Aktos hjemmekino - Side 189

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 189 av 257 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 3,761 til 3,780 av 5136
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Akto
    De tre subwooferne skal selges snart, til fordel for enten tre stykk PB13 Ultra, eller to PB13 Ultra og to PC13 Ultra (om de kommer, noe jeg regner med at de gjør). Da setter jeg boksene i front, slik at slammet kommer mot meg, så kan tubene stå bak og skape de deilige bølgene der Elektronikken på hver side av senter flyttes til det venstre hjørnet i front, i et eget rack der.
    Uansett hvor rått dette kommer til å bli, er jeg glad jeg ikke bor i samme hus, må være en påkjenning og ha et jordskjelv i kjelleren.

Gratulerer med nok et cover. En del kule låter på den skiva.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det får'n si, enda et cover jo! Sweet Skjønner jo nå hvorfor du er noget mer fraværende enn tidligere. Får nesten kjøpe denne platen også, den virket faktisk litt spennende.

Ellers høres jo dine fremtidige planer i kinoen svært så spennende ut, blir moro å følge med på. Husk å poste mange bilder

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting:

First thing first: Gratulerer med å etablare en base / et rennomé som fotograf. Ikke alle som har fått et slikt boost i starten, så det må jo skyldes at du er dyktig (på flere plan).

Second thing: Siden du har RX-V2700; Hva liker du og hva liker du ikke når det gjelder stereokvaliteter den måtte besitte?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det folkens

Vedrørende RX-V2700 så synes jeg den fungerer meget godt på musikk, selv om den ikke er helt etter mine preferanser. Jeg bruker den kun på film, og der gjør den en særdeles god jobb!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje en A

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er en RX-V2700. Den skal også forøvrig selges til fordel for enten en ren prosessor eller en Onkyo.

Blir det prosessor kan det nok dukke opp en Arcam AV9 eller en Cary Cinema 11, og blir det en receiver blir det sannsynligvis Onkyo sin 875. Her er usikkerhetsmomentet stort, men Onkyos nye receivere er noe for seg selv innenfor de kriterier jeg verdsetter høyest
    Igjen føler jeg meg nesten forpliktet til å nevne; Accuphase som en kanditat

Accuphase A/V Conrol Center VX-700
    og en
    Accuphase Stereo Power Amplifier A-45

Så tenker jeg både musikk og kino delen din er reddet.

Skal du/dere på Horten messa så skal Lyric stille ut noe snacks fra Accuphase og Avantgarde der

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Accuphase effekt kan jeg godt tenke meg, men jeg tror faktisk jeg skal styre unne High-End prosessorer inntil videre (kanskje bortsett fra Arcam AV9). Det er mange grunner til det, uten at jeg skal starte en ny debatt

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en RX-V2700. Den skal også forøvrig selges til fordel for enten en ren prosessor eller en Onkyo.

Blir det prosessor kan det nok dukke opp en Arcam AV9 eller en Cary Cinema 11, og blir det en receiver blir det sannsynligvis Onkyo sin 875. Her er usikkerhetsmomentet stort, men Onkyos nye receivere er noe for seg selv innenfor de kriterier jeg verdsetter høyest
    Hva er det med Onkyo som du verdsetter så høyt? Det er ikke lov med hemmeligheter på dette forum:-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydsignatur / match med hønna

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Accuphase effekt kan jeg godt tenke meg, men jeg tror faktisk jeg skal styre unne High-End prosessorer inntil videre (kanskje bortsett fra Arcam AV9). Det er mange grunner til det, uten at jeg skal starte en ny debatt
    Litt både og problemstilling det med high-end processorer nå i disse HDMI 1.3 tider. det skal dog nevnes at både Meridian, Theta og Mark Levinson alle kommer til å la kunden oppgradere med HDMI 1.3 kort når de er klare til å levere (Q1 - Q2 2008?)
    Med så rått annlegg som du har Akto så går du glipp av MYE ved å bruke slik nedre mellomklasse elektronik.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke slik at jeg ikke har testet mye snacks, wotg, det er bare det at så lenge jeg bruker egen forforsterker i stereo (med prosessorinngang), mener jeg at det er bortkastet penger å bruke en alt for dyr prosessor for å spille av DTS og Dolby Digital. Disse formatene er jo så komprimert at mp3 i 64 kbps kan noen ganger være bedre. Det finnes selvfølgelig unntak, men slik er det dessverre altfor ofte.

Med Meridian G08, Arcam C31 og Conrad Johnson MF2500A mener jeg stereolyden er godt ivaretatt, og det er det viktigste for meg. Og ja, jeg har testet mye før disse valgene er tatt, og det er den totale synergien som er viktigst, ikke prislappen de har fått. Jeg sier IKKE at du gjør det, for det ser ut til at det ligger en del omtanke bak dine valg også

Det er litt farlig å komme med denne uttalelsen, men det er ikke til å stikke under en stol at de som produserer "nedre mellomklasse elektronikk" ofte har surroundprosessorer (chiper) som glatt overgår det enkelte high-end-produsenter klarer å få til, all den tid de etterstreber best mulig stereolyd, og det blir for pent og pyntelig på film ...

Når det gjelder HDMI 1.3 så er ikke dette noe jeg må ha, all den tid MPCM kan overføres av alle HDMI-generasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer forøverig Cary med en 11v for video som er tenkt linket med 11 prossesoren.
    Her er ett uttrag fra den's specs:

Kode:
    1080p@120Hz WUXGA output
    (yes it does 24fps)
    HDMI 1.3 (6) in (2) out
    digi-link system connector (2gig bandwidth) for combination with the C11 surround processor
    RGB and Component video
    Dual RS232 ports
    Five assignable audio inputs, one analog, two toslink, two coaxial digital
    Rear Panel IR input and output plus dual 12volt remote triggers
    Eight each assignable S-Video and composite video inputs.

• Removable AC power cord
    • Eight each assignable S-Video and Composite video inputs (17 video inputs total)
    • Rear panel IR input and output plus dual 12 volt remote triggers
    • Dual RS 232 ports for system control and update capabilities
    • Cary Digi-link system connector for combination with the Cinema 11 Surround Sound Processor
    • Two digital audio outputs, one coaxial, one Toslink
    • Five assignable audio inputs, one analog, two Toslink, two coaxial digital
    • Component video output 
    • RGB video output
    • HDMI 1.3 generation inputs (6) and outputs (2) 
    • Integrated I2S Audio Delay to exact audio and video synchronization

VIDEO RESOLUTION SETTINGS:
    1080p@120Hz WUXGA output
    480p, 540p, 576p, 720p – 50, 720p – 60, 1080i – 50, 1080i – 60, 1080p – 24, 1080p – 25, 1080p – 50, 1080p – 60, 1080p – 120, 640 x 480, 800 x 600, 848 x 480, 852 x 480, 856 x 480, 960 x 540, 1024 x 576, 1024 x 1024 ALiS, 1280 x 720, 1280 x 768, 1280 x 1024, 1360 x 768, 1366 x 768, 1368 x 768, 1400 x 768, 1400 x 1050, 1440 x 864 ,1440 x 960, 1440 x 1152, 1920 x 1080, 1920 x 1200

OTHER FEATURES
    • DCDi Edge® processing for the second channel window
    • Side by side (PBP) window support
    • Video PIP over video background

PICTURE-IN-PICTURE (PIP)
    • ACM-3D ensures full dynamic range is used in video content flesh-tone compensation, blue stretch and other image enhancements

ADVANCED COLOR MANAGEMENT (ACM-3D)
    • Removal of DVD Chroma Upsampling Error (CUE) introduced by some DVD sources
    • Non-linear Chroma and Luma enhancement lters with Noise Coring

FAROUDJA TRUE LIFE VIDEO ENHANCER
    • Adaptive 3D/TNR Noise Reduction lm processing
    • Adaptive Media Display Processing for 3:2 and 2:2 video content
    • Panoramic and Anamorphic non-linear scaling
    • Format conversion up to WUXGA resolutions
    • Per Pixel Motion Adaptive de-Interlacing (MADi) up to 1080i format
    • Low Angle De-Interlacing processing

FAROUDJA DCDi CINEMA FORMAT CONVERSION
    • Supports all broadcast TV standards- NTSC/PAL/SECAM worldwide nition) video input signals
    • Two - 3D Adaptive Comb Filters for Luma-Chroma separation• Faroudja® IntelliComb Technology

INTEGRATED 3D VIDEO DECODER
    • 10-bit Advanced Color Management (ACM-3D) and Adaptive Contrast Control (ACC)
    • Faroudja True Life Video Enhancer
    • Next Generation 10-bit Faroudja® DCDi CINEMA format conversion
    • True 10-bit Processing

jau jau

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har mitt andre CD-cover kommet i butikkhyllene

http://www.kkv.no/asp/hoved.asp?show...Det&utID=10078

Må innrømme at det var litt rart å få en telefon med skjult nummer, hvor det var en forsiktig stemme som sa: "Hei Atle, det er Lars Lillo Stenberg som ringer. Forstyrrer jeg?"

Aktos hjemmekino-leieboerne-jpg

Du som har designet dette coveret?
    Veldig god setting/stemning på bildene. Flott!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det skulle på en måte gjenspeile det å måtte bli fulgt hjem, uten at det skulle være noe fyll involvert. KKV vet du

Det er ikke jeg som har designet coveret, det er jeg som har tatt bildet. Designet, fargene o.l er det noen andre som har gjort.

Artistene er som du kanskje ser deltagere fra gruppene til AHA, De Lillos, Sissel Kyrkjebø og CC Cowboys. Veldig gøy.

Her er for øvrig originalbildet:

Aktos hjemmekino-rundt_bordet-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tre subwooferne skal selges snart, til fordel for enten tre stykk PB13 Ultra, eller to PB13 Ultra og to PC13 Ultra (om de kommer, noe jeg regner med at de gjør). Da setter jeg boksene i front, slik at slammet kommer mot meg, så kan tubene stå bak og skape de deilige bølgene der
    Ikke forhaste deg nå da Atle det kommer jo en PB13 plus/2 Det er jo ikke godt for ryggen din å stadig slepe disse boksene opp og ned den trappa :shock:
    Elektronikken på hver side av senter flyttes til det venstre hjørnet i front, i et eget rack der.
    :-D (Hva var det jeg sa.........)

Ellers har jeg presset senteren litt for å finne ut hvor mye den tåler, men det viser seg at jeg må gi meg før senteren. Jeg har, om jeg kan få lov til å skryte litt, aldri hørt en senter som klarer i nærheten av det Solo klarer, både i forhold til trykk, dynamikk og dybde. Skuddene på Open Range trykker så brutalt at det er ubehagelig. Det må rett og slett oppleves for at dere skal tro meg.
    Det er på tide med en opplevelse av dette nå. Har du tid til et besøk før jul????

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt oppdatering:

Conraden er tilbake fra service og rep. Det viste seg at det var en kondensator som skulle trigge et oppstartsrelé som var tørr. Dette ble byttet, det samme med de andre kondensatorene som det var hensiktsmessig å gjøre noe med. Alle loddinger ble gått over, og en god del av de ble tørket og loddet på nytt. Alt i alt har jeg fått tilbake en forsterker som er helt annerledes enn den jeg kjøpte. Mindre trafobrum og "sortere bakgrunn". Perfekt. Lenge leve Dalens på Skytta. Det er latterlig hvor billig det er å reparere elektronikk.

Ellers har jeg fått på plass nytt rack, og selv om bildet er helt ute av proposjoner gir det en viss pekepinn på hvordan utsikten er nå.

Aktos hjemmekino-_mg_0898-jpg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mektig ut Klar oppgradering. "I like it"

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget er bare utrolig lekkert og imponerende, og jeg kan tenke meg det spiller helt sykt. Stadig moro å følge med på "showet" her, og du tar jo vanvittig bra bilder på toppen av det hele. Respekt

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert Atle! Det ble veldig ryddig med racket på venstre side. Hva er det forresten som står mellom Arcam og CJ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Counterpointer her, det er noe av det mektigste jeg har sett noen gang når det gjelder audiofilt utstyr! Mer mer mer....

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmmnjaaa.
    Ble det egentlig så ryddig da?
    For min del, (i den grad det måtte bety noe), ville det sett "riktigere" ut om elektronikken hadde vært sentrert. Eller fjernet. Du har jo plass på bakrommet, til det meste?
    Bortsett fra det:
    En pent sagt fantastisk rigg, og ditto bilde! "Thumb´s up"!

Side 189 av 257 FørsteFørste ... 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 185 186 187 188 189 190 191 192 193 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •