Aktos hjemmekino - Side 171

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 171 av 257 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste
Viser resultater 3,401 til 3,420 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei.

1. Kanskje velge en med HDMI switching, slik behandling av bildet går via prosessor?

2. Arcam har vel det?

3. Når det kommer til Rotelen som du nevner, kan det være noe nett/trafostøy, kanskje ikke det beste med høyfølsome htèr.

1. Det er egentlig ikke så farlig med bildet, det kan gå direkte fra spiller til PJ, det er overføring av lyd (fra HD-DVD) jeg er mest på jakt etter.

2. De har vel kun en ren switch?

3. Godt poeng! Rotel strykes.

Det skal sies at Duo er überfølsomme, så det produktet jeg går for må være tyst som natten...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    1. Det er egentlig ikke så farlig med bildet, det kan gå direkte fra spiller til PJ, det er overføring av lyd (fra HD-DVD) jeg er mest på jakt etter.

2. De har vel kun en ren switch?

3. Godt poeng! Rotel strykes.

Det skal sies at Duo er überfølsomme, så det produktet jeg går for må være tyst som natten...

Hmmm.. ja...

Kanskje vært greit å fått prossesor menyen opp på lerrete, når alt skal settes opp?

Så har jo arcam et godt rykte når det gjelder lyden, og trafostøy er vel ikke den aller værste på de, men noe vil du ha uansett hvilken du kjøper.

Vel vel Akto, du har litt påske godt å tygge på! hehe

A

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prosessormenyen skal jeg få tak i en 7" skjerm eller noe slikt som kan ta seg av, om det blir et tema

Arcam har på sin FMJ-serie fått til noe meget bra. Når det gjelder lyd over HDMI (ukomprimert PCM) så vil jeg ha det for å kunne bruke receiveren/prosessorens muligheter for å tweake lyden før den sendes ut. Toshibas har jo dette innebygget i sin HD-spiller, men jeg er mer interessert i å la receiveren gjøre denne jobben. Om jeg skal bruke Arcam så må dette overføres analogt, noe som er mindre heldig i mitt tilfelle.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hei gamle ørn! Velkommen tilbake. Var redd du hadde funnet deg ei brugle med skinnsko langt der oppe

Jeg har som Anfield sier en G08 cd-spiller, men jeg har gått litt frem og tilbake med tanke på prosessor. Det at jeg nå regner med å gå for en to-kanal pre vil øke kvaliteten i stereo, da får det heller bli så som så med filmlyden. Dolby Digital er uansett dårligere enn den verste MP3, så det spiller ingen rolle. Når jeg så går for en receiver så finner jeg noe som kan overføre HD-lyd via HDMI, noe som vil gi et løft i seg selv.

Alt i alt vil nok dette være en oppgradering, selv om jeg skjønner hva du mener.

Ok, jeg har tydligvis ikke fulgt med nok i det siste. ops: Skjønner hvor du vil hen ang. dolby digital kontra 2-kanals stereo (selv om HD lyd er på vei). Selv ser jeg mye på live konserter, men lydkvaliteten er sjelden av referansekvalitet der heller........desverre.

Har ikke dere gutta i Hjemmekino testet de fleste av disse mot hverandre? Skulle tro du/dere kjente alle disse modellene mot hverandre bedre enn de fleste av oss. Selv syntes jeg Pioneer`en gjorde en meget god jobb på kino hos meg.

Vet ikke om det er noe jeg har gått glipp av, men har du noen spesielle pre-amps i tankene?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jfinneru har testet de fleste av disse, men vi spiller på to vidt forskjellige anlegg, så det som passer for han er ikke sikkert passer for meg, og visa versa.

Pioneer er en het kandidat og de aller fleste skryter av de større receiverne deres.

Mulig jeg må benytte analoge utganger for best resultat da jeg vil ha ukomprimert PCM...
    Jeg har ikke fulgt med så mye på receiverfronten, så jeg har litt lesing å gjøre fremover. Finnes det receivere som tar ukomprimert PCM over HDMI?

Newcomer Golfo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at hvertfall Denon sine større receivere takler dette. Min 2807 tar PCM 7.1 over HDMI fra min PS3. Tror det er sånn at de fleste receivere som har HDMI 1.1 og oppover takler dette, correct me if i'm wrong!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan

spiller høyttalerne:

1. Midbass
    2. Mellomtone/vokal
    3. Diskant
    4 DYYYYPbass

Hadde vært gøy med rask beskrivelse, samt hva som er positivt og hva som er negativt/kompromiss ved disse hornene.

Dag :-) (PM går greit om dette er konfidensielt foreløpig)

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må gi deg props for ett sykt anlegg!

Mye er det verdt ny pris??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere, de er sinnsykt kule og se til, lyden er sikkert ikke dårlig den heller
    Har vanvittig lyst på de soloene som det er linket til litt tidligere i tråden, pengene ligger klar og alt.. Men fargen blir litt feil i min kino, de skulle vert røde. :???:
    Tror du det er mulig å demontere/maskere de og få de lakkert uten å ødelegge de?
    Du er den eneste eg vet som har kjennskap til disse høyttalerne, så eg håper du gidder å undersøke litt om dette ser ut til å vere mulig! Hadde satt pris på det :-D

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øøhh.. gratulerer med nye "tutar". Ser fantastisk ut - bukker meg i støvet!! :-) Men ærlig talt, SVS på kottet??? :-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Gratulerer med nye høyttalere, de er sinnsykt kule og se til, lyden er sikkert ikke dårlig den heller
    Har vanvittig lyst på de soloene som det er linket til litt tidligere i tråden, pengene ligger klar og alt.. Men fargen blir litt feil i min kino, de skulle vert røde. :???:
    Tror du det er mulig å demontere/maskere de og få de lakkert uten å ødelegge de?
    Du er den eneste eg vet som har kjennskap til disse høyttalerne, så eg håper du gidder å undersøke litt om dette ser ut til å vere mulig! Hadde satt pris på det :-D
    De der kan du bestille i masse forskjellige farger. Rød er en av dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke råd til nye

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem å lakke om disse høytallerne. Vil anbefalle at et lakkverksted tar jobben, da "litt" dårlig finish på de ville iritere øyet noe helt grenseløst

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er ikke noe problem å lakke om disse høytallerne. Vil anbefalle at et lakkverksted tar jobben, da "litt" dårlig finish på de ville iritere øyet noe helt grenseløst
    Ok, takk for info! :-D Har selfølgelig ikke tenkt å prøve meg på en slik lakkeringsjobb selv, det hadde sikkert blitt helt forferdelig :-D
    Har kontaktet selger, og det ser ut som kjøpet går i orden Gleder meg!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for info! :-D Har selfølgelig ikke tenkt å prøve meg på en slik lakkeringsjobb selv, det hadde sikkert blitt helt forferdelig :-D
    Ja det kan du virkelig gjøre med rette, det er en meget åpen og dynamisk høytaller

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    spiller høyttalerne:

1. Midbass
    2. Mellomtone/vokal
    3. Diskant
    4 DYYYYPbass

Hadde vært gøy med rask beskrivelse, samt hva som er positivt og hva som er negativt/kompromiss ved disse hornene.
    God morgen min langhårede venn

Skal gi det et forsøk, selv om det er litt tidlig og med eksperimentell elektronikk:

1: Det er godt med trykk i midbassen, faktisk meget godt. Det kommer ikke opp mot f.eks dine Kappa, til det er det for mange kompromisser.

2: I total særklasse. Helt på høyde med Martin Logan, om ikke bedre. Mer nærvær enn noen andre høyttalere jeg har hørt noensinne. Stemmer står helt på egne ben i alle frekvenser, og samspillet og integrering mellom hornene og submodulen er så sømløst som det jeg vil tro er mulig å få til

3: Ekstremt detaljert som med feil matching vil være for mye av det gode. Lyder jeg aldri før har hørt står frem klart som dagen. Luftig.

4: Mye dypbass. Jeg måler -9 dB fra 15 Hz til 27 Hz, men den reelle avrullingen skjer som sagt ved 27 Hz i rommet mitt, noe som tilsier at det som skjer ved 15 Hz kun er et resultat av harmoniske. Det som skjer helt nede i dypet er også preget av komprimering, på lik linje med stort sett alle andre lukkede kasser. Denne kompresjonen kommer også ved høye lydtrykk. Dette høres kanskje negativt ut, men det er ikke så ille som det høres ut

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult - gratulerer så mye. Tipper et lakkeringsverksted vil ta et par tusen for å matte de ned og gi de et par lag med Candy Red. Pass på at de ikke sparer på klarlakken

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Men ærlig talt, SVS på kottet??? :-D
    Ja, jeg vet. Jeg har ikke plass i front -enda Tror ikke jeg trenger de uansett, men det må jo sjekkes først.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Må gi deg props for ett sykt anlegg!

Mye er det verdt ny pris??
    Takk

Jeg tør ikke finregne på det, men om du leter litt på nettet kan du regne det ut selv

Jeg trøster meg med at en god venn som var på besøk i går har B&O anlegg til 745.000,-

Da har jeg et godt stykke igjen

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Golfo
    Jeg vet at hvertfall Denon sine større receivere takler dette. Min 2807 tar PCM 7.1 over HDMI fra min PS3. Tror det er sånn at de fleste receivere som har HDMI 1.1 og oppover takler dette, correct me if i'm wrong!
    Ok. Det høres bra ut.

Side 171 av 257 FørsteFørste ... 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 167 168 169 170 171 172 173 174 175 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •