Aktos hjemmekino - Side 128

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 128 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste
Viser resultater 2,541 til 2,560 av 5136
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes den IKEA-hyllen passet godt inn jeg, Atle. Nå er jeg riktignok litt "biased" her, men er tilhenger av komponentene i front. Nå har jo jeg ikke et rom å sette komponentene i da, så det var jo "en given"....ops:

Uansett; den hyllen du hadde før virket jo ikke spesielt Hi-End den heller, så denne IKEA-hyllen gjør uansett ikke skam på rommet ditt. Men dersom planen uansett er å sette alt inn i det tekniske rommet, så kommer vel denne etterhvert i stua da...?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forrige hylla var resultat av en times arbeid og noen rester. Definitivt ikke noe high end nei.

Om jeg ikke skal bruke denne hylla blir den gitt bort - den koster ikke mer enn 300,- eller noe slikt.

Her er et bilde av racket forfra - som ble etterspurt tidligere i dag

Aktos hjemmekino-ny-benk-front-jpg

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flott jobb du har gjort med hjemmekinoen din, Akto, og det er en fryd å se på bildene. Jeg har kjøpt inn en EOS 400D og et 30mm f/1,4 objektiv (liker å ta håndholdte bilder uten å ha masse lys) som jeg holder på å bli bedre kjent med nå - lenge siden jeg brukte et speilrefleks. Ser frem til å se flere bilder i samme gode kvalitet - keep it up

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Her er et bilde av racket forfra
    Det avgjør saken for min del. Gå for den du har nå :-D
    300 kr og den står der allerede. Det er utrolig mye annet du kan gjøre enn å handle møbler du ikke trenger som du alikevel må sandblåse. Det der så helt strøkent ut.
    Pluss hva gjør glassflater med andrerefleksjoner for dine fintunede ører. Du har jo jobbet så mye med å dempe rommet akkurat passe og så skal du inn med glass og metall. Kan ikke tenke meg annet enn at en hylle til knappe 2K rister og skrangler når 2 x SVS monstere fyrer igang

Nei, det enkle er ofte det beste!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du fornøyd med den nye forsterkeren? Vil ellers benytte anledningen til å gratulere deg med Norges flotteste kino.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ;-). Ses på lørdag.

Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Akto. Jeg har blitt anbefalt JungSon DA-200IA Normal av den lokale Hi-Fi sjappa her i byen. Lurte på om du har noen erfaringer med den. Du ser i avataren hvilket utstyr jeg har nå. Jeg skal faktisk teste den til helga, men jeg lurte på om du hadde noen kloke ord. På forhånd takk!

mvh QuiNlan

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sommer 1976: Takk, men du tar (dessverre) feil. Det finnes maaange oppsett og kinoer som er mye råere, men de er bare ikke så profilerte som meg (bildehora )

HenningHG: Takk for det. Jeg kom meg trygt hjem med spilleren, den står og varmer seg opp nu

QuiNlan: Jeg har ingen kjennskap til JungSon, og kan følgelig ikke hjelpe deg. Det finnes noen her inne med erfaring vedr. dette merket, jeg foreslår at du lager en post hvor flere er inne og ser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QuiNlan: Jeg har ingen kjennskap til JungSon, og kan følgelig ikke hjelpe deg. Det finnes noen her inne med erfaring vedr. dette merket, jeg foreslår at du lager en post hvor flere er inne og ser.
    Den var god
    Siden din må vel være det sikreste stedet å spørre om hjelp.
    Gratulerer med en fantastisk kino forresten.Deler mange av synspunktene dine.Gidder bare ikke delta i så mange diskusjoner;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QuiNlan
    Heisann Akto. Jeg har blitt anbefalt JungSon DA-200IA Normal av den lokale Hi-Fi sjappa her i byen. Lurte på om du har noen erfaringer med den. Du ser i avataren hvilket utstyr jeg har nå. Jeg skal faktisk teste den til helga, men jeg lurte på om du hadde noen kloke ord. På forhånd takk!

mvh QuiNlan
    JungSon har vist seg å være et svært pålitelig merke, ikke minst hva kvalitet kontra prisforlangende vedgår.

Håper du tar deg bryet med å poste dine erfaringer her (eller et annet passende sted...) :-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

temperatur...

Hva sa de hos ML ang luftfuktighet osv? De barometriske egenskapene til et så tynt membran med så stor arealt må påvirkes av det... Eller var det bare temperatur vi spurte om? Husker ikke helt her...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi spurte om temperatur

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at jeg har funnet en del info om denne forsterkeren på nettet, og det ser ganske lovende ut. Håper jeg får tid til å hente den på fredagen, da blir det show. Bor foreløpig i en student bolig, dvs det bor ca 60 andre studenter her på bygget. Tenkte jeg skulle rigge opp annlegget nede i kjelleren, da slipper jeg å få sure naboer på nakken. Har testa den forsterkeren jeg har nå på rommet, da sier det seg jo selv at jeg ikke blir særlig populær.

Mulig jeg lager egen tråd om "hjemmekinoen" eller "stereoen", alt etter hvordan man ser det, da kan jeg poste mine erfaringer med forsterkeren, som etterhvert kommer til å bli en fast invetar.

mvh QuiNlan

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    JungSon har vist seg å være et svært pålitelig merke, ikke minst hva kvalitet kontra prisforlangende vedgår.

Håper du tar deg bryet med å poste dine erfaringer her (eller et annet passende sted...) :-D
    Skal gjøre mitt beste ja! Men kan ikke garantere at jeg kommer med noen erfaringer etter kun én helg. Får heller vente til jeg har kjøpt den. Skal også teste Vincent SA-31 sammen med Vincent SP 331. Disse er tilsammen dyrere enn JungSon, og jeg fikk høre at JungSon leverte en del mer enn Vincent, så jeg tror valget blir lett. Men vi får se hva som skjer. En student lommebok har sine begrensninger.

mvh QuiNlan

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg hørt på vente musikk i kasakhstan - per telefon. det skal jeg love deg at er det værste jeg har gjort ever.

Atle: Kanskje vi skal dra med oss Ml'ene inn i badstua og se hva de yter der...
    Jeg synes fortsatt det er så spennende med alle de yttre påvirkningene på flourmembranene. Kanskje jeg skal sende noen mailer til quad og stax osv og spørre om tilsvarende. Da har vi ett sammenlignings grunnlag av påstander...

Ola

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tema, men det å dra høyttalere inn i sauna'n eller inn på fryserommet til Gilde, er vel å ta interessen litt for høytidelig. Men hadde vært spennende å høre hva for eksempel Quad sa om samme saken

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Interessant tema, men det å dra høyttalere inn i sauna'n eller inn på fryserommet til Gilde, er vel å ta interessen litt for høytidelig. Men hadde vært spennende å høre hva for eksempel Quad sa om samme saken
    Det er det jeg mener. At når vi har en tre-fire aktører på elektrostat arenaen kan vi like godt gi samtlige en fair sjangse til å gi sitt syn på saken. Og om svarene ikke differer nevneverdig har vi i alle fall fått bekreftet det. Dessuten er det fint lite som er like lærerikt som å gå til kilden. Aner ikke hvorfor jeg har henkt meg sånn opp i det her, men jeg liker det.

Speaking of sauna; det er fint lite som topper det å pilse i badstuen før man setter seg mediumstekt og avslappet ned i sofaen med ei god plate.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    ..........Atle: Kanskje vi skal dra med oss Ml'ene inn i badstua og se hva de yter der...
    Hvorfor ikke heller ta de med til undervannspostkontoret i Risør, for å sjekke lydbølgene............

Moro med LYD! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flageborg

Jo det hadde vært noe...
    Hva om de yter bedre i høyden. Det blir spennende å finne det ideelle oppholdssted for elektrostater. I badstua i himalaya!
    Jeg lukter gruppe tur. Kanskje vi kan søke spons et sted og dra på roadtrip med elektrostater!

Ola

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvorfor ikke heller ta de med til undervannspostkontoret i Risør, for å sjekke lydbølgene............

Moro med LYD! :-D
    Ut i fra det ML representanten skrev om påvirkning av luft fuktighet og den elektrostatiske landningen/utladningen på elektorstat membranet, er jeg ganske sikker på at nedsenket i saltvann, vil det komme meget lite lyd ut av disse høytalerene. Ville heller ikke likt å være nedsenket i saltvann i nærheten av disse og bli utsatt for de effekt forsterker styrte stator spenningene heller, de er nemlig ikke til å spøke med på en elektrostat høytaler, selv om ML har gjort mye for å isolere tilgangen til disse.

Ellers det å sammenligne forskjellige elektrostater og følsomhet for temperatur osv, det ser jeg for meg som litt komplisert og vanskelig, fordi det finnes en del forskjellige løsninger med oppbygging av elektrostatiske paneler. Quad har f.eks valgt å lukke inne panelene i en ganske så luftett forsegling, så de ikke blir så utsatt for at støv skal komme mellom mebran og statorer, samt at de har kobblet statorene slik at man får en tidsforskøvet ringformet kraft til å flytte på mebranet. Den luftette innpakningen begynte de vel med på Quad ESL 57 modellen, og den rinformede stator oppbyggningen kom vel på ESL63 modellen. Hvordan de gjør disse tingene på dagens modeller kjenner jeg ikke til, men tror de fremdeles bruker mye av 63 modellen sin oppbyggning.

Side 128 av 257 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 124 125 126 127 128 129 130 131 132 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •