Aktos hjemmekino - Side 121

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 121 av 257 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste
Viser resultater 2,401 til 2,420 av 5136
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det er vel for pokker bare å klikke på lenka det da mann! Da får du svar....
    Eller er du særs interessert i å poste innlegg...?

Oops!

4:18 igjen... ;-)
    Såsåså, rolig mann, pass på hjertet Du får unnskylde at jeg ikke klikka på linken, men nå har jeg gjort det og fått svar;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en telefon i sted fra en hifi-kar som har en CJ MF2500A. Nå skulle han selge, for å oppgradere til en CJ 350. Så om jeg var interessert... Det er den eneste forsterkeren jeg ville byttet ut PA7 med.

Jeg holder meg til det gamle

4:01 igjen. Jeg poster mellom slagene her - det gjelder å være rask.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som hadde hatt 20k liggende da
    Men men... Grattis med nytt kremutstyr da.
    Kan det bli mye bedre nå ?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hvordan du liker CJ på sikt, Atle:-D

Forresten, det står i annonse at du ikke har mulighet til å svare på epost før i morgen(?) (Men du er jo, her?)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med oppvarmingstid på Conrad nå for tiden ? Eller skal vi vente med det til du har fått den i hus. Uansett du har jo hatt den på besøk før så det vet du sikkert. Tenkte bare på at du jo var litt frustrert over PA7 akkurat her.

Edit; rettet feil

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Forresten, det står i annonse at du ikke har mulighet til å svare på epost før i morgen(?) (Men du er jo, her?)
    Hehe :-D
    Ja det tyder vel bare på en ting, men jeg lurer på et par ting, den/disse forsterkerene du skal bytte ut med nå, har du litt info om de? Og hvorfor bytter du til fordel for de?

Er bare interessert i å lære litt og og finne ut hva som passer sammen...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke jeg tar feil tror jeg det er de eneste effekt forsterkerne som er bedre enn de han allerede har:P.

Men det sier seg kanskje selv, hehe.

EDIT: innen prisklassen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Hvis ikke jeg tar feil tror jeg det er de eneste effekt forsterkerne som er bedre enn de han allerede har:P.

Tror nok dette bør presiseres litt. Det er nok den eneste som Akto vet om som er bedre innenfor PRISKLASSEN (som er rundt maks 50K ca).
    Er helt sikker på at Akto kan selv ramse opp en lang rekke med kremutstyr som ville vært bedre, men da til en helt usaklig pris.
    Burmeister, Plinius, Krell (ikke KAV), Mark Levinson, Gakku On osv, osv men disse koster fra 100K og oppover, mener å huske at det var et sett med monoblokker til 2 mill :shock:

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil

Edit; måtte bare legge med et bilde av MF2500A

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det råeste fra McIntosh topper vel mye av priskarusellen vil jeg tro.

Dem har blant annet en tredelt monoblokk som koster en del hundre tusen..var det 500 eller 600k tro? Eller kanskje en mill? Mye var det hvertfall

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Tror nok dette bør presiseres litt. Det er nok den eneste som Akto vet om som er bedre innenfor PRISKLASSEN (som er rundt maks 50K ca).
    Er helt sikker på at Akto kan selv ramse opp en lang rekke med kremutstyr som ville vært bedre, men da til en helt usaklig pris.
    Burmeister, Plinius, Krell (ikke KAV), Mark Levinson, Gakku On osv, osv men disse koster fra 100K og oppover, mener å huske at det var et sett med monoblokker til 2 mill :shock:
    Selv i området 50k vil det gå på preferanser og matching. Ingen fasit for hva som er best for alle, til alt utstyr og alles musikksmak.

Nesten uansett hvem hardbarka entusiast du spør, vil du få en ny forklaring på hva som er "best" i prisklassen 50k. Det eneste jeg tror vi kan være helt enige om er at i det prisjiktet er det mye snadder....

BTW. Gratulerer med ny forsterker Akto (om det er blitt handel?). Har du testet CJ på dine Vantage tidligere?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK

EDIT: innen prisklassen
    Nyprisen er 30000,- for en forsterker.

Da kan man for eks kjøpe Aragon 4004:

Eller;

Sim Audio W3:

Bryston 4B SST:

ATI AT3000:

BAT VK-200: (litt dyrere)

T+A A1530R:

Meridian 557?
    Elcomp 250?

Det var noen i farten...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid

Jeg er her nå, men jeg logget av etter å ha lagt ut salgsannonsen. Jeg har hatt 30-års-lag. Forumet bruker 5 minutter på å oppdatere info - derfor sto jeg sikkert som pålogget.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er vel det meste oppsummert.

Conrad Johnson MF2500 er bedre enn PA7EII. Den ligger også i en annen prisklasse. Jeg har testet denne CJ-en i mitt eget oppsett - på Vantage - og det var en kanonmatch.

Det finnes selvfølgelig bedre effekttrinn, men av alle de jeg har hatt i hus er denne best.

En skribent i Stereophile har testet CJ MF2500 og Premiere 350. Han sa at det beste trinnet han noensinne hadde testet var 350. Det nest beste var 2500. Dette var på Martin Logan. Ikke at dette betyr noe, men det er med på å gi en pekepin om egenskapene.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøp (om det er i boks?) :-D
    Du får sende Namkamichi videre til Kid da ...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når forventer du å ha dette i hus da? Tenkte jeg skulle få levert Yamaha spilleren din snart da jeg regner med å få vincenten min i dag eller i morgen. Kanskje jeg får sneket meg til en liten lytteseanse i samme slengen

Grattis forresten, både med effekttrin og bursdagfeiring

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nakamichiene er ikke solgt.

Jeg kjøper ikke ny forsterker før Naka-ene er solgt, da jeg ikke har penger til en slik investering før de midlene er frigjort.

Får jeg ikke solgt Naka-ene, får jeg heller ingen CJ. Enkelt og greit. Derfor firer jeg heller ikke på den prisen jeg har satt i nevneverdig grad. Kid har fått et tilbud på mail i dag tidlig om å kjøpe begge to for 18k. Dette er en smerteterskel for meg, men jeg kler meg ikke i svart om jeg må beholde Naka-ene. Jeg vet ikke om noen forsterkere til den prisen som er i nærheten av det disse Japanske beistene presterer, i alle fall ikke til Martin Logan. Derfor håper jeg Kid kjøper de - ikke kun for at jeg skal få meg CJ, men fordi han da får et vanvittig velspillende oppsett. Det er - tro det eller ei - også viktig for meg. Kid er en trivelig kar som har vært hos meg på demo, og jeg ønsker av hele mitt hjerte at han skal ha noe han blir fornøyd med.

Det har vært et par andre som også er interessert, men de ønsker kun en. De stiller derfor bakerst i køen.

Det er kun en forsterker jeg ønsker skal ta plassen til Naka-ene, og det er Conraden

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Får håpe det ordner seg, både for deg og kid Du skal uansett få tilbake Yamahaen din snart. Tar kontakt med deg for nærmere avtale.

Edit: Jeg mener du har skrevet i tråden at du på sikt ønsket å gå litt vekk fra elektronisk romkorreksjon og heller satse på naturlig demping. Hvordan er planene på det området?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Conrad

Dette gleder meg å høre Atle. Det blir spennede å høre hvordan dette blir. Håper virkelig at dette går som planlagt. Så vidt jeg vet har du drømt om en CJ en stund og det er vel litt deilig med en forløsning snart? Bare husk "dypt i fortapelsen der ligger forlatelsen - stakkars den soM kommer dit uten å finne den"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Nakamichiene solgt, og den heldige ble Kid.

Jeg får besøk av Klipsch II i morgen, og han har med seg en velbrukt og ferdig innspilt Conrad Johnson MF2500A. En drøm har gått i oppfyllelse
    Pussige greier, for det var jeg som tipset han om denne for en tid tilbake - da jeg selv ikke hadde råd. Jeg har angret helt siden da på at jeg ikke på et eller annet vis klarte å finansiere denne, men nå skjer det altså. Hipp, hipp og hurra meg rundt.

MF2500A Power Amplifier
    Power: 250 watts per channel from 20 Hz to 20kHz at no more than 1% THD or IMD, both channels driven into 8 ohms
    Frequency response: 20 Hz to 20 KHz +0, -.25db
    Hum and noise: more than 100 dB below rated full power output.
    Input Impedance: 100K Ohms.
    Dimensions: 16.375D x 19W x 6.75H inches
    Weight: 58 lbs.

Aktos hjemmekino-cj-20mf2500a-jpg

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Akto! Snakker vi mer demo her eller? :-D Demoene i kinoen din når stadig nye høyder så dette ser vi fram til!
    Tenker Kid blir fornøyd også med 2 nye kraftverk innahus. :-D

Side 121 av 257 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 117 118 119 120 121 122 123 124 125 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •