Aktos hjemmekino - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 133 av 257 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 5136
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg vet noe som dere ikke vet
    Å, vi vet det da vi også, men jeg tenker vi "lar fortelleren fortelle", altså eieren.... ;-)
    Mye mer riktig ovenfor ham og alle andre... som sikler etter å få vite hva som skjer...!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups, jeg glemte å fortelle i går. Jeg hater jo hemmeligheter, særlig slike banale som det her. Jeg hadde besøk i går og da vesla var skikkelig dårlig så da gikk hele greia i glemmeboka.

Uansett, jeg har gått til anskaffelse av to stykker SB12-Plus og en Parasound New Classic 5125.

Ankepunktet mitt mot Martin Logan Vantage har stort sett gått på at den er noe slapp helt i bunn ved 30-50 Hz, og den er ikke i stand til å levere skikkelig punch i mellombassen. Dette er nok mye på grunn av rommet. For å få denne punchen på Plus/2 med den plasseringen som er best i mitt rom vil jeg få for mye trykk i bunn på musikk. Dette har litt med at jeg har de bak meg, og dette blir støyende i så måte at gulvet vibererer for mye. Da er det lett å lokalisere subwooferne. Derfor ville jeg ha et par små og hartslående subwoofere i front, men inntil nå har jeg ikke funnet noen som er små nok til å få plass i front. Så når SB12-Plus kom var dette noe jeg ville teste. Jeg er ikke helt i mål med kalibreringen, men det begynner å bli bra. Signalet går nå fra Denon og gjennom delefilteret i SB12-Plus. Der deler jeg signalet på 120 Hz, og resten går til Conrad Johnson. PB12-Plus/2 spiller opp til 40 Hz. Dette fungerer meget godt

Parasounden er for effektkanalene.

Skikkelige bilder kommer senere.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge

[...] Kort sagt: Hatten av for for en fantastisk "lydkveld", Atle!!
    Takk det samme til dere begge. Det var rett og slett storveis
    Det var flere som lærte noe i går

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å ta av seg hatten og si som de gjør i MD-reklamen:

Det er naaaiiss, really naaaiiss

Ser frem til demo på nyåret.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    .....Signalet går nå fra Denon og gjennom delefilteret i SB12-Plus. Der deler jeg signalet på 120 Hz, og resten går til Conrad Johnson. PB12-Plus/2 spiller opp til 40 Hz. Dette fungerer meget godt
    Er virkelig delefilteret i SB12 Plus så bra at det ikke forringer kjeden med Denon - Conrad Johnson - Martin Logan? Det var i så fall kanskje litt overraskende, men meget positivt!

Gratulerer med nytt utstyr igjen forresten!:smile:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke spore noe forringelse av lyden, men jeg kunne godt ønske meg et brattere filter. Skulle gjerne hatt 12 eller 24 dB/oktav avrulling i stedet for 6 dB. Det som også er positivt er at jeg kan fjerne nesten all korreksjon på Behringeren. Jeg har nå kun en 6 dB korreksjon ved 30 Hz.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På besøk i Aktos hule. 21/11-06

I går var dagen endelig kommet hvor jeg og Atle endelig skulle møtes. Jeg og Scrooge møttes på lillestrøm og satte nesen utover mot Fetsund klokken fem. Scrooge ver ein framifrå kar, selv om min og Scrooges aldersdifferanse er omtrentlig lik Aktos alder. Alder spiller enda mindre rolle når man har denne hobbyen enn om man skulle være råner i Kirkenes. Vi hadde mye å snakke om og for engangs skyld er det jo trivelig at tekniske kommentarer og slikt ikke blir besvart med hæ? Nok om resten av verden, det var hos Akto det foregikk.
    Etter å bli tatt imot med åpne armer og labber av hele familien, ble vi geleidet ned i Atles hule. Førsteinttrykket er overraskende bra, selv med de forventningene jeg hadde. Etter tre minuter med samtale måtte jeg bare konkludere med at akustikken overraskende god. Selv om jeg har dumpet innom et par studioer i min tid slutter jeg aldri å bli imponert over hvor mye det er å hente på akustikk. Når tiden endelig var inne for det jeg kom for, (verken å stå med hode i en SVS eller se på Darla en gang til) nemlig musikk. Vi begynte med Atles testskive nummer fire - Sangere. Her var det mye god musikk, gode arrangementer og ikke minst stemmer. Selv om jeg satt utenfor sweetspot i denne seansen var det tydelig at holografien virkelig er noe av det Atle har fått til best. Ikke at jeg hørte det fra høyrekanten - jeg så det, for Jan smilte og ristet på hode om hverandre, ustanselig i en halvtime. Det er trivelig at det var noen kjentfolk på demoskiven, og "Song for the Restless" er en god demo låt Atle Som musikkmann hadde jeg det vanskelig for å sitte still når Atle rullet skiver - mye av det han spillte var musikk som er rett opp min gate, inn døren og nesten ned i undertøysskuffen. Som det alltid gjør i det assosiative sinn kokte det over av tanker om hva Atle bare måtte høre. Slikt engasjement koker fort over i musikkvoldtekt, men jeg liker å inbille meg at jeg klarte å holde meg på matta? Noe av det jeg presenterte må ha fallt i smak for jeg dro derfra 12-13 cder fattigere. For å si litt om det som er viktig for de stakkarene som ikke var med oss i går og ikke har vært der før skal jeg kanskje si noe om lyden?
    Hva skal man si - det høres ut som å spille tuba under vann? - fra spøk til revolver; Det låter vanvittig balansert hos Atle! Jeg er temlig var for feilfokus i musikk, hos Atle var ikke dette tema, lyden var så flytende og det var så stor dybde på scenen at det var rent skremmende - skremmende hva jeg ikke har hjemme. Basert på mye av det Atle presenterte i starten tok jeg sjangsen på å sette på ett av mine favoritt band gjennom tidene: Midnight Choir. Dette er musikk som krever et enormt nærvær og nerve i formidlingen for ikke å miste den brodden som skiller det fra de andre i sjangeren. Oi, oi, oi for et fokus! Små hypnotisert lures hjernen til å tro at øynene skal følge en lyd igjennom rommet, lyden blir takket være dempingen plassert på en scene så dyp at man mistenker artistene for å gjemme seg på bakrommet og at Atle egentlig er en sosiolog på avveie som liker å lure folkt til å tro at det høyttalere som formiddler musikken - luring! ML'ene hadde mye å diske opp med på Midnight Choir, som krever sitt av høyttalere for å klare å skape et stort nok rom til å klart kunne skille fra hverandre de instrumentene som med smal pensel malte et veldig delikat bilde hos Atle. For å si det sånn, jeg har hørt på dette i snart fem år, eier alt de har gitt ut og aldri har jeg likt det bedre enn hos Atle i går. Håper Atle finner glede i Midnight Choir fremover, det er belønnende musikk. Med et smil om munnen tok jeg sjangsen på å sette på noe som blir alt for obskurt for de fleste, litt god prog. Ingen sluttet å smile av det heller. 7 utøvere på scene live! Prøv å gjengi det med laptophøyttalere - for det er slik det høres ut hjemme hos deg sammenlignet med hos Atle! Utstyret og rommet er vel imponerende i seg selv, det samme er engasjementet, lydbilde, og timene som er lagt ned i å faktisk få dette til å virke så godt som det gjør! Det jeg synes var mest imponerende er hvor trivelig Atle og Monica var, makan til inkluderende og vennlige folk skal man lete lenge etter. Det er vel ikke til å stikke under en stol heller at Atle og jeg har samme hobby og nogenlunde lik musikksmak. Som jeg sa i går: Det er så godt når det du spiller vekker resonanser i noen andre. Takk for en progresiv lytteopplevelse med en dialektisk utveksling av musikk, ideer og fleiper.
    Trivelig selskap, trivelig musikk, utrivelig vær - hva kan være trivligere enn det? Jeg vil bare takke for at jeg fikk komme, vi ses snart igjen! For jeg skylder deg 30minutter med fantastisk sang, som vi skulle spare til slutt og slutten kom faderlig fort.

Ola

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Å, vi vet det da vi også, men jeg tenker vi "lar fortelleren fortelle", altså eieren.... ;-)
    Mye mer riktig ovenfor ham og alle andre... som sikler etter å få vite hva som skjer...!

My intention indeed!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven... Jeg er målløs. Takk!

Jeg tenkte jeg skulle skrive noe som svar på innlegget ditt Gwandarion men jeg lar være. Takk, og vi sees garantert igjen

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke du lette på sløret idag Atle? :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se post 2643....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dæven... Jeg er målløs. Takk!

Jeg tenkte jeg skulle skrive noe som svar på innlegget ditt Gwandarion men jeg lar være. Takk, og vi sees garantert igjen
    Skumle greier om vi møtes oftere da, om begge blir målløse. Det kan hemme oss i dagliglivet!
    Ola

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det når en ikke får lest alle trådene hele tiden, men hopper direkte til siste :-)

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Au da der tok jeg feil. Grattis med nye suber. Men SVS B4-Plus hadde vært tøft da:razz: .

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd den ikke lages lenger.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Scrooge, hva syntes du om Ambra

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ambra?

Det syntes på avstand i et mørkt rom at Scrooge likte Ambra!
    Jeg synes det var mektig. Tror det er det beste ordet å bruke. Fine bilder og popøse mengder god og veldefinert bass.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg turde ikke spørre deg da slik musikk ikke harmonerer med musikken i signaturen din

Gøy at dere likte det!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å gratulere med enda fler gode innkjøp Må vel oppdatere profilen på minhjemmekino med tid og stunder da ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    SVS: Tipper 2 eller flere SB12-Plus.
    Parasound: Halo 2 x A21 eller A51
    Pøh. Hvorfor kjøpte du ikke Halo?

Bare tøyser. Gratulerer.

Side 133 av 257 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •