Aktos hjemmekino - Side 113

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 113 av 257 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 ... SisteSiste
Viser resultater 2,241 til 2,260 av 5136
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Jeg stemmer for en kortfilm...
    Da foreslår jeg "once upon a time in the west" av Sergio Leone
    den er en av de beste filmer noensinne, og kun litt over tre timer kort ;-)

Bare tulla.. men det er seriøst en utrolig god film.

De orginale Wallace & Grommit er ekstremt bra
    - A close shave - The wrong trousers - A grand day out
    de er ca 35 min hver film

Er for min del med på det meste. Tåler fint å se Mr & Ms en tredje gang, selv om det er en gjenomsnittsfilm. Kan være en fordel å ha sett den både på kino, dvd (og faktisk også halvveis på en flytur uten lyd), da vil jo Akto sin kino hvise om den hever en vanlig action opp til noe spesielt.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Da foreslår jeg "once upon a time in the west" av Sergio Leone
    den er en av de beste filmer noensinne, og kun litt over tre timer kort ;-)
    Da foreslår jeg Once Upon A Time In America av samme regissør. "En moderne western". Fire deilige timer!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har lite erfaring med Nikon, men de har sine svorne tilhengere. Canon lever vel litt på tilgjenglighet og markedsføring. De har en nesten uintagelig posisjon i markedet. Sjekk Foto.no hvor mange proffe akt/macro - fotografer bruker Nikon.
    I drammens tidende går det utelukkende i digre nikonkameraer, i likhet med mange andre store aviser. Gutta kommer med et på hver skulder, en enorm bazooka av en tele på den ene og en vidvinkel som nærmest fotograferer 360 grader på den andre Kommer du med et canon-kamera der i gården blir du fort "utstøtt" :-P

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Martin Logan Sequel II

Bare lurte på om Aktor kunne si om Denon AVR 3805 var i stand til og drive et par ML Sequel II. Og om de er vert 10 000kr når de er 10år gamle og pent brukt???

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    I drammens tidende går det utelukkende i digre nikonkameraer, i likhet med mange andre store aviser. Gutta kommer med et på hver skulder, en enorm bazooka av en tele på den ene og en vidvinkel som nærmest fotograferer 360 grader på den andre Kommer du med et canon-kamera der i gården blir du fort "utstøtt" :-P
    Nikon eller Canon, spiller ingen rolle - det er den som trykker på utløseren som i størst grad påvirker bildet.

Du kan jo sjekke disse bildene fra OL i Athen. Prøv å finn et Nikon

Aktos hjemmekino-canon-1-jpg

Aktos hjemmekino-canon-2-jpg

Aktos hjemmekino-canon-3-jpg

Aktos hjemmekino-canon-4-jpg

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3805 og ML

Tror det er litt vågalt jeg med å la 3805 prøve seg på noe som dipper under
    1Ω... Men for all del, kan du ikke få en demo da?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nikon eller Canon, spiller ingen rolle - det er den som trykker på utløseren som i størst grad påvirker bildet.

De tele linsene som er sorte er vel Nikon på disse bildene, men er enig med deg om at det meget ofte går i Canon når det gjelder slik fotografering.

Når det gjelder presse fotografering så er det vel stort sett to hoved lerier med foto utstyr, nemlig Canon og Nikon, men så finnes det vel enkelte som jobber litt lettere med mer kompakte kameraer som er enklere å ha med seg til en hver tid, og der har vel Leica, Rolliflex, Minolta, Olympus osv historisk sett vært noen kandidater. Har forsåvidt sett utstyr som Hasselblad, Mamyia, til presse fotografering også, men det er vel mer spesiellt.
    Må ellers inrømme at Canon er min favoritt blandt disse to merkene, og synes det er litt rart det a|ex skriver om at de i drammens tidende nermest mobber Canon brukere til fordel for Nikon. Kankje det ligger mer i utrykket om at "det er bedre med en dram i timen enn en time i drammen"....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Haha... fikk meg en god latter der ja.... artige bilder, og ikke minst mye dyrt utstyr.... :shock:

Tror dette om man velger Canon eller Nikon går mer på preferanser og hva som passer ergonomisk å gjøre. Det er i allefall vanskelig å skille de på bildekvalitet, gitt de samme forutsetningene på linse. I en liten avis er det vel også en annen fordel om alle har samme kamera, linser og ekstrautstyr...

Regnet ut at det kommer på ca 30 000,- med 2 proff linser, uansett om jeg tar Canon eller Nikon. Eller kanskje bare kline til med et Hasselblad først som sist..... :twisted:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktos hjemmekino-canon-1-jpg
    ehhhh nummer fire øverst i høyre hjørne er nok en Nikon. Og jammen tror jeg ikke nummer 24 i 14. rekke nedefra er et Minolta..... :shock: ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorte telelinser er ikke ensbetydende med Nikon, det finnes flere som produserer linser til Canon, og alle lager de sorte linser. Det som er sikkert er at alle hvite linser er Canon, noe som betyr at det finnes en og annen fotograf som bruker Canon også, bl.a Drammens Tidende Disse som fotograferer for OL pleier å være dyktige fotografer, og de har sikkert testet både Nikon og Canon før de bestemte seg.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorte telelinser er ikke ensbetydende med Nikon, det finnes flere som produserer linser til Canon, og alle lager de sorte linser. Det som er sikkert er at alle hvite linser er Canon, noe som betyr at det finnes en og annen fotograf som bruker Canon også, bl.a Drammens Tidende Disse som fotograferer for OL pleier å være dyktige fotografer, og de har sikkert testet både Nikon og Canon før de bestemte seg.
    Vel, Nikon lager eller har laget enkelte av sine linser i hvitt. Sjekk f.eks. side 22 i denne pdf-filen:
    http://www.europe-nikon.com/en_EU/ol.../Nikkor_Nl.pdf

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett. Ikke bare på side 22, men mange steder i blekka. Da lærte jeg noe i dag også :-D

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bare for å ha sagt det: Jeg har egentlig ingen Nikon-preferanse foran Canon. Jeg sitter med Nikon nå ganske enkelt fordi Nikon D50 var en tanke rimeligere og ligger bedre i mine hender enn Canon 350D. Hadde grepet på Canon 350D vært større, så hadde jeg vært Canon-eier i dag. Nå er jeg godt fornøyd Nikon-eier istedet. Skjønner egentlig ikke denne "mitt merke er bedre enn ditt"-rivaliseringen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sant! For å være dønn ærlig så er det vel kun fotografen det står på, siden dagens utstyr er relativt likt konstruert med kun nyanseforskjeller når det kommer til bildekvalitet (om man sammenligner tilsvarende utstyr)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Men bare for å ha sagt det: Jeg har egentlig ingen Nikon-preferanse foran Canon. Jeg sitter med Nikon nå ganske enkelt fordi Nikon D50 var en tanke rimeligere og ligger bedre i mine hender enn Canon 350D. Hadde grepet på Canon 350D vært større, så hadde jeg vært Canon-eier i dag. Nå er jeg godt fornøyd Nikon-eier istedet. Skjønner egentlig ikke denne "mitt merke er bedre enn ditt"-rivaliseringen.
    Der er du inne på et viktig poeng ved kjøp av kamera; det var faktisk grunnen til at 350D ble utelukket ved mitt kjøp av DSLR. Grepet på 350D er bare altfor lite! :? Derfor ble det 30D som jeg føler har en helt annen størrelse, kvalitet og følelse på huset enn 350D. Når det gjelder Canon/Nikon-krigen så er det som Akto sier: bildekvaliteten er god på begge merkene, men om man tar gode bilder kommer an på fotografen. Med mindre man har utstyr fra før av som legger føringer for valget så er det ikke noe som tilsier at man bør gå for det ene eller det andre merket.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, da jeg gikk inn hit mener jeg da det sto Aktos hjemmekino på denne tråden... Men så var det en side med Canon vs. Nikon
    Er selv D50 eier av samme årsaker som nevnt ovenfor. Og som akto sier er det jo mannen/dama bak kamere ( og en liten dose photoshop) som skiller bilder i dag.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først snakker om foto...hvordan står GIMP seg mot Photoshop? Er open source kommet såpass langt at man slipper å handle inn dyr software (eller finne seg en drittsekkversjon )?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne tråden:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=585167

PS CS2 er dyrt. Jeg skjønner resultatet av undersøkelsen.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg som flere andre her inne skikkelig i tvil.

Skal jeg selge HC 3000 og gå for BenQ 8720

Går jeg for sistnevnte må jeg maskere opp til sammen 7 cm av et lerret som er lite fra før... Steike.

Hvordan vil denne fungere når linsa kommer rett i overkant av lerretet?

Noen som vil kjøpe en meget pent brukt HC 3000?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil kjøpe en meget pent brukt HC 3000?
    Kunne eventuelt gjort et bytte. Du tar fruen min og jeg tar HC'n... Det oppstår nemlig komplikasjoner mellom disse to elementene om de er i samme system :-D

Side 113 av 257 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 109 110 111 112 113 114 115 116 117 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 253 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •