Aktos hjemmekino - Side 147

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 147 av 257 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 2,921 til 2,940 av 5136
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer Akto! Èn ting er i alle fall sikkert; dette er GUTTEHØYTTALERE!!! I spec'en på disse står det vel ikke så mye om WAF, kan jeg tenke meg... :twisted:
    En god ting med dette er jo at en ny sjel sannsynligvis er frelst med dine gamle ML'er? :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

I kveld blir den o'store lytteseansen for min del...

Da skal og må jeg bestemme meg. For ordens skyld, for de som ikke har fått det med seg - disse bare låner jeg. Om jeg blir enig med meg selv i kveld om at dette er noe jeg går for vil et par i helt sort bli bestilt på mandag

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det ser ut som om good ol' tokanals musikk begynner å bli viktigere for deg enn hjemmekino, kanskje du burde bytte forum
    Nå som du har investert i såpass mye i høyttalere og effektforsterker så unner du deg selv å teste en skikkelig to kanals pre-amp, ikke at Arcam er noe dritt, men jeg tror f.eks Audio research LS26 hadde gitt deg en HELT annen følelse.
    En skikkelig god kilde som f.eks ML No390S eller Audio Research CD3 synes jeg også du ihvertfall burde satse på å teste, om ikke for å kjøpe ihvertfall til å teste hva som bor i Duoene.
    Gratulerer
    Tokanals har og er viktigst for min del. Kino og film er en bonus ved siden av.

Du har en rekke gode betraktninger, og temaet du tar opp er noe jeg ser på stadig. Denne femtitusenkroners saken fra Arcam virker meget bra, men en ren stereopre ville helt klart vært å foretrekke. Det jeg ønsker meg er to forforsterkere som kan brukes uten å måtte bytte om på kabler. Drømmen er å få en god stereopre og en god multikanalsprosessor i samme oppsettet. Byttet mellom de måtte kun ha foregått med et trykk eller to på en fjernkontroll. Men finnes det noe slikt om en ikke skal ha en effektforsterker med prosessorinngang?

Når det gjelder kilde så har jeg testet nokså mye, men allikevel ingenting over 60k. Meridianen er den spilleren som hittil har fungert best i mine ører, og den dynamiske tørrheten den varter opp med er så langt jeg har testet i enestående særklasse. At den er relativt billig er et stort pluss.

Problemet mitt som jeg til og med har drømt om i natt er om jeg synes jeg bør gjøre det. Med en så stor høyttaler er rommet begrensningen. Det kan jeg enkelt høre og forstå. Det er jo en av mine fanesaker - spill på lag med rommet. Kan da investeringen forsvares all den tid rommet setter begrensninger i den grad det gjør. Er jeg bedre tjent med en annen teknologi? Eller størrelse? Lydbildet er sømløst, enda jeg sitter tett på høyttaleren. 3 meter er ikke all verden, men holografi og den nevnte sømløshet er i toppklasse. Spørsmålet mitt er vel kanskje om rommet kan forsvare investeringen, som jo er ganske høy.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av noen valg du står overfor om dagen Akto. Regner ikke med du har mange andre planer for helga :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er barnevakt, så all lytting foregår i "pausene" og på kveldstid

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en meget hyggelig og morsom lytte opplevelse igår kveld.

Det var endel ting jeg hørte igår som jeg ikke har hørt før på andre oppsett, og kan tenke meg når du får sub'ene dine til å spille sammen med Avantgarde kan det bli meget morsomt :-D

En ting er iallefall sikkert man skal lete lenge etter en slik dynamik, detalj rikdom, varme og den enorme fylden.

Forstår at du drømte endel inatt og forstår valges kvale du er uten for, er ikke enkelt når det spiller så bra som det gjør og man har hele tiden spørsmålet i hodet, er det noe bedre der ute for meg....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg er barnevakt, så all lytting foregår i "pausene" og på kveldstid
    Når kona er bortreist og du er alene med vesla så er du IKKE barnevakt, du er alenepappa. Barnevakt er man når man passer ANDRES unger
    Fete høyttalere Kommer de som 7.1 også
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    ...gleder meg til å se de dipole bakhøyttalerne i denne stilen...

Hvordan er mulighetene for å bygge ut rommet? Om du hadde fått økt bredden så hadde jo det hjulpet en god del. Slike lekkerbiskener trenger jo en del kubikk med luft rundt seg for å yte maks.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bare så vidt jeg fikk de med på bildet. De er grisestore...

Aktos hjemmekino-_mg_3573012007-jpg

De var jo bare helt sinsykt store! Hva veier et av beistene?

Hvordan fikk du dem igjennom døra forresten?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......puh.....eh...dette er vilt, skulle virkelig likt å høre dette oppsettet. For noen beist. Mine høyttalere minner litt om stativene som dine høyttalere er festet på, hvis man sammenligner størrelse.ops:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Når kona er bortreist og du er alene med vesla så er du IKKE barnevakt, du er alenepappa. Barnevakt er man når man passer ANDRES unger
    Gorm ringte og gav meg korreks på den kommentaren
    Ok, det føles som om jeg er barnevakt

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    De var jo bare helt sinsykt store! Hva veier et av beistene?

Hvordan fikk du dem igjennom døra forresten?
    De veier ikke så mye i forhold til mye annet - 65 kg.

For å få de gjennom døra måtte mellomtonehornet demonteres

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser helt rått ut. Flotte i hvitt også, selv om det ikke passer i kino.

Nå er jo bildet litt missvisende grunnet vidvinkel. Det ser jo ut som bassenhetene er skrå i front. Mens de jo er rette. Det samme gjør jo at mellomtonehornet blir smått gedigent

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holy macarony!!!
    Dette var virkelig noen enorme beist. Som flere andre her har uttrykt, så har jeg også problemer med å avgjøre om de er griselekre eller "stygge". Det heller vel mest mot det første, og kan tenke meg at i helsort vil de passe godt inn. Det er uansett vanskelig å gjøre seg opp et inntrykk gjennom bilder. Ser fram til å lese dine inntrykk etter kveldens lytteseanse.

Får satse på at de blir stående, slik at jeg kan ta meg en tur og oppleve "tubaene" i all sin prakt i løpet av våren.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, det er sant. Jeg har tatt bildet med en 17mm for å få med alt. Om jeg skulle lagt ut et bilde med 1:1 måtte jeg ha brukt 50mm, noe som er umulig på grunn av størrelsen.

Hornet er 67 cm i diameter, og konstruksjonen er 155 cm høy

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hællane!

Helt fantastisk!
    Lykke til videre,uansett hva det skulle være!
    Utrolig lekkert as!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen beist, men utrolig stilige. Kan tenke meg at disse har evnen til å virkelig få opp rockefoten. For du har vel testet med Rammstein ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens Atle var ute på tur og hentet vesla fikk jeg benyttet anledningen til å få justert høyttalernes avstand og retning mot lytteposisjon. Før dette var det et salig kaos av lyder og luft (holografi) som ikke hang på greip. Vi hadde jo ikke fått justert noe før han måtte ut og hente henne (sikkert ikke moro å måtte forlate kinoen da... ;-)...)
    Plutselig satt det som det skulle og det var DA pelsen virkelig reiste seg på kroppen. DETTE var saker, ja.

Ingen tvil om at disse spilte grisespennende. Helt uventet lydgjengivelse. Luftig og holografisk som elektrostater, men samtidig med en attack og (etter mine ører) litt for aggresiv mellomtone/diskant. Sliter fortsatt med litt ettertrykk i ørene i dag... :-).

Alt dette kan selvsagt justeres ifht. preferanser. Altså justere ned på hornene eller opp på elektrostatene - alt etter egne preferanser.

Imidlertid var det en formidlingsevne av uante dimensjoner vi fikk oppleve ifht. nettopp disse områdene. Spesielt diskanten var forholdsvis relativt uanstrengt, men med MASSSSSSE detaljer man ikke tidligere hadde hørt i musikken vi spilte.

Selv vil jeg nok fortsatt foretrekke elektrostater, men gudene vet - kanskje jeg en (vakker) dag tester et liknende sett hjemme? Dette var nemlig unektelig spennende lyd!

PS: Atle foretrekker ikke stereo (2.0). Den korrekte betegnelsen er at han foretrekker 2.1 eller 2.2 eller 2.3 eller 2.4 eller 2.5 ...... osv...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg skulle gå for disse høyttalerne så må jeg sannsynligvis ha en senter som kan matche.

De jeg tenker på er følgende:

Aktos hjemmekino-881463-preview-jpg

Andre gode forslag? Jeg skal ikke ha Utopia-senteren.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre gode forslag? Jeg skal ikke ha Utopia-senteren.
    Pingle eller? ;-)

Side 147 av 257 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 143 144 145 146 147 148 149 150 151 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •