Aktos hjemmekino - Side 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 150 av 257 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 2,981 til 3,000 av 5136
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror de nevnte Acapella blir alt for dyre.

Men i prisklassen bør jo Von Schweikert VR 4 SR, JBL Array 1400, Legacy Focus 20 20 og Respons Grande være interessante alternativer.

Meta Picco og Duo Omega bør også sjekkes ut. Uten å være for sikker tror jeg det først og fremst er Duo som har det problemet med mellomtonebalansen.
    Array passer overhodet ikke til min smak, med forbehold om at de endrer seg drastisk i forhold til det jeg har hørt av de tidlligere. Response Grande synes jeg er litt... tja, slappe kanskje. Det er i alle fall en totalt forskjellig høyttaler enn Array. Legacy ser tøft ut, men null erfaring gjør at jeg ikke orker å dra slike drog inn i huset for å prøve. Jeg vet ikke om importøren er interessert i det heller. Da står vi igjen med Von Schweikert, og det skal jeg innrømme er interessant. Er det noen som har en link (som fungerer) til importøren?

Er du sikker på at det er selve høyttaleren som har et "problem" med mellomtonen, at det ikke er rommet mitt mener jeg? Jeg synes det fungerer meget godt, og helt etter mine preferanser. Rommets begrensninger er en ting, men en liten utredning for de som eventuelt lurer på hva du mener med problemer med mellomtonebalansen tror jeg du må komme med, siden det høres en smule negativt ut

Takk for i går, det var utrolig gøy

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg kunne ikke unngå å legge merke til at du skriver "når" istedenfor "hvis". Betyr det at du føler at du fortsatt ikke har nådd det ultimate hva fronthøyttalere angår, og allerede er i gang med planleggingen av hva avantgardene skal byttes ut med? Blir det over til ML og Summit igjen, kanskje?

Hehe
    Det finnes ikke noe hvis i mitt vokabulær, kun når Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen:
    1) Livet er for kort til å ikke prøve nye ting
    2) Veien blir til mens en går - det finnes ikke noe mål

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    2) Veien blir til mens en går - det finnes ikke noe mål
    Veien er målet?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    En sannhet med modifikasjoner.
    1) Nederste delen av de tre elementene disse er bygget opp av er jo faktisk en lukket sub. Imidlertid skal det vel legges til at denne (eller rettere sagt; disse) spiller rimelig dypt og samtidig svært rent til å være lukket.

2) I kinoen til Atle er nok både elektrostater og horn begge av den litt vanskelige sorten å integrere. Dog ingen stor umulighet - det skal være helt sikkert!

3) Det store dilemmaet nå blir vel å være tre personer i fremste rad i kinoen når fim skal vises. Bør vel da fortrinnsvis være skikkelig gode venner, all den tid man nærmest må legge hodet på skulderen til den som sitter i midtsetet... ;-)
    1: Roko har helt rett. Imidlertid tror jeg at integreringen av subwooferne må gjøres med en form for aktiv deling, slik at jeg kan dele langt nok ned. Spennende!

2: Rommet gir god støtte for bass og mellomtoneområdet har lett for å bli av en slik art at det blir for mye av det gode, så utfordringene er der. Men som Roko så aldeles korrekt bemerker - ingen stor umulighet.

3: Problemet er løst. Jeg har flyttet sofaen 30-40 cm lengre bakover, samt hornene noen cm mot veggen, så nå ser alle lerretet med god margin

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Veien er målet?
    Det kan du si. Prøve, feile og erfare.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gleder jeg meg bare til det skal passe med en demo. Kanskje Alex og jeg kan sette oss i en bil fra Elvebyen en søndag eller noe?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Da gleder jeg meg bare til det skal passe med en demo. Kanskje Alex og jeg kan sette oss i en bil fra Elvebyen en søndag eller noe?
    Det hadde vært særdeles hyggelig

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nemlig helt booket som regel på hverdagene.. Men utrolig at du har tid til å teste slike høytalere OG bygge kino i oslo! Du kan hvertfall ikke ha fritidsproblemer. Respekt! :-)

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto, har du vurdert de nye Electra 1000be bipolare bakhøyttalerene? Synes du fokuserer veldig på front nå her altså!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow.. dette var imponerende saker, kan tenke meg dette spiller utrolig bra.
    Jeg synes at høyttalerne er utrolig tøffe, synes ikke at de er stygge i det hele tatt, som noen her kanskje mener. Blir spennende å få en skikkelig dom og et fyldig referat om hvordan det låter. Hvor lenge har du disse på lån egentlig?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få lov til å gratulere deg med beslutningen, og de nye tubaene til din musikalske storstue.....

Gleder meg rått til å ta disse nærmere i betraktning ved første ledige anledning.

Aktos hjemmekino-_mg_3573012007-jpg
    Et kjapt spørsmål angående racket i front; vet at Arcam AV9 kun er på lån. Men er det en DV137 som står i racket over Meridianen? Trippelt opp av DVD-spillere?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcamen som du skal ha - tror jeg Gorm hadde den med seg.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvor lenge har du disse på lån egentlig?
    Til i morgen eller tirsdag

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Akto, har du vurdert de nye Electra 1000be bipolare bakhøyttalerene? Synes du fokuserer veldig på front nå her altså!
    Jeg har faktisk tenkt tanken på bipolare bakhøyttalere. Da kan jeg flytte de litt fremover. Men hva det blir vet jeg ikke. Mesteparten av pengene mine forsvinner nå...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcamen som du skal ha - tror jeg Gorm hadde den med seg.
    Ante meg....:-D

Jeg kunne tenke meg å teste den, men har nok også en smule lyst til å teste ut det nye gullkornet DV139. Men den koster jo litt mer da....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Array passer overhodet ikke til min smak, med forbehold om at de endrer seg drastisk i forhold til det jeg har hørt av de tidlligere.
    Jeg tror nok ikke du har hørt dem under rette forutsetninger. Jeg avskrev dem totalt etter Plaza, men på Arken viste de helt andre sider og lyden minnet veldig om Avantgardene på mange måter.

Response Grande synes jeg er litt... tja, slappe kanskje. Det er i alle fall en totalt forskjellig høyttaler enn Array.
    De er ikke slappe om de får de riktige musklene. Absolutt alt annet enn slappe.

Legacy ser tøft ut, men null erfaring gjør at jeg ikke orker å dra slike drog inn i huset for å prøve. Jeg vet ikke om importøren er interessert i det heller.
    De ville du nok like. De er en anelse mer siviliserte enn Avantgrdene, men har voldsomme ressurser, veldig godt integrerte frekvensområder, fin spredningskarakteristikk og ikke minst en skikkelig dynamisk spillestil.

Da står vi igjen med Von Schweikert, og det skal jeg innrømme er interessant. Er det noen som har en link (som fungerer) til importøren?
    Han har nok dårlig med hjemmeside og er ikke den enkleste å få tak i. (Renaissance Audio, Bergen, Roald Mikkelsen).

Er du sikker på at det er selve høyttaleren som har et "problem" med mellomtonen, at det ikke er rommet mitt mener jeg? Jeg synes det fungerer meget godt, og helt etter mine preferanser. Rommets begrensninger er en ting, men en liten utredning for de som eventuelt lurer på hva du mener med problemer med mellomtonebalansen tror jeg du må komme med, siden det høres en smule negativt ut
    Jeg er ganske sikker på det ja. For å være helt ærlig tror jeg disse skal være enda mer toe out, men det tror jeg ikke er noen umiddelbar suksess i rommet ditt siden det er såpass smalt. Det virker for meg som om hornene har litt for mye output i øvre mellomtone, samt at diskanten (spesielt nedre diskant) kan være en anelse påtrengende. Dette bekreftes jo av de enkle målingene vi gjorde.

Bass og nedre mellomtone fikk jo et enormt driv etter hvert, og din reaksjon på dette er nok årsaken til at jeg nevner Array, Respons og Legacy.

Takk for i går, det var utrolig gøy
    I like måte. Var heftig med kanonene i kinoen din

Nå kom jeg forresten på at jeg kanskje burde ha meg litt mat...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Jeg ser for meg at det kunne blitt en minneverdig aften ja, så lenge vi finner en dato som passer Det eneste som er litt dumt er at jeg ikke får opplevd vantage i kinoen til akto lenger, men dersom nyervervelsen er enda bedre overlever jeg nok

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg ser for meg at det kunne blitt en minneverdig aften ja, så lenge vi finner en dato som passer Det eneste som er litt dumt er at jeg ikke får opplevd vantage i kinoen til akto lenger, men dersom nyervervelsen er enda bedre overlever jeg nok
    Er du kjapp så kan nok det la seg ordne allikevel, for etter hva jeg skjønner så er det en smule leveringstid på Avantgardene. Atle klarer seg nok ikke uten lyd i mellomtiden, og da brukes nok Vantagene. Så kast deg på......:-D

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror de nevnte Acapella blir alt for dyre.

Men i prisklassen bør jo Von Schweikert VR 4 SR, JBL Array 1400, Legacy Focus 20 20 og Respons Grande være interessante alternativer.

Meta Picco og Duo Omega bør også sjekkes ut. Uten å være for sikker tror jeg det først og fremst er Duo som har det problemet med mellomtonebalansen.
    Det hadde vel ikke vert dumt å nevne Montana EPS2 eller EPX i samme åndedrag...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du sikkert rett i, men de har ikke vært så heldige med de demoene jeg har opplevd dem på. Jeg er heller ikke så inni prisingen av disse, og skal jeg være helt ærlig falt det meg ikke inn i farten.

Fellesnevneren til de høyttalerne jeg ramset opp, kanskje med untak av Respons, er at de har gjort særlig mye for å kontrollere spredningsresponsen, men dette skal vel heller ikke være så hakke galt på Montana.

Audip Physic er jo også et merke som legger vekt på akkurat det så de kunne kanskje også være et alternativ å sjekke ut selv om de har en langt mer beskjeden fremtoning.

Side 150 av 257 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 146 147 148 149 150 151 152 153 154 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •