Aktos hjemmekino - Side 138

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 138 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 2,741 til 2,760 av 5136
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synd at forumets kino nummer 1 skulle fjernes fra minHjemmekino, og spesielt på grunn av den tråden. Jeg har imidlertid forståelse for grunnlaget for aktos handling med tanke på hvordan jeg opplever han som person, samtidig som jeg er litt enig med lygren, og synes ikke det hadde gjort noe om den hadde blitt liggende.

Forøvrig håper jeg at dette kan bidra til at det blir fortgang i planene om presentasjonsmulighet for kinoene til medlemmene med "bransjetilhørighet", for det er ikke til å stikke under en stol at både jeg og mange andre gjerne også vil se igjen presentasjoner av kinoene til Gorm, Jørn og andre som har forsvunnet pga tilsvarende årsaker...og ikke minst hvordan konkurransen mellom disse utspiller seg

Det er tross alt disse gutta som har de største forutsetningene (kunnskap, midler og dedikasjon) til å realisere norges råeste hjemmekinoer, som jo absolutt burde ligge inn på norges største hjemmekino-nettsted for å fungere som inspirasjon for alle oss andre!

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, synes det hadde vært spennende å se alle disse kinoene Alex. Må si meg enig at det er synd at du forsvant uten varsel slik Akto, men repsekterer det. Men nå blir det kanskje litt mer forandring i toppen. Du og Anfield som lå i toppen hadde i allefall forandring og oppdatering i presentasjonen deres, og det kan man desverre ikke si om alle de andre der. De virker noe døde...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvorfor ble denne tråden rundt snickers, bane-såret til Akto's hjemmekino? Han valgte selv å avlive den, og blir sikkert en "Martyr" her på forumet!

Det ble sagt at de som er knyttet til produksjon, forhandlere, utsalg, evt journalister burde opplyse om det på signaturen(snickers gjør det utmerket) sin da enkelte(spesielt) grønnskollinger som meg selv kanskje ikke vet om alle, eller hvem eller hva! Dette er kun for å oppnå en god diskusjon uten for mye ballast/subjektive meninger for å fremme eget salg eller noe annet.

Akto skapte denne kinoen som er "sinnsyk" med egne hender og hardt arbeid(all honnør for det) før han begynte som freelans-journalist Derfor er ikke det et tema for den tråden hvor habilitet ble diskutert!
    Merkelig hvor ille "veteranene" tar det når noen er uenig eller diskuterer de midt imot her på forumet, spesielt oss "Rookier"ops:
    Var vel det jeg skulle fram til. Men som du skriver. Han har valgt det selv, men hadde ikke tråden om ISEN dukket opp så hadde vel ikke AKTO slettet profilen sin.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er veldig synd at inspirerende kinoer som Gorm's, Akto's og Jfinneru's ikke skal kunne nytes på samme sett som andres her på forumet. Dette er kinoer som inspirerer andre til å ta skrittet enda et hakk videre. For meg er det ett fett hvem som står som eier av kinoen, det er ikke eieren jeg skal se på.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes det er veldig synd at inspirerende kinoer som Gorm's, Akto's og Jfinneru's ikke skal kunne nytes på samme sett som andres her på forumet. Dette er kinoer som inspirerer andre til å ta skrittet enda et hakk videre. For meg er det ett fett hvem som står som eier av kinoen, det er ikke eieren jeg skal se på.:-D
    Akkurat det. Godt poeng

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at du fjernet kinoen din Akto. Har vært mange ganger inne på den, den er virkelig flott. Jeg har også vist den til mange som har vært på besøk hos meg. Men det er jo positivt at bildene er her likevel. Men kunne du ikke lagt dem til i første post?

Jeg kan være enig med den personen som sa at poengene kan bli nullstilt en gang i året elller noe. Jeg har ikke stemt på en eneste hjemmekino på grunn av at det er så mange kinoer med gode poeng.

Jeg hadde også håpet det ble flere klasser, slik som beste Waf kino, dedikert etc etc.

Sier meg enig med forrige innlegg. Håper at flere av dere guruene kan legge inn sin/firmaet sin kino til inspirasjon for oss andre. Jeg for min del jobber ekstra for tiden for å realisere mine drømmer og jo mer jeg kan få se og beundre jo bedre er det.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var synd, men også respektfullt gjort. Men jeg tviler sterkt på at dette blir det siste vi ser eller hører fra avforum-kongen! :-D

Men stiller meg enig til noen av forslagene her, f.eks at poengscoren resettes hvert år eller noe lignende. Men jeg håper også dette ikke ender i at flere av topp-kinoene slettes av brukeren pga. diverse forhold...

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i alle dager!!

Legges Akto`s kino ned pga "reklame" av en is?
    Ikke helt opdatert her, men hvis noen med en hjemmekino som har et navn fra en fabrikant, merke eller type betegnelse på et produkt, ikke kan være med sin hjemmekino på forumet, så er det mange som ikke burde være på min hjemmekino!
    Er det pga Akto har begynt som Jornalist? Burde ikke yrke bestemme hvem som kan eller ikke kan delta som inspirasjon og øyefang fro oss andre!

Alle [U]SKAL[U] kunne delta å vise sine prestasjoner og, benytte seg av sin ytringfrihet.

Poengene er en snitt av alle score som er gitt til hver enkelt, så det er vel ikke noe mening i å slette score for hvert år. Ønsker noen å oppgrader så er det bare å gjøre det, kanskje da legge nåverende profil død, å starte på nytt.
    Skulle kanskje vært en enklere måte å starte på nytt eller nullstille profilen om ønskelig.

A.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du har misforstått litt her ambiance, du får sette deg litt mer inn i de bakenforliggende forhold som det linkes til litt lenger opp i denne tråden.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ambiance har nok misforstått litt her ja, selv om det tilsynelatende kan ha en viss relasjon til en viss tråd. Og som jeg i mitt stille sinn en stund også konkluderte med.
    Men kjøper argumentet til akto ganske greit.
    Han har et nær sagt fantastisk oppsett, som gir en AV-opplevelse man ikke snubler over hver dag! (ja, jeg har opplevd den!).
    Når han selv hevder at han ikke lenger fortjener å stå som #1, så er nok dette en gjennomtenkt betraktning.
    Dog litt avhengig av hvordan man vurderer en slik konfigurasjon, i denne sammenheng både estetisk og lydmessig.
    I så måte, står ikke hans bygge noe særlig tilbake, utifra det jeg sjøl har sett og opplevd, selv om disse er i et ganske begrenset fåtall.
    Men uansett: At han har fått til et rom hvor lyden i sweetspot er tilnærmet fullkommen, er i mine ører ( og øyne) ubestridelig! Jeg nøt i alle fall hvert sekund, i den tiden jeg fikk oppleve disse.
    Et mer velballansert og unyansert lydbilde har jeg i alle fall tilgode å oppleve.
    Men joda! BWA´s kino ga jo en absolutt større behov for et nyrebelte, samtidig som jeg sterkt mistenker akto for å ha mulighet for tilsvarende pådrag? I de situasjonene dette måtte være aktuelt.
    Men i musikksammenheng? Jeg har vel sjelden eller aldri, opplevd det bedre. Det måtte i så fall være en demo av B&W Nautilus, HiFi & Home Cinema Speakers - Bowers & Wilkins United Kingdom som jeg for noen år siden var så heldig å oppleve.
    Btw; Hvor er det blitt av dem??

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Alle [U]SKAL[U] kunne delta å vise s...
    Ihvertfall i HTML Transitional skal siste klammen være slik [/xxx] der skråstreken viser at det er en avsluttende del...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ihvertfall i HTML Transitional skal siste klammen være slik [/xxx] der skråstreken viser at det er en avsluttende del...
    tiden tar oss igjen!!!
    noen under eller over? vi kan ikke se dette som noen relasjon i virkliheten!!! vi er best uten ball!!!:evil:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    ...Et mer velballansert og unyansert lydbilde har jeg i alle fall tilgode å oppleve...
    Mjaaaa... ble vel litt ball her ja... ;-)
    "Velbalansert og nyansert" er vel helst det du mener... :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mjaaaa... ble vel litt ball her ja... ;-)
    "Velbalansert og nyansert" er vel helst det du mener... :-D
    Ahh, selvsagt! ops: Av og til er man visst ikke like våken som man tror.
    Takk for "korreksen" RoKo!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har jo snakket om at jeg vil ha meg en 1080 projektor. Jeg er så heldig å få låne en Epson TW1000 - i dag

Gorm kommet hjem til meg i kveld for å sette den opp, så jeg tenkte jeg skulle ha en liten samling hos meg på torsdag, samt et par andre dager. Jeg har en liste over deltagere som jeg har lovet en demo lenge nå, så da er dette kanskje en god anledning?

HenningHG, mskjold, Hanspf og Smurfen - kan dere komme på kort varsel. Torsdag kl. 18:00?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut, jeg Har veldig lyst på en demo, det har jo skjedd en god del med kinoen din siden jeg var der, nye elementer i pb'ene samt 2 nye subber, ny center og nå ny projektor. MEN for meg passer det litt dårlig akuratt nå, men hvis du skal arrangere noe senere så hadde jeg satt veldig stor pris på å få komme en tur.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp!

Er du snill og dermed fjerner de to siste informasjonstekstlinjene på hjemmesiden din, Atle?

;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har jo snakket om at jeg vil ha meg en 1080 projektor. Jeg er så heldig å få låne en Epson TW1000 - i dag

Gorm kommet hjem til meg i kveld for å sette den opp, så jeg tenkte jeg skulle ha en liten samling hos meg på torsdag, samt et par andre dager. Jeg har en liste over deltagere som jeg har lovet en demo lenge nå, så da er dette kanskje en god anledning?

HenningHG, mskjold, Hanspf og Smurfen - kan dere komme på kort varsel. Torsdag kl. 18:00?

Se der ja, en liten "førpremiere" på en alldeles spennende projektor. Denne gleder jeg meg også til å se litt nærmere på, og ikke minst hvordan den presterer i forhold til HC5000. Er jo Epsons egen teknologi (C2Fine) vi snakker om her....

Grattis igjen, og jeg gleder meg også til neste gang jeg får plassere mine små, men harde rumpeballer i din myke skinnsofa og få kropp og øreganger sakte massert av audiofilt sjelsettende utstyr....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor lenge jeg kan låne den, men det blir jo i alle fall en demo til etter denne. Jeg regner med at det er en del som vil se den, og har fått flere henvendelser. Så om du vil ta en kjøretur Anfield, så er det muligheter. Roko og Flageborg vil kanskje ta seg en tur også.

Edit: Dine små harde rumpeballer? :shock: Nå ble jeg plutselig litt usikker

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mjaaa.... skeptisk.... ;-)

Seff kommer vi, i alle fall jeg... :-D

Side 138 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 134 135 136 137 138 139 140 141 142 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •