Aktos hjemmekino - Side 116

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 116 av 257 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 ... SisteSiste
Viser resultater 2,301 til 2,320 av 5136
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som aktiv deltager i "anti fotball" tråden tror jeg at jeg må sette grensa der. "drep meg konge men ikke med graut" fra slaget ved Stikklestad rundt 1000 e.kr. men denne gjelder for omtalte film, uten at jeg har sett den..:roll:

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frøet ble vel sådd av jfinneru og ingen av deltagerene - selv om noen fulgte opp i stor stil:P

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vaselin er på huset, det skulle da bare mangle

Ok, da runder vi av diskusjonen - det blir høyt testosteron-nivå i morgen, men ikke så høyt. Om dere andre vil fortsette å diskutere dette finnes sikkert egnede forum for slik.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    On topik. Går ut fra det blir noen HD filmklipp også ? Husker vagt at du har skrevet noe om det tidligere. De er vel HTPC basert. Blir første gang jeg ser HC3000 og gleder meg til å se bildekvaliteten i både SD og HD hvis det er mulig.
    Som den lydmannen du er har du jo bestilt cd spiller til 30K men ingen HD-dvd i sikte enda

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto: Hvordan er forresten din erfaring med HD? Jeg fikk låne en HD boks med diverse klipp i både 720 og 1080 oppløsning, og 720 synes jeg ikke imponerte noe særlig. 1080 derimot så veldig bra ut. Mulig jeg har vært uheldig med 720 klippene?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atle har jeg inntrykk av at ikke bryr seg noe særlig om HD. Selv har jeg de aller fleste av de foreslåtte filmene på HD, enten 720p eller 1080i/p.

Og det er stort sett lekre saker, ja....!
    Her går det nesten ikke TV - kun filmer og serier i HD... aaahhhhh... ;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ....Selv har jeg de aller fleste av de foreslåtte filmene på HD, enten 720p eller 1080i/p......kun filmer og serier i HD... aaahhhhh... ;-)
    Du verden er det virkelig noen som har "Lange flate ballææær" i HD :lol:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du verden er det virkelig noen som har "Lange flate ballææær" i HD :lol:
    Nei, men den kommer - og da heter den "Lange flate skarpe ballææær".... ;-)

Men, nok om dét... hehe...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt. Nå går jeg å legger meg så jeg er uthvilt til i morgen

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pingle!

Selv sov jeg ikke natt til idag. Så nå legger jeg inn årene. 8 timer skjønnhetssøvn er alt for lite. Bare synd jeg skal på jobb i morra.

Prates om 17 timer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere velger å teste bildet med en nesten sorthvit film som Sin City, hadde det vært interesant å hørt om hvordan dere eventuellt opplever regnbue effekten. Sin City er vel en ganske tøff film på mange måter, også for mange fargehjuls DLP projektorer, og bør vel i såmåte benyttes med litt forsiktighet....

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var nok en hyggelig demokveld overstått. Som vanlig ble det mye bra musikk, noen velkjente låter og musikk jeg aldri har hørt før. Det er alltid spennende å utvide horisonten litt, ikke minst å lære litt om andres preferanser. Hva som er best eller dårligst tenker jeg ikke så mye på, noen ting er bare annerledes og det behøver ikke nødvendigvis å være negativt.
    Så var det en lite runde med filmklipp, selv om vi brukte mest tid til musikk.

Det ble etterhvert duket for en hel film. "Brokeback Mountain" ble valgt vekk og "Mr.&Mrs. Smith" sto istedet for underholdningen (i etterpåklokskapens tid hadde det ikke vært så dumt med en kleenex boks likevel, da Angelina Jolie stort sett spradet rundt i ettersittende eller lite klær ). Filmen var forresten utrolig morsom, selv om handlingen ikke var helt som jeg hadde forestilt meg. På bildesiden synes jeg Akto har fått det meget bra, enda bedre enn sist takket være en viss herremann

Regnbuer så jeg lite til, med mindre det var på undertekst for da er det virkelig ille for meg.

Alt i alt, en meget fin kveld, ikke minst i selskap med veldig hyggelige folk :-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må følge meg inn i rekken av beundrere av en virkelig flott kino. Alt er virkelig utrolig gjennomført og stilrent.

Ble mye ny musikk og videoklipp for min del hvilket var utrolig morsomt. ML spilte utrolig bra og fikk selv oppleve hvor mye plassering har å si for perspektiv og helhetlig lydbilde. Utrolig hvor sømløst det hele låter. Kunne skrevet side opp og ned hvor bra det egentlig låt i mine ører, men det må nesten oppleves selv.

Vil til slutt takke for en flott kveld med hyggelige mennesker og utmerket vertskap.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inn i rekka med de folka som synes et besøk hos Akto er et stort høydepunkt (som forventet faktisk) :-D
    Veldig gøy å treffe folk. Noen som en føler en kjenner allerede og andre som er nesten ukjente. Uansett var det kjempehyggelig og ikke minst imponerende både lyd og bilde. Spennende utvalg av musikk og klipp, alt fra blodharry Billy Idol til "flinkissjass" med Keith Jarret. Selv håper jeg gutta satte pris på både vokal perkusjon med Sheila Shandra og 80 talls metall med Pantera.

Det var utelukkende en positiv opplevelse å møte kunnskapsrike folk som, Akto, CNK, Marantz og C.Alshus. Må vel si noe om trivselsfaktor når det i skrivende stund (kl0850 sittende på jobben) er kun ca fem timer siden vi dro fra Akto......:shock:

Utrolig mye en kunne skrive om. Men nå er det møte og arbeidsoppgaver som må gå foran lange utgreinger om at ML er veldig godt egnet til hjemmekino og de HAR dynamikk.....

Terningkast

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en flott kveld med andre likesinnede.

Kinoen var bedre enn noensinne, folket hyggelig, pølsene gode, MLene særdeles dynamiske, subbene røslige, filmen snaisen, rommet behagelig dempet og jeg hadde en storartet kveld.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Inn i rekka med de folka som synes et besøk hos Akto er et stort høydepunkt (som forventet faktisk) :-D
    Veldig gøy å treffe folk. Noen som en føler en kjenner allerede og andre som er nesten ukjente. Uansett var det kjempehyggelig og ikke minst imponerende både lyd og bilde. Spennende utvalg av musikk og klipp, alt fra blodharry Billy Idol til "flinkissjass" med Keith Jarret. Selv håper jeg gutta satte pris på både vokal perkusjon med Sheila Shandra og 80 talls metall med Pantera.

Det var utelukkende en positiv opplevelse å møte kunnskapsrike folk som, Akto, CNK, Marantz og C.Alshus. Må vel si noe om trivselsfaktor når det i skrivende stund (kl0850 sittende på jobben) er kun ca fem timer siden vi dro fra Akto......:shock:

Utrolig mye en kunne skrive om. Men nå er det møte og arbeidsoppgaver som må gå foran lange utgreinger om at ML er veldig godt egnet til hjemmekino og de HAR dynamikk.....

Terningkast
    Whoops. Nå tar sikkert akto en Ari og drar til nærmeste tatoveringssjappe.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott Kveld

Ja ja, bortsett fra å glane med åpen munn i mange timer, hva av inspirasjon til egne løsninger har dere gutta funnet hos atle. Det er vel fint lite dere har vært med på som er så inspirerende?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var virkelig gøy i går kveld, og jeg får bare takke for besøket. Som alltid er det givende å treffe medpasienter :-D

Håper dere som meg hadde utbytte av kvelden, men dæsken å sent det ble.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ja ja, bortsett fra å glane med åpen munn i mange timer, hva av inspirasjon til egne løsninger har dere gutta funnet hos atle. Det er vel fint lite dere har vært med på som er så inspirerende?
    For min egen del har jeg mye å på når det gjelder plassering av fronthøyttalere. Noe jeg forøvrig tror mange andre har. For jeg har aldri opplevd et så flott lydbilde med 2 høyttalere før!

Ble inspirert til å ordne meg en flat frekvenskurve ettersom responsen hos akto er særdeles bra. Etter litt måling hos meg selv fant jeg ut av det var overraskende bra her også. Noe min nye pioneer receiver må ta noe (all?) av æren for (utrolig bra romkorreksjon på den).

Til slutt gav det mye inspirasjon til å gå igang med et eget dedikert kinorom - mangler bare et rom å ta utgangspunkt i . For det akto har fått til var virkelig en höjdare.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rom ja...

Jeg har akkurat fått meg en ny plass å bo. Med plass til eget stereo rom. Men som det så ofte blir kom det en del uforutsette utgifter med på kjøpet. Bil og slikt stjeler pengene mine. Og hegel-settet jeg knapt har hørt på må nok ut før det har kommet inn i varmen ordentlig. Men da starter jeg jo på scratch og kan høre alle komponentene i rommet de skal brukes. Det hadde jo vært drømmen å få noe i retning av det Atle har

Et spørsmål Atle ang. gardiner.
    Vet du om noe fornuftig å henge bak oppsettet - fra gulv til tak? Jeg har planer om å ha en gardin i taket bak oppsettet mitt, med en bue ut i midten slik at jeg kan trekke for racket og komponentene. Praktisk er det også at det kan gjemmes vekk i hjørnene når de ikke er i bruk. Bare lurte på om du hadde en formening om noe som ville gjort seg?
    Ola

Side 116 av 257 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 112 113 114 115 116 117 118 119 120 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 256 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •