Aktos hjemmekino - Side 151

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 151 av 257 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste
Viser resultater 3,001 til 3,020 av 5136
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Audio Physik blir lite nevnt her på forumet, selv om de lager dritlekre produkter. IMO.

En kompis har Avanti 3, og det krever vel endel juice? Han kjører Krell 250MC på dem, og det spiller dritbra.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror nok ikke du har hørt dem under rette forutsetninger. Jeg avskrev dem totalt etter Plaza, men på Arken viste de helt andre sider og lyden minnet veldig om Avantgardene på mange måter.
    Jeg har hørt de en rekke steder, også i private oppsett, og de passer ikke mine preferanser. Jeg hørte de også på Arken.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    De er ikke slappe om de får de riktige musklene. Absolutt alt annet enn slappe.
    Jeg ser du har sitert relativt fritt det jeg tror er mine utsagn et annet sted, og i fare for at det noen av oss sier blir oppfattet som en universell sannhet bør en vel tenke litt på hva en skriver. Jeg har hørt Response Grande ved flere anledninger og med storveis elektronikk, men det jeg har hørt passer ikke mine preferanser. Response Grande er autoritær og overbevisende i bassområdet, men med elektronisk musikk med litt dypere bass ble det - misforstå meg rett og ikke quote meg på denne - unyansert/ukontrollert/slapt. De er i tillegg alt for siviliserte. Heldigvis er dette min private jakt på høyttalere, noe som gjør at jeg kun trenger å vektlegge mine subjektive preferanser.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som uoffisiell "post teller" er det på sin plass å gratulere med første tråd på AVforum med over 3000 poster.
    Nå er du vel offisielt størst?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, de var digre. Personlig synes jeg de er råstilige, og selv om den lyse, sølvgrå fargen på hornene kanskje ikke er perfekt i en hjemmekino, så synes jeg likevel den passer godt inn i interiøret som allerede har enkelte innslag av lysere grått.

Noen ganger må man inngå kompromisser, og jeg for min del ville vurdert sterkt å beholde fargen på høyttalerne selv om det bryter litt med lysdempingen og nøytraliteten i hjemmekinoen... Disse er så råtøffe at de fortjener den oppmerksomheten som den sølvgrå fargen gir.

Det er min mening, og man må gjerne være uenig.

Gratulerer uansett hva du finner på av fargevalg videre, Akto!

PS. Kunne vært moro med et "skudd" av kinoen i drift med bilde og mørklagt rom for å se hvor mye de gjør ut av seg da. Jeg tipper at de ikke er SÅ visuelt til stede når kinoen er i drift som disse bildene skulle tilsi.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også de er kule, men i går bemerket Counterpointer et viktig moment. Ved halvmørke scener i en film får hornene en slags halo-effekt. Det er ikke så heldig...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Lyric nå, og de selger Solo enkeltvis. Da er vel senterproblemet løst

Aktos hjemmekino-solo_optik_b1x-jpg

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den sto i stil med frontene iallefall

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike for en center det vil bli.
    Det må vel være et av de første hjemmekinoanleggene av denne typen i norge?

Hva gjør du med de bak? De står vel ikke helt i stil med disse store karene lengre?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Snakket med Lyric nå, og de selger Solo enkeltvis. Da er vel senterproblemet løst
    De er jo rå. Det er vel en aktiv høyttaler, så da gjelder det jo å finne forsterkeri til Duoene som matcher lyden i Solo også (eller kanskje ikke, siden du prioriterer stereo-lyden, og helst maksimerer matchingen mellom Duo og forsterker uten å skjele så mye til senteren?)

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her byttes det varer i stort tempo ser jeg, disse skremmer jo fanden på flatmark, har ikke hørt akurat denne modelen, men blir ikke disse slitsome etter en stund?, eller er det bare jeg som ikke har fulgt med i timen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er målene på denne? Har aldri sett den og heller ikke noe bilde ved siden av noe som gir referanse. Ser for meg at den er noe midt mellom diskant og mellomtonehornet på Duo. Uansett er det jo mye å gå på der.

Blir utrolig kult dette.

Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Ja her byttes det varer i stort tempo ser jeg, disse skremmer jo fanden på flatmark, har ikke hørt akurat denne modelen, men blir ikke disse slitsome etter en stund?, eller er det bare jeg som ikke har fulgt med i timen.
    Jeg kan ikke skjønne hvordan Duo skulle kunne bli slitsomme, det er virkelig noe av den mest deilige lydsignaturen jeg har hørt. Jeg fikk bare lyst til å høre mer etter å ha hørt dem i en time eller så i tildels høyt volum :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målene er som følger:

Aktos hjemmekino-solo_daten-gif

Det betyr at jeg må lage et stativ for å få de litt ned mot gulvet.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være pirkete, men de tegningene av høytaleren er vell noe unødvendig målsatt??
    Trenger vell ikke både høyde og bredde av den, da den er rund og har en diameter på 460mm??? hehe

Men uansett.. Kule høytalere du har nå, selv og de er noe jævli store beist..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være tilsvarende pirkete, men det er baksiden på forsterkeren som er målt. Der er den konkav, så den burde egentlig vært målt i høyden der også, siden bredden er lik høyden på fronten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målene er som følger:

Aktos hjemmekino-solo_daten-gif

Det betyr at jeg må lage et stativ for å få de litt ned mot gulvet.
    Mener å ha sett/lest at Avantgarde lager flere type stativer til Solo, trolig kan de lage noe etter mål. Se på bildene i arkivet deres feks:

Bild

Bild

Bild

Hør med Tor om dette, alt går.

Og lykke til!

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Steike for en center det vil bli.
    Det må vel være et av de første hjemmekinoanleggene av denne typen i norge?

Hva gjør du med de bak? De står vel ikke helt i stil med disse store karene lengre?
    Jeg påpekte dette også litt tidligere i tråden. Regner med at Electra 1000be bipolare vil gi all herlighet man trenger. Heller det enn direktestrålende!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er tøffe saker, Akto. Spennende å følge med, kule bilder rett over her. Har aldri hørt slike høyttalere, men hvis de overgår ML såpass mye må det være nokså stødige saker

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De overgår ikke Martin Logan, langt i fra. De har en annerledes spillestil som tiltaler meg i det stadiet jeg er nå

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3806 er forresten solgt til Elemental Studios - takk for handelen

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hva er målene på denne? Har aldri sett den og heller ikke noe bilde ved siden av noe som gir referanse. Ser for meg at den er noe midt mellom diskant og mellomtonehornet på Duo. Uansett er det jo mye å gå på der.

Blir utrolig kult dette.

Jeg kan ikke skjønne hvordan Duo skulle kunne bli slitsomme, det er virkelig noe av den mest deilige lydsignaturen jeg har hørt. Jeg fikk bare lyst til å høre mer etter å ha hørt dem i en time eller så i tildels høyt volum :-D
    OK, da trenger jeg tydeligvis en lytteroppdatering, det jeg har hørt av slike horn har hatt en tendens til og ha en pågående diskant/mellomtone.

Side 151 av 257 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 147 148 149 150 151 152 153 154 155 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •