ;-) ....nå tror jeg at skal "tre av" her på pc'n og se en film for meg selv i stua :-D . Film er som kjent best hjemme!
    Fortsatt god kveld folkens!

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå? Skjer det noe på hjemmekinofronten, eller har frøkna krevd alle kreftene dine?

Var litt nysjerrig på om du har funnet løsning på senterproblemet. Jeg er også litt nysjerrig på hvordan det ser ut i rommet ditt nå, hva med noen bilder på minhjemmekino?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja... Senteren blir ikke noe problem i kinoen, der blir det ikke noe TV.

Det eneste som skjer nå, er at alt som sto i rommet ved siden av, der pj'en skal stå, er flyttet over til kinoen. Er i gang med å pusse opp det rommet, slik at jeg kan konsentrere meg om å få opp Barcoen der først. Så kommer siste rest i kinoen.

Bilder derifra ville bare vist masse drit stående, så det er ikke mye interessant.

Det som skjer nå som det blir kaldere, er at jeg først ordner "det tekniske rommet". Så med det kommer det ett hull i veggen der bakprojeksjonslerretet kommer opp. Når det er i boks blir det laget ett platå for bakre sofa i kinoen. Så blir det maling, montering av teppe og lister og slike kose-detaljer.

Går litt tregt dette, men jeg lover å oppdatere med bilder og tekst, ned til minste detalj. :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufattelig spennende med en Barco og bakprojeksjon. Disse to tingene må jo gi det sykeste bildet i denne prisklassen. Greit å ha to slike rom ved siden av hverandre da.....;-)

Gleder meg til fortsettelsen og bilder, akto!

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på jeg også. Gleder meg veldig til alle mulige bilder og forklaringer

Newcomer Suntrip sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og..:grin: Dette ser virkelig låvende ut! Flott electra oppsett du har.. Håper ikke det er lenge til jeg kan lage et eget hjemmekino rom!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den centern er fin!

Jeg testa min sikkelig ut i dag, og må si det er en opplevelse for seg sjøl, så vet veldig godt at du har en sinnsykt rå senter Nå har aldri jeg hatt noe i nerheten av JMlab, så da var jo dette en helt ny sak for meg. Men fy **** og fornøyd jeg ble med den!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var litt mer snacks på plass i stua.

Yamahaen fikk sparken for grov tjenesteforsømmelse. Sorry mac, men makan til dårlig receiver når det kommer til musikk i stereo skal man lete lenge etter. Fikk høre Denon 3805 hos Dag, sammen med en Vincent SP 331, på Usher AC 20, og det skal jeg si leverte. Ett enormt stereoperspektiv, som til og med lot subben være med. Hvis subben skulle være med på Yamahaen min, måtte den stå på "2ch stereo", og da forsvant absolutt alt av holografi og dybde. Musikk uten sub er uaktuellt for meg, siden jeg liker å høre det som måtte finnes på platene jeg har i spilleren min.

Var ikke interessert i en stor og kraftig receiver, for planen er å bygge ut med effekttrinn på alle kanaler etter hvert. Så da falt valget på en Denon 2106. Etter en times lytting på "klubben", var jeg overbevist, og selgeren var glad. Ny receiver fant veien "hjem".

Siden jeg likte det jeg hørte hos Dag, fulgte jeg i hans fotspor. Hvorfor finne opp kruttet på nytt, det funka hos han, så jeg tok sjangsen på at det skulle funke hos meg også. 2 stk Vincent SP 331 passer fint ved siden av 2 stk Jmlab Electra 936, så da er det gode muligheter. Ser det fint ut, låter det sikker bra også... Eller?... Joda, etter 2 timer oppvarming av elektriske kretser og duppeditter skal det testes. Siden min bedre halvdel hadde vondt i hodet, og jeg er en tøffel, så ble det testet på moderat lydtrykk. Og gjett... Nå har jeg endelig den holografien og dybden jeg har letet etter. I dette øyeblikk står Kari og spiller de nye låtene sine hjemme hos meg. I min stue! Ha, slå den dere Førstinntrykket er uansett knallbra!!!

Så måtte jeg ha noen finere kabler, men jeg var ikke interessert i noe dyrt, siden jeg til dags dato ikke har klart å høre forskjell på kabler, så lenge de er greit dimensjonert. Supra Ply 3,4 med sorte strømper ble kjøpt inn. Hørte heldigvis ikke forskjell fra mine DIY Cat5 kabler, så jeg er fortsatt realist, og legger mine penger der det teller, og ikke i Voodoo.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du er nøgd. Aner derimot ikke hvorfor Dag har lempa ut Usher AC 20, som du likte så godt. På den annen side så refererer du til en demo som ikke inneholder en eneste komponent som er lik de du har...(ref. "Fikk høre Denon 3805 hos Dag, sammen med en Vincent SP 331, på Usher AC 20, og det skal jeg si leverte."). Det viktigste er dog at du er (super)fornøyd.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant det Tiger, men det var ikke først og fremst lydsignaturen jeg var ute etter, men evnen til å skape ett "bilde" av musikken. Det klarer de aller fleste høyttalere, men det er her effektforsterkere og gode DAC'er / prosessorer kommer inn i bildet.

DAC'en i 3805 og 2105 er bygget med samme lydfilosofi, og Vincentene evner å gjøre jobben. Derfor ble det Vincent (lik som Dag sin, ja...) og Denon.

Du har 1400, sant? Har du sub på når du spiller musikk i stereo? Hva opplever du i så fall da Tiger? Mulig det var noe galt med min 1400, men jeg tror ikke det. På film rocket den skikkelig uansett. Så veldig gal var den ikke, men du vet hvordan det er når man først har oppdaget en "skavank"...

Dag selger og kjøper for å teste nye ting. Hadde jeg hatt kroner, så hadde de stått i stua mi nå For en høyttaler som rocker så sinnsykt, i tillegg til å spille så utrolig fint, har jeg ikke hørt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har RX-V1400 og benytter IKKE subwoofer i stereo (dvs. Direct Stereo). Men det visste du jo.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var klar over at du har 1400, men jeg visste ikke om du brukte sub i stereo eller ikke. Da er det jo greit, for da fungerer det. Jeg var avhengig av å bruke sub, ergo ble lydkvaliteten kraftig foringet. Men i Direct funker det som det skal!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut, akto!

Grattis med nye produkter. Gleder meg til å følge dette videre. Kanskje vi tar en øl eller to og prater om dette den 19/11 også.....;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal du ikke se bort i fra Anfield :-D Takk takk!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja - her handles det over en lav sko... :-P

Gratulerer med fin-fint utstyr. Håper virkelig du forblir storfornøyd med lyden. Enda en grunn til å ta et lite besøk på de kanter!

Vi vet jo (stort sett) hva vi er ute etter av lydbilde, så det er bare det å klare å matche komponentene som passer for ens eget lytterom!

Vi sees i nærmeste fremtid...! ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roko, takk for sist :-D

Takk for det. Jeg må si at dette var en virkelig forbedring. Kan ikke sammenlignes what so ever. Detaljrikt og pent. Merker så utrolig stor forskjell på lavt volum. Dette er nesten like stort som å gå fra Jmlab SW900 til SVS PB-12 Ultra/2. Sykt, sykt og sykt... Neste nå er å få demo på Midgaard sine klasse D, 250 W. Skal bli spennende å sammenligne med de, som var de jeg egentlig hadde tenkt meg. Tipper Snickers blir med på det (hører du Isen?)

Vi sees Roko :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Be sure! :smile:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr Akto. :grin:
    Vi er helt på linje når det gjelder forforsterkerdelen i den Denon-serien, den er langt bedre enn de fleste ønsker å innrømme. Hadde de produsert den i et rent forforsterker-chassis, hadde jeg dumpet 1098 på dagen. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Impulskjøp er altfor gøy, særlig når resultatet blir bra. Biamper du? Jeg kjører også JMlab og Vincent (dog litt rimeligere modeller ops og opplever det som en bra kombinasjon, bortsett fra at diskanten kan være litt skrikende når jeg drar skikkelig på, noe jeg antar kan tilskrives begge både elektronikk og høyttaler...kanskje jeg burde vurdere å teste 331?

Side 20 av 257 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •