Aktos hjemmekino - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 144 av 257 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 5136
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmmm, har jo ett par Patos Symphonic IV stuet bort,tror jeg prøvde Conraden på de en periode, og det låt jo ikke så værst............!!!

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snur meg mot Mekka (akto) og bøyer meg i støvet. At du i tillegg velger produkter som jeg personlig synes er helt råe gjør meg ikke mindre misunnelig

Kudos!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Nuvel, om vi summerer så er du ikke et hakk bedre
    Jeg har jo hatt Martin Logan i et år.
    Fair enough... ;-)

....det er ikke lett å kvitte seg med den. Det blir litt som en gammel hund. Samme hvor glad man er i den må man en dag ta farvel
    Kjenner følelsen så altfor godt. Vår 12 år gamle schäfertispe har nå begynt å få store problemer med hoftene og har i tillegg fått konstatert ondartede kreftsvulster i buken. Så vi vet jo hvilken vei det går. "But life has to go on", så også i HIFI-verdenen....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært hos Lyric nok en gang.

Det er nå mer sannsynlig at det fryser i helvette enn at det ikke står et par Avantgarde Duo i min kino innen månedskifte fedruar/mars...
    Skjønner deg godt. Det er lenge siden jeg hørte Avantgarde, men jeg synes de kombinerer luftighet, presisjon og dynamikk med en rett-i-fleisen-faktor som jeg aldri har hørt fra vanlige dynamiske høyttalere med flat baffel eller fra panelhøyttalere (elektrostater etc). Spennende å se om de matcher gjennomsiktigheten til ML-elektrostatene (snakker ikke om visuell gjennomsiktighet her).

Kona sa "over mitt lik" da jeg foreslo dem for stua, men i et dedikert AV-rom som en hjemmekino er har jo ikke kona så mye hun skulle sagt... Gratulerer med valget. Jeg søker nok om en audiens etterhvert, jeg også. Avantgarde funker glitrende i stereo, og for film blir det nok en vanvittig innlevelse.

Kan dog bli en utfordring å finne en senter som matcher lydbildet til Avantgardene. Planer der, akto?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har desverre aldri vært borte i noen Avantgardene høytalere selv noen gang, og lurer litt på hvordan er sprednings karakteristikk osv til bruk i en hjemmekino? Vil f.eks hornene bli påvirket av mot trykk fra subwoofere osv og vil lytte opplevelsen ut til sidene bli lydtrykks messig litt problematisk ?

Slik jeg har tenkt dette med horn lading, økes effektiviteten til høytaler elemenetene betraktelig nermest som en linse, med at kornet forandrer sprednings karakeren og akustisk kobler og fokuserer tilført akustisk lydtrykks enerig innenfor et begrenset område som påvirkes av den fysiske utformingen av selve hornet. Skjønner at det kan få meget gode dynamiske og lyttemessige fordeler med meget nøyaktige mebran bevegelser fra små meget godt kontruerte effekt forsterkere osv i et hotspot der man lytter, men hvordan blr dette når man ikke lenger sitter innenfor det optimale sprednings området.

Blir spennede å følge utviklingen i hjemmekinoen din Akto, og måtte det beste oppsettet til slutt vinne
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kjenner følelsen så altfor godt. Vår 12 år gamle schäfertispe har nå begynt å få store problemer med hoftene og har i tillegg fått konstatert ondartede kreftsvulster i buken.
    Trist! Ikke la hun lide...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe; det er midt-i-tryne faktoen jeg har falt fullstendig for. Når det gjelder senter er jeg mer usikker. Usikker er ikke ordet jeg vil bruke. I komplett villrede er mer treffende. Forslag?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Har desverre aldri vært borte i noen Avantgardene høytalere selv noen gang, og lurer litt på hvordan er sprednings karakteristikk osv til bruk i en hjemmekino? Vil f.eks hornene bli påvirket av mot trykk fra subwoofere osv og vil lytte opplevelsen ut til sidene bli lydtrykks messig litt problematisk ?

Slik jeg har tenkt dette med horn lading, økes effektiviteten til høytaler elemenetene betraktelig nermest som en linse, med at kornet forandrer sprednings karakeren og akustisk kobler og fokuserer tilført akustisk lydtrykks enerig innenfor et begrenset område som påvirkes av den fysiske utformingen av selve hornet. Skjønner at det kan få meget gode dynamiske og lyttemessige fordeler med meget nøyaktige mebran bevegelser fra små meget godt kontruerte effekt forsterkere osv i et hotspot der man lytter, men hvordan blr dette når man ikke lenger sitter innenfor det optimale sprednings området.

Blir spennede å følge utviklingen i hjemmekinoen din Akto, og måtte det beste oppsettet til slutt vinne
    Det jeg har merket med rødt måtte jeg lese 3-4 ganger før det ble absorbert av hjernen

Tror en eller annen horn-fantast kan svare i stedet for meg - jeg bare konstanterer om det fungerer eller ikke

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    midt-i-tryne faktoen

Er likzom ikke Klipsch RF82 bra nok?

Avantgarde er stilig. Dritstilig, faktisk. Da blir det vel en 300B etterhvert også da.
    Det blir teoretisk lydtrykk på 112 db det, med 8 watt inn.

Hvilken farge skal du ha? Volvo-svart?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først skal Conraden testes på Avantgarde. Om det fungerer vites ikke, men om det skulle vise seg at det er en god match beholder jeg den.

Fargen blir sort - koden har jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Conraden MÅ jo bare bli megabra!!! Gleder meg til å høre(les bære)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri følt at Denonen bremser lydkvaliteten i noen grad, men finner jeg noe bedre så bytter jeg. Jeg skal innrømme at jeg kunne tenkt meg en ren prosessor, men hva skal jeg velge? (retorisk spørsmål, ikke svar på det )
    Dette ble skrevet i natt. Det tar altså ca 16 timer før det resulterer i en anonnse på AVtorget :-D
    Er vel en matchende Meridian 800v4 som kommer på plass nå da?

Si fra hvis det trengs hjelp til å bære inn høytalere el. lign, er fort gjort å svinge innom vet du
    Hadde foresten vært morsomt å sett Momitsuen min på HC3000 hvis du kommer så langt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ingen Meridian. Det blir for dyrt. Jeg ser litt (egentlig ganske mye) på denne:

Arcam Diva AVP700

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Si fra hvis det trengs hjelp til å bære inn høytalere el. lign, er fort gjort å svinge innom vet du
    Hadde foresten vært morsomt å sett Momitsuen min på HC3000 hvis du kommer så langt.
    Jeg ringer deg om det blir noe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krever ikke slike høyttaleren STORE rom for å yte godt?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KLIPSCH II.
    Conraden MÅ jo bare bli megabra!!! Gleder meg til å høre(les bære)

Hvorfor må det det?

Alt handler om matching.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvorfor må det det?

Alt handler om matching.
    Bare ett fanatisk uttrykk fra en C-J fan!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl. 14:00 henter jeg Duo. Klipsch II er behjelpelig med å kjøre/løfte.

Glede seg

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en Duo for prøve, ikke den sorte varianten som blir stående (antagelig) ?

Arcam prosessor har jeg ikke hørt faktisk, men det som skrives er jo nesten utelukkende positivt. Er det romkorreksjon på den (mener å huske at de ikke har det)?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kl. 14:00 henter jeg Duo. Klipsch II er behjelpelig med å kjøre/løfte.

Glede seg
    Plass til én til i bilen?
    Så blir jeg (som avtalt) med oppover til Fetsund for en megainteressant kveld...?
    PS: Da kan kanskje også sagstativet bli med i samme transport - dersom bilen er stor nok, mener jeg?

Side 144 av 257 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 254 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •