Aktos hjemmekino - Side 149

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 149 av 257 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste
Viser resultater 2,961 til 2,980 av 5136
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror nok den Klipsch-senteren klarer å holde følge. Den er vel en av de mer hårete du får tak i?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha skummet gjennom alle grisereferansene på de siste par sidene tror jeg Atle kommer til å handle Duo (eller Duer som Kenti skriver...) Blir spennende å se hva det ender opp med i senter da !

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt huset fullt av folk i går, og en masse hjelpsomme ører fikk vi relativt god kontroll med klangbalanse, samspill og nivåer.

Diskanten som utvilsomt var ganske hissig er nå dempet som følge av vinkling i tillegg til at mellomtonen oppfattes mindre pågående i lytteposisjon. Fortsatt er det veldig mye energi i mellomtoneområdet i mitt rom, men det er absolutt levelig.

Bassystemet er formidabelt og spiller med et vanvittig trykk, helt ned i kjelleren. Det er utvilsomt det mest potente jeg har hørt fra en fullrange høyttaler i mitt rom.

Jeg tror avgjørelsen er tatt - Avantgarde er en høyttaler jeg helt uproblematisk kan leve med. Conraden blir beholdt. Den fungerer utmerket.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med meget flotte høytalere (regner med du har bestemt deg)
    Er en nytelse å høre på horn. De har noen detaljer som ikke finnes andre steder enn i "live" utførelser.

Du skal ikke prøve META PICCO med det samme du holder på. Holdt på å kjøpe de ifjor :-) Føler det er det ultimate (med horn altså), og Picca låt utrolig flott, Men omgivelsene funket ikke som det skulle. :-(

Får håpe du finner deg en passende senter også. Om du ikke allerede har testet Utopia (og det er grunnen til at du ikke vil ha) ville jeg gitt den en sjans, er ikke sikkert alle høytalere spiller likt selv om den har bass membran oppover. :-) Det eneste det koster deg er jo å måtte bære en tung kasse ned i kjelleren....:-)

Kjempe kult dette Atle, jeg tar meg gjerne en tur ved anledning for en lytterunde om det passer en dag.... :-)

Grattis....Jeg synes det ser DIGG ut også, om de er hvite spiller ingen rolle...(men svart er jo ikke dumt heller)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere, jeg kan aldri tenke meg du ikke kjøper disse, jeg har selv kikket på disse ved flere anledninger, men har ikke plass til de.
    Ingenting overgår lyden i horn
    Ha en strålende helg.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra siste innlegget til akto så virket det som han skulle beholde de "gamle"?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par centere fra Tannoy som burde helle mot lyden i frontene dine

eller

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Etter å ha hatt huset fullt av folk i går, og en masse hjelpsomme ører fikk vi relativt god kontroll med klangbalanse, samspill og nivåer.

Diskanten som utvilsomt var ganske hissig er nå dempet som følge av vinkling i tillegg til at mellomtonen oppfattes mindre pågående i lytteposisjon. Fortsatt er det veldig mye energi i mellomtoneområdet i mitt rom, men det er absolutt levelig.

Bassystemet er formidabelt og spiller med et vanvittig trykk, helt ned i kjelleren. Det er utvilsomt det mest potente jeg har hørt fra en fullrange høyttaler i mitt rom.

Jeg tror avgjørelsen er tatt - Avantgarde er en høyttaler jeg helt uproblematisk kan leve med. Conraden blir beholdt. Den fungerer utmerket.
    Hvis den spiller så godt fullfrekvent, er det noen vits i sb12 ? Eller blir de værende?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir Avantgarde. Jeg må bare finne ut om jeg skal ha helt svart eller om jeg må velge noe som kan være lettere å selge når den tid kommer.

SB12 vil ikke lenger være nødvendig, all den tid Avantgardene gjør så god jobb som de gjør. Ikke blir det plass til de i front heller. Tenkeboksen neste.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være en utrolig deilig følelse å ha en høytaler som virkelig spiller med full fres uten hjelp før lang nede i frekvensområdet Gleder meg til det kommer bilder av hele oppsettet med rette farger.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det må være en utrolig deilig følelse å ha en høytaler som virkelig spiller med full fres uten hjelp før lang nede i frekvensområdet Gleder meg til det kommer bilder av hele oppsettet med rette farger.
    En sannhet med modifikasjoner.
    Nederste delen av de tre elementene disse er bygget opp av er jo faktisk en lukket sub. Imidlertid skal det vel legges til at denne (eller rettere sagt; disse) spiller rimelig dypt og samtidig svært rent til å være lukket.

I kinoen til Atle er nok både elektrostater og horn begge av den litt vanskelige sorten å integrere. Dog ingen stor umulighet - det skal være helt sikkert!

Det store dilemmaet nå blir vel å være tre personer i fremste rad i kinoen når fim skal vises. Bør vel da fortrinnsvis være skikkelig gode venner, all den tid man nærmest må legge hodet på skulderen til den som sitter i midtsetet... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det store dilemmaet nå blir vel å være tre personer i fremste rad i kinoen når fim skal vises. Bør vel da fortrinnsvis være skikkelig gode venner, all den tid man nærmest må legge hodet på skulderen til den som sitter i midtsetet... ;-)
    Foreslår navnebytte til "Akto's kosekino og at tre seteren byttes med et "love seat"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Her skjer det saker og ting. Gratulerer med et kreativt valg, akto. Jeg tipper at du har lagt kinoen på hylla før året er omme og da har du satset alt på to-kanals musikk, og bygget om rommet ditt ditto. Just my 0.02$.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette kan jo bli en virkelig intim kino Men musikken står vel i første rekke å da må en inngå i en del kompromisser.

Men kjenner jeg Akto rett finner han vel en løsning som så ofte før.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bare så vidt jeg fikk de med på bildet. De er grisestore...

Aktos hjemmekino-_mg_3573012007-jpg
    Jeg trodde mine K2 var svære, men dette tar jeg av meg hatten på...

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ekstreme høytalere! De ser rett og slett groteske ut på bildet, og de er vel ikke mindre groteske i virkeligheten... Ser veldig overkill ut i kinoen din.. Men lyden teller jo mest, ikkesant?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alle som kommer på audiens til Akto stiller nybarbert, da det fort kan bli en "kinn til kinn" situasjon.

Stiller meg i rekken av gratulanter!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de nevnte Acapella blir alt for dyre.

Men i prisklassen bør jo Von Schweikert VR 4 SR, JBL Array 1400, Legacy Focus 20 20 og Respons Grande være interessante alternativer.

Meta Picco og Duo Omega bør også sjekkes ut. Uten å være for sikker tror jeg det først og fremst er Duo som har det problemet med mellomtonebalansen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nettop fra en liten lytteseanse på Fetsund. Har nå hørt ML oppsettet flere ganger og det har virkelig vært en opplevelse i sømløs og deilig oppløst lyd.
    Men nå WOW
    Merker at jeg har et for begrenset vokabular til å beskrive hva som har skjedd med lyden men kinoen/lytterommet er nå blitt over dobbelt så stort...... Det høres i hvert fall slik ut.
    Akto spilte en plate han har fått av meg som jeg kjenner godt ("Asian grooves" har hverfall hørt den 100 ganger). Jeg ante ikke at det var så mange lyder på starten av første sang. Haka smalt rett i gulvet, dette var helt rått. Fikk høre noen andre kutt jeg kjenner fra før i dette rommet og felles for alle er at lyden er blitt mye større (i mangel av bedre utrykk). Og enda er ikke ting 100% fintunet og kalibrert inn :shock:
    Men en ting er sikkert og det er at disse høytalerne ikke har vondt av 250 gode transistorwatt.
    Det er bare en ting å gjøre, glede seg over den nydelige lyden som kommer fra disse stooore trompetene :-D , og som alltid vil det være en glede å følge dette prosjektet videre.

Apropos film. Alle seter har fremdeles fritt innsyn til skjermen. En skimter kun mellomtonehornene når en ser til siden for skjermen. Men mitt råd vil være å gå for en mørk farve, vet at Akto vurderer dette.

Tusen takk for lytten Akto, dette var skjelsettende. Og planen videre lukter det virkelig fugl av........ (Bare husk at du ikke gjør mer enn du klarer i iveren og gleden.)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir Avantgarde. Jeg må bare finne ut om jeg skal ha helt svart eller om jeg må velge noe som kan være lettere å selge når den tid kommer.
    Jeg kunne ikke unngå å legge merke til at du skriver "når" istedenfor "hvis". Betyr det at du føler at du fortsatt ikke har nådd det ultimate hva fronthøyttalere angår, og allerede er i gang med planleggingen av hva avantgardene skal byttes ut med? Blir det over til ML og Summit igjen, kanskje?

Hehe

Side 149 av 257 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 145 146 147 148 149 150 151 152 153 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •