Aktos hjemmekino - Side 130

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 130 av 257 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste
Viser resultater 2,581 til 2,600 av 5136
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at jeg er i godt selskap her. Har selv fått en sønn som i dag er 3 uker gammel og han holder oss også godt våkne flere ganger om natten. Blir som oftest til at han våkner rundt klokka ett, så igjen klokka tre og gjerne en gang til rundt klokka seks. Blir jo akkurat så man såvidt rekker å sovne før han igjen skal opp å ha mat eller skifte bleie. Men dette er vel en fase av livet som man må igjennom når man har valgt å få barn, og det er jo en god opplevelse som alle bør få med seg i livet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pnerbye: Gi dem snakeoil (les; melkeerstatning) da vel...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kaller det Nutramigen. Ser ille ut på innholdslisten, men det er sikkert bedre enn grønn tusj!

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler med deg, Akto. Har selv vært i samme situasjon. Det vi fikk beskjed om var at barnet var sulten, og at det ikke var nok næring i "puppen".
    Når vi fikk gitt henne morsmelkerstatning, sov hun som en stein. Enda bedre ble det når vi kunne gi henne fast føde. Så stå på, det gir seg til slutt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel denne tråden sporet av litt, men i anstendighetens navn; forståelig nok. Det er tross alt noe heelt eget med en familieforøkelse! Noe som strengt tatt bør være alle til del? Så får de heller stagge tårene så lenge, den som ikke ennå har opplevd dette? Gled dere! Uansett!:-D
    Hva var vel de gode dagene, om de dårlige ikke fantes...
    -
    Det sies at man før eller siden vender tilbake til sine røtter, og i dette tilfelle lånte sådanne, nærmere bestemt "lyden" fra trådstarter´s nær sagt utrolige prosjekt.
    I den forstand som at jeg i løpet av en hel lørdags kveld og natt, har pløyet meg igjennom alle de 130 sidene denne tråden representerer.
    Noe jeg egentlig svært sjelden tar meg tid til. Men når nyskjerrigheten for alvor tar overhånd, er man som regel solgt....
    Og har i mange timer gapskrattet, glist og grått meg gjennom utallige kommentarer og innlegg, om enn ikke alltid like saklige, men som til de grader har gitt meg et realt kick, med tanke på å etablere en liten skygge av et tilsvarende "alter", her i heimen. Med de klare begrensninger det er snakk om for min del, både praktisk og økonomisk. Skjønt det siste kan vel alltids "justeres"? Bankene er jo mer enn villige til å låne ut penger, nå til dags...:?
    For mer enn 40 år siden, kunne jeg faktisk slå meg for brystet med en lydopplevelse som den gang da slett ikke alle var forundt, med en Tandberg Huldra 8, i kombinasjon med et par 25ltr´s toveis høyttalere. Og som imponerte og inviterte hele min daværende vennekrets til fest og spetakkel, mang en kveld.
    Men verden har heldigvis gått videre.
    At jeg ikke alltid har fulgt med på dette får så være, og som nok i stor grad skyldes en noe annerledes prioriteringsliste.
    Men så var det røttene da...
    Man vender som regel tilbake. Lyd og musikk har alltid vært et interessefelt for meg, og etter en fantastisk tråd som virkelig har ansporet, ser jeg frem til å oppleve en seanse i Akto´s hellige gral!
    Og som jeg nok garantert vil oppleve som året´s "happening"! La gå at det kanskje finnes større opplevelser, men neppe like godt underbyggede!
    november Anno 2006 vil fremstå som julemåneden for meg, uten irriterende rasling i julepapir. Den som ikke tørner "religiøs" etter å ha lest igjennom denne tråden, får heller prøve seg som selger i ei pølsebu...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    [snip]Dette er ikke et hjertesukk for å få gode råd (ikke prøv engang), men for å få ut frustrasjonen. Takk for at du lyttet.
    Finnes det ikke en returordning? Produktet er åpenbart defekt (eller svarer ikke (lenger) til forventningene)).

Eller en panteordning?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    pnerbye: Gi dem snakeoil (les; melkeerstatning) da vel...
    Eller bare snakeoil (les: snakeoil) :-D

Beklager at jeg herper tråden din, Akto...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto, denne burde du vel få lånt til en prøvelytt hjemme ???
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...2579&cat=last7

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wow...nå har jeg brukt hele natten på å lese hvert eneste innlegg i denne tråden Akkurat som å lese en god bok, må lese ut hele!
    Du har en utrolig gjennomtenkt og herlig hjemmekino!

off...nå må jeg på jobb, blir ikke moro å hjelpe sure folk å komme på nettet nå som jeg er dødstrøtt

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_fly_guy
    wow...nå har jeg brukt hele natten på å lese hvert eneste innlegg i denne tråden Akkurat som å lese en god bok, må lese ut hele!
    Du har en utrolig gjennomtenkt og herlig hjemmekino!

off...nå må jeg på jobb, blir ikke moro å hjelpe sure folk å komme på nettet nå som jeg er dødstrøtt

må si wow jeg også.. ganske imponerende av deg også å lese hele denne tråden.. Men Det er mye nyttig info og masse bra tips! Så om man skal bygge en kino selv en gang, og ikke minst finne riktig utsrtyr er det godt å få med seg denne tråden.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden kunne blitt brukt som 1-2-3 bok for hjemmekino bygging da den tar for seg stort sett det meste som gjelder når en skal bygge en hjemmekino.
    Og at den har en litt lun humor gjør den bare lettere å lese.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er imponerende å høre om dere som leser hele tråden.

Hvis vi sier at pahfs innlegg over er gjennomsnittet med tanke på antall ord i et innlegg så har vi altså 42 ord pr. innlegg, noe som skulle tilsi at denne tråden består av 108.864 ord. Det er mye

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En idé er å skrive i første innlegg at "nye lesere er velkomne til å telle antall ord i tråden. Premie vil bli utlyst!" :-D

Da finner vi jo ut hvor mange ord det egentlig er. Skal du dra den litt lengre kan du jo også be dem om å telle antall bokstaver... ;-)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som gidder kan jo paste tråden inn i Word og markere alt. Så kan man sjekke ordtelleren.........:-D

Og vi sier....lykke til.....:-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler med deg Akto. Tro meg, veit akkurat hvordan du har det. Har ett sett med tvillinger på 11mnd, og de første tre mnd måtte de ha mat hver tredje time, døgnet rundt:???: Da var min bedre halvdel og jeg, relativt smale i øya. Men det går over. Nå løper jentungen rundt og sier hade hade hade hele tiden,og guttungen sier ørn ørn. Eneste bekymringen nå, er hvordan man skal sikre anlegget mot små barnefingre på oppdagelsesferd

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aircooled
    ...Eneste bekymringen nå, er hvordan man skal sikre anlegget mot små barnefingre på oppdagelsesferd
    Det er jo enkelt;
    på samme måte som man holder små kvinnefingre på oppdagelsesferd unna - man holder utstyret på sikker avstand...
    Da ville man også sluppet problemstillingen ovenfor... hehe...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt i en annen tråd så har jeg fått opp øynene for SACD. Jeg har ikke mer enn 7-8 plater hittil, men jeg har bestilt 5-6 stykker til. Jeg bruker min trofaste Yamaha S2300 til dette, og det spiller virkelig bra. Jeg har gjort nok en liten investering i kinoen min, så jeg har egentlig ikke råd til en oppgradering til... Jeg har skrekkelig lyst på en dedikert SACD-spiller, men da jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag på andre spillere er jeg i tvil om hva jeg skal gjøre. Marantz SA15 frister en del for jeg har prøvd SA11.

Er det noen som har erfaring med SACD-spillere som kan gi meg noen råd. Stikkord: tørt og dynamisk.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa til deg på telefonen; SA15 og SA11 er "kun" tokanals SACD. Setter kun med anførselstegn, da jeg opplever en utrolig oppgradering av lyden fra et vanlig CD-spor til SACD også her. Det blir som å fjerne et slør foran hele lydbildet, og det hele brer seg mer ut i både høyde og bredde, med et større detaljnivå. Er som deg også blitt en smule "hektet" (har kjøpt 10 plater på et par uker) på SACD.

Har enda ikke fått testet ut min DV7600 i mulitkanal (ja vet, fy og skam...ops: ), men venter på nye kabler. Gleder meg til å teste ut en direkte forskjell i tokanals og multikanal-SACD...:-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå ikke hatt noen særlig gode opplevelser med flerkanals SACD. DTS, derimot, fungerer optimalt, men oppløsningen er selvsagt dårligere.

Får vel krype til korset og kalibrere ut-/innganger noe bedre... men ikke ennå - det er mange andre ting som står i kø.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer med meg en DVD-A DTS på tirsdag Atle

Side 130 av 257 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 126 127 128 129 130 131 132 133 134 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •