Aktos hjemmekino - Side 185

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 185 av 257 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 225 235 245 255 ... SisteSiste
Viser resultater 3,681 til 3,700 av 5136
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil ikke tro at Atle har noe imot litt informativ foto chitchat så jeg henger meg på :-D Her er 2 andre objektiver som du også kan vurdere. Jeg tror jeg ville sjekket ut det som har 2.8 i lysstyrke...

Sigma 24-135mm F2,8-4,5 ASP IF Canon 4.850,- (fotovideo)

Canon EF 28-135mm 3,5-5,6 IS USM 4.169,- (JapanPhoto)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hva slags hus har du? Nikon har en 18-70mm linse som er meget bra ift. pris. Ble levert bl.a. som kitlinse til D70s i en periode, og er muligens samme linse som nå leveres i kit sammen med både D80 og D200.

(tror forresten ikke vi skal trekke Nikon-diskusjonen for langt i Atles tråd... Her er det Canon som gjelder )
    Har et D70s med 18-70 linse, men kunne tenke meg en linse som er enda bedre på vidvinkel for fotografering inne.
    Enig angående Nikon-diskusjon. Var egentlig bare nyskjerrig på hvilken linse dere ville anbefale for å få vidde nok i bildet til å fotografere inne uten å måtte stå 5-6 meter unna

Har tittet på sigma 24-135 linsa som Håvard nevner, men kan det være mer fornuftig å gå for en 10-20 linse så lenge jeg allerede har 18-70 linsa som fulgte kameraet?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Nå ble det mange alternativer, men det gir en liten pekepin på hve jeg er ute etter. Forhåpentligvis finner noen andre dette også interessant.
    Jeg har nylig kjøpt Tamron 18-200. Ikke noen superlinse men utrolig anvendelig zoomområde. Ville heller valgt Sigma sin 18-200 med bildestabilisator (ca 5K) den skal være meget bra. Spesielt for oss som ønsker en "alt i ett linse" Dette er en linse som er anbefalt av mange kompetente og alternativet i samme kvalitet er Canon sin 28-135 med bildestabilisator (til rundt 14K) Sier noen av de som har dette som fag.
    Hvis du vil prøve Tamron kan vi sikkert ordne det en dag Marantz.

Forøvrig er kit linsen til Canon (18-55) langt bedre enn sitt rykte. Bare sjekk Tiger sine bilder med denne linsen selv som nybegynner. Fotografen har ALLTID mest å si...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har et D70s med 18-70 linse, men kunne tenke meg en linse som er enda bedre på vidvinkel for fotografering inne.
    Enig angående Nikon-diskusjon. Var egentlig bare nyskjerrig på hvilken linse dere ville anbefale for å få vidde nok i bildet til å fotografere inne uten å måtte stå 5-6 meter unna
    Jeg er meget godt fornøyd med Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM Nikon, altså denne:

Kjenner ikke til noe Nikon-objektiv med kortere brennvidde enn denne, men klart det finnes noen fastobjektiver med bedre lysstyrke...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nikon, Canon - det blir stort sett det samme. Mitt neste kamera blir uansett et Hasselblad

Neida folkens, diskuter i vei. Foto er interessant, og det kan forsvares som litt innenfor topic også.

Når det gjelder objektiver så finnes det en grunnregel med svært få unntak. Er glasset dyrt er det som regel også bra. Er zoomområdet stort skal det mer til for at kvaliteten opprettholdes gjennom hele zoomområdet. Er objektivet lyssterkt koster dette mer. Er det lyssterkt og beholder den lave f-verdien i gjennom hele zoomområdet koster det skjorta.

Velg heller et mindre zoomområde hvis glasset er bedre (les: dyrere). Ønskes det et stort zoomområde til en billig penge finner man ingen som er skikkelig skarpe.

De aller fleste objektiver er dog relativt skarpe (selv kit 18-55 til Canon) på en blender rundt f/8. Dette går igjen ut over lysfølsomheten, og man har et dillemma.

Det er farlig å si noe galt om et spesifikt merke, men Sigma har hatt litt trøbbel med varierende optisk kvalitet. Dette kan være utbedret nå, men jeg var i gjennom et par slike som Roffe linker opp før jeg fant et som var brukbart. Det beste er å teste de i butikken. Gjør følgende:

Ta med kamera og laptop. Spør om å få teste ut det objektivet du har lyst på for å sjekke optisk kvalitet. Ta et par bilder på minimum, halv og full zoom (oftest er det maks zoom som skaper trøbbel). Ta bilder av et display av noe slag, gjerne av displayet på en DVD-spiller eller lignende. Last det inn i PC-en, kjør det opp i 100 % og sjekk hvor skarpe konturer de lysende tallene er på displayet. På Sigmaene jeg testet var det stor forskjell fra det ene til det andre.

Ellers har Tamron fått mye skryt, uten at jeg kan uttale meg om det. Jeg har aldri testet.

Marantz: 17-85 vil utvilsomt være det beste objektivet. Personlig har jeg testet denne: Japan Photo Norge og den fungerer knallbra.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nikon, Canon - det blir stort sett det samme. Mitt neste kamera blir uansett et Hasselblad :mrgreen.
    En hånd i været hvis noen ble overrasket

hmmmmmm ingen hender nei

Og kanskje en liten Leica til å ha på tur? Hørte jeg kvalitetsfrik......

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite Hasselblad ... Det minste kanskje. Hmmm, tralala

Fra spøk til alvor. Hvis jeg blir såpass flink at jeg kanskje blir etterspurt kan drømmen det bli en realitet. Som en gadget eller noe jeg har lyst på blir den for dyr. Ikke er jeg en god nok fotograf til at det kan forsvares heller. Men det betyr bare at jeg må legge meg i selen. Kan ikke ha noen slinger i valsen da.

Drømmen:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på et slikt hasselblad da ? Må ligge nærmere 100k elns ?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ikke si at Hasselblad var noe billig kamera.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy fader, Akto..

Det bildet av den schæferen du har lagt ut på foto.no var helt vilt!

Det er et av de råeste bildene jeg noen sinne har sett!

Vet ikke om det var planlagt, men den effekten av at man skimter et hundeansikt i bakgrunnen i mellom ørene på schæferen var helt enormt bra!

Å dette er ikke kødd;
    Bikkja mi, Leo, lå i sofan her sammen med meg nå nettopp, og begynnte å knurre med en gang han så bildet!
    Hoppa ned og stillte seg forran TV'n og boffa!

Edit: Jeg håper forresten at du ikke har noe i mot at jeg bruker bildet ditt som bakgrunn på PC'n... ops:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jeg trodde jeg tok skikkelig i når jeg sa 100k, herrejesus å bestemora!
    261k a gitt!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hasselblad har vel en ganske stor hardisk også, mener jeg å huske?
    Og noe så inn i villeste med pixler, hehe.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Vet ikke om det var planlagt, men den effekten av at man skimter et hundeansikt i bakgrunnen i mellom ørene på schæferen var helt enormt bra!

Å dette er ikke kødd;
    Bikkja mi, Leo, lå i sofan her sammen med meg nå nettopp, og begynnte å knurre med en gang han så bildet!
    Hoppa ned og stillte seg forran TV'n og boffa!

Stilig Det var ikke planlagt, og jeg har heller ikke sett det før nå. Spoooky :twisted:

Bruk bildet for det det er verdt!

Disse to bildene er av samme bikkja:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefine bilder! Det ene får den til å virke som satan i hundeklær, mens på det andre ser den ut som en engel!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, virket litt snillere på det nederste bildet der ja. :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite Hasselblad ... Det minste kanskje. Hmmm, tralala

Fra spøk til alvor. Hvis jeg blir såpass flink at jeg kanskje blir etterspurt kan drømmen det bli en realitet. Som en gadget eller noe jeg har lyst på blir den for dyr. Ikke er jeg en god nok fotograf til at det kan forsvares heller. Men det betyr bare at jeg må legge meg i selen. Kan ikke ha noen slinger i valsen da.

Drømmen:
    Hasselblad er jo kongekamera da...!

Selv har jeg kjelleren" full" av diverse Hasselblad-utstyr, men bare for 120-film. Digitalt bakstykke ble liksom "litt" dyrt... ;-)

Dog skal det legges til at motiver skutt på Hasselblad og Kodachrome 120 er syyyyykt skarpt - ren moro av ypperste klasse.

"Noen" år siden jeg leverte inn siste filmen der, ja...
    Litt deppa nå...:???:

Kanskje man skulle tatt en rendezvous på den - har jo fryseren full av pre-betalt fremkalling!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Mulig det bør vurderes fotograf fra Fetsund til bryllupet neste sommer? Å reise til Mysen er kanskje ut det nå? he he

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å sende meg en e-post, så fikser vi det Mysen er som sagt kun et steinkast unna

Det er ikke fair å bruke denne tråden til noen form for promotering, så slikt kan vi godt holde utenom forumet Det får holde med linken i signaturen min ...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilige bilder av bikkja ja! btw, vurderer Nikon D80kit (18-135).

godt valg?

DrE

Side 185 av 257 FørsteFørste ... 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 181 182 183 184 185 186 187 188 189 195 205 215 225 235 245 255 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •