Aktos hjemmekino - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 257 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 5136
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    hva av inspirasjon til egne løsninger har dere gutta funnet hos atle
    Satte meg ned i min kino med musikk fra i går. Som ventet ble det gedigen nedtur med en gang. Den oppløste og og deilige lyden i ML drevet av kraftige forsterkere er det ikke noe annet under 50K som er i nærheten av. Heller ikke mitt oppsett. Men justert for at nypris på Akto sitt utstyr (cd-effekt-pre og høyt.) ligger rundt 150K og mitt ligger på rundt 35K for de samme delene. Er det ikke så stor forskjell, selv om jeg gladelig hadde byttet.
    Jeg har jo satt sammen en spesialisert hjemmekino som er ment å spille bedre på film enn ren musikk (som er både lettere og billigere). Men fikk nå inspirasjon til å prøve å få det til å låte så optimalt som mulig på ren musikk også.
    Romdemping holder jeg på med og der er jo Akto sin kino veldig godt dempet. Det som slo meg er at jeg nok ikke kan dempe mitt rom like mye siden det krever mer av kvaliteten på utstyret. 2 x SVS "monstere" kontrollert av Behringer og høy kompetanse tåler et mye mer dempet rom enn en rimelig Klipsch og Yamaha rett fra Pio 1015 kun justert med autokalibrering.
    Monoblokkene må inn i kinoen igjen og frontene bi-ampes.
    Kunne fortsatt og fortsatt men som Akto nevnte
    Sitat Opprinnelig postet av Akto
    dæsken å sent det ble
    er faktisk i behov av litt hvile nå. Så nå blir det plask i sofaen med en god film og nybakt kake :-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hvor mange som havner i klørne på oppgraderingsmonsteret etter dette besøket. Jeg kjenner følelsen deres så altfor godt, men fy fader hvor godt det er å gi etter for presset..... ;-)

PS! Ikke tissue-relatert.... ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppgraderinger nei?

Ja det skulle gjort seg med en dose medisin signert Akto's hjemmekino. Er så lei om dagen at det snart er kroken på døra. Det jeg lurer på er hvordan bakprojesjonsplata påvirker lyden i rommet?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Blir spennende å se hvor mange som havner i klørne på oppgraderingsmonsteret etter dette besøket. Jeg kjenner følelsen deres så altfor godt, men fy fader hvor godt det er å gi etter for presset..... ;-)

PS! Ikke tissue-relatert.... ;-)

Har allerede regnet endel og tenkt på oppgraderinger - har jo kjøpt ny receiver og subber - så hvorfor stoppe:P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lånt noen Midgardblokker, og de bruker jeg på bakkanaler og senter. Fy i heite å mye mer en får av trykk i kanalene nå. Dette var helt rått.

I iveren måtte jeg bare lage et bilde - et harry et sådan - men jeg synes det ble litt kult

(fullversjonen ligger på min hjemmekino)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult. Kvifor har dei to nederste blokkane svarte skruver? Uansett så tipper jeg du havner opp med kun Transistor...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ånei, her har akto blitt frelst av den digitale dynamitt

Er inne på tanken om å kjøre oberon 6.1 rund baut selv her, med AX4 som preamp.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to nederste er gullfarget, men bildet er sort/hvitt. Derfor sorte skruer.

Jeg skal strengt tatt ikke velge, men jeg trenger mer effekt til surround. Så vi får se...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som et seriøst alternativ til de 5 enkle 6.1-blokkene, så burde du vurdere denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/11376/cat/13

Med én strømledning, 12V trigger inngang og god lyd så mener jeg det er et bedre valg. Pris pr. kanal er da også bare 2500 kroner, mot 6.1s 7000 kroner...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ånei, her har akto blitt frelst av den digitale dynamitt

Er inne på tanken om å kjøre oberon 6.1 rund baut selv her, med AX4 som preamp.
    Jeg får ikke brukt ICE da det er noe som kræsjer med elektrostatene. Men som forsterkere til effektkanalene er de mer enn godkjent.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg får ikke brukt ICE da det er noe som kræsjer med elektrostatene. Men som forsterkere til effektkanalene er de mer enn godkjent.
    Vet du årsaken til at det ikke fungerer? Hva skjer egentlig? Kanskje Snickers har noen idèer rundt det...:?:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det impedansrelatert? Eller går kanskje ikke de nyere ML så lavt i impedansen?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper på at det er fordi elektrostater kan oppfattes som en kondensator, eller en kapasativ last for forsterkeren som driver den, med kanskje noen titalls ohm ved 1000 hz ned mot 1 ohm ved 20 khz og kanske enda lavere høyere opp, og en digital forsterker jobber på en høyfrekvent av og på måte for å bygge opp musikk signalet, og disse to arbeidsprinsippene derfor kan gå litt dårlig sammen.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du 5 stk oberon 6,1 for å bruke de på bakkanalene og senter!!! Det er vel litt å overdrive selv for deg akto:? . Ihvertfall med bakkanalene du har idag (greit, jeg kan skjønne senteren)..

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Kjøper du 5 stk oberon 6,1 for å bruke de på bakkanalene og senter!!! Det er vel litt å overdrive selv for deg akto:? . Ihvertfall med bakkanalene du har idag (greit, jeg kan skjønne senteren)..

Jeg refererer til meg selv litt opp i tråden:
    ...Jeg har lånt noen Midgardblokker, og de bruker jeg på ...
    Jeg bare tester de.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke brukt ICE da det er noe som kræsjer med elektrostatene.
    Merkelig. Jeg satt faktisk i går kveld og hørte på et par Martin Logan Vantage i en butikk i Drammen, og selv om de ikke ble drevet av oberon da, hadde de visst bestått den testen med glans ifølge innehaveren! Han tilbød seg også å koble opp for å demonstrere, men jeg hadde dårlig tid......

Har du testet det skikkelig, akto?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Atle sier at "noe som kræsjer med elektrostatene", så tenker vel alle at de ikke klarer å drive dem. Det kan vel like godt være at det er preferanser i lydsignatur ute og går her?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Merkelig. Jeg satt faktisk i går kveld og hørte på et par Martin Logan Vantage i en butikk i Drammen, og selv om de ikke ble drevet av oberon da, hadde de visst bestått den testen med glans ifølge innehaveren! Han tilbød seg også å koble opp for å demonstrere, men jeg hadde dårlig tid......

Har du testet det skikkelig, akto?
    Det er et par butikkeiere (eller det kan også kun være én) på Hifi-sentralen som påstår at de har drevet Vantage med ICE. Om de mener det spiller som det skal så skal de få lov til det, men jeg synes ikke det. Vantage har for en klasse D i bunn, som driver bassene. I følge Snickers skal det ikke fungere tilfredsstillende, rett og slett fordi de jobber på forskjellige spenningsnivåer. (Det tekniske får Snickers ta seg av ) Det neste for min del er toppen, og her går Vantage ned i 1 ohm, mens ICE er stabil ned i 2 ohm. Så spør folk; Ja, men hvor ofte skjer det da, dette er ved 20000 Hz og det går ikke noe effekt ved så høye frekvenser. Vel, jeg vet ikke, men forholdet mellom effektforbruk og frekvens er snudd på elektrostaster i forhold til konvensjonelle høyttalere. Når jeg testet McIntosh så forbrukte de mellom 1-20 Watt ved normalt høyt lyttevolum. Men når det kom f.eks et kantanslag på trommer gikk nåla i bunn, og om VU-meteret på McIntoshen stemmer så krevde altså den øvelsen 250 Watt. Hva skjer da med ICE, når den allerede jobber under feil forutsetninger. Det jeg opplever er av en slik karakter at jeg aldri ville brukt ICE på Vantage. Det spiller rett og slett ikke bra.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg refererer til meg selv litt opp i tråden:

Jeg bare tester de.
    Hehe, joda skjønte at du ikke hadde kjøpt de enda (ref: kjøper du 5 stk oberon...).

Men du virket så ivrig lenger oppe i tråden at jeg syntes noen burde få deg ned på jorda igjen Det fins da andre effekter som lager like mye trykk i bakkanalene dine til en billigere penge, f.eks primaren litt lenger oppe...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Martin Logan Stage i hus! Bilder og lytteinntrykk kommer senere :-D

Side 117 av 257 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •